  • 71. Data: 2022-02-07 11:32:35
    Temat: Re: Korelacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    > Ja czytuję w salonie, a gdzie Tobie akurat wygodnie, to nie wiem. :-)

    Niestety, zapchałeś se głowę jakimiś pierdołami o klątwach i teraz na
    siłę próbujesz zainteresować tym innych.

    Milicja nadal prowadzi dochodzenie w sprawie czarnej wołgi porywającej
    dzieci w PRLu? Bo widzę, że tajemnicę klątwy faraona już rozwiązaliście.

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 72. Data: 2022-02-07 11:32:41
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > A tymczasem w styczniu 92.68% 40-latków zmarłych na kowid było
    > nieszczepionych.
    > Cos ta folia słabo chroni przed wirusem.

    Link podasz? Czy może żadna strona nie musi się podpierać podawaniem źródeł?
    "Wzajemności zasada najświętszą jest".

    --
    A. Filip

  • 73. Data: 2022-02-07 11:49:26
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 4 Feb 2022 20:32:55 +0100, Shrek napisał(a):

    > Rozumiem, że ty masz mocniejsze dane, że zaszczepieni bardziej dbają o
    > dystans maseczki itp, bo przecież są zabezpieczeni?

    Nie mam, żadnych danych, dlatego nie stawiam żadnej tezy. Ty wyskoczyłeś,
    że szczepieni częściej chodzą bez masek, ale nie umiesz tego niczym
    podeprzeć, poza obserwacjami kolegów.

    > https://ourworldindata.org/grapher/daily-confirmed-d
    eaths-of-covid-19-per-million-people-vs-gdp-per-capi
    ta?zoomToSelection=true&country=ALB~AUT~BLR~BEL~BIH~
    BGR~HRV~CYP~CZE~DNK~EST~FIN~FRA~DEU~GRC~HUN~ISL~IRL~
    ITA~OWID_KOS~LVA~LTU~LUX~MLT~MDA~MNE~NLD~MKD~NOR~POL
    ~PRT~ROU~RUS~SMR~SRB~SVK~SVN~ESP~SWE~CHE~UKR~GBR

    > Ewidentnie widać generalna różnicę - białoruś kosowo, alanie mołdawie i
    > ukrainę można odrzucić bo to gónopaństwa o któych wiadomo, że mają z
    > dupy testowanie. Wyraźnie widać że bogate państwa są najniżej.

    A współczynnik korelacji ile wynosi?
    Jest większy od korelacji zgony vs szczepienia?
    To są dane obejmujące okres, kiedy już szczepią. Dlaczego do końca 2020
    żadnej korelacji nie było, a nagle się pojawiła po roku wakcynacji?

    > Dostałeś obok dane że szczepionka jest nieskuteczna przeciw
    > zachorowanom,

    Znowu mylisz zachorowania z zakażeniami.

    > To jest w końcu korelacja czy nie? Sam napisałeś, że bogate mają mniej
    > zgonów bo się szczepią. I to jest dobre. Ale jak napisać, że bogate
    > kraje mają mniej zgonów bo są bogate, to nie - wcale nie mają mniej
    > zgonów. Sam sobie zaprzeczasz:P

    Nie ma korelacji między PKB a zgonami. O tym świadczą dane dla UE z 2020,
    kiedy jeszcze nie szczepiono. -0.06 to raczej słabo.
    https://docs.google.com/spreadsheets/d/1vyGm_zdue2aP
    IyuNiV-0oVboBgS11XE1/edit?usp=sharing&ouid=115622087
    514474757554&rtpof=true&sd=true

    Z jakichś względów ludzie w bogatych krajach mają więcej oleju w głowie,
    więc chętniej się szczepią, dlatego po rozpoczęciu szczepień maja mniej
    zgonów niż w foliarskich krajach.

    > Po prostu stwierdziłem, że korelacja to nie
    > dowód na związek przyczynowo skutkowy i że wyjaśnienie może (choć nie
    > musi i prawdopodobnie nie jest) być inne - jak choćby nakłady na służbę
    > zdrowia.

    No ale kiedy nie było szczepień (do końca 202) korelacji zgony vs PKB też
    nie było.
    Co właściwie może zaoferować wypasiona służba zdrowia na kowida poza
    respiratorem? Są jakieś lekarstwa?

    > Zapieniłeś się i twierdzisz, że takiej korelacji na obrazku nie
    > ma, choć widać że jest - wszystko na górę od litwy to bogate kraje
    > starej europy wszystko w doł to byłe demoludy i chyba grecja. Jest -
    > jest! Jest korelacja ze szczepionkami - no też jest.

    No to jakie są współczynniki korelacji "zgony vs PkB" i "zgony vs
    szczepienia"? który jest większy?

    > Wyluzuj człowieku, weź oddech i przemyśl jeszcze raz.

    Medice, cura te ipsum.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 74. Data: 2022-02-07 11:51:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 4 Feb 2022 20:41:15 +0100, Shrek napisał(a):

    > To że mało sprawdzone, to jest usprawiedliwione sytuacją. To że się
    > uprawia propagandę zaprzeczając faktom to już trochę boli

    A tymczasem w styczniu 89.47% 43-latków zmarłych na kowid było
    nieszczepionych.
    Coś ta folia słabo chroni przed wirusem.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
    Mark Twain

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 75. Data: 2022-02-07 11:55:56
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Olin <k...@a...w.stopce> pisze:

    > A tymczasem w styczniu 89.47% 43-latków zmarłych na kowid było
    > nieszczepionych.
    > Coś ta folia słabo chroni przed wirusem.

    Czy twoje twierdzenie bez podparcia linkiem/źródłem nie jest w praktyce
    propagandą?

    "Plucie przez lewe ramię zmniejsza ilość wirusa o 15%!"
    -- źródło nieznane/niepodane

    --
    A. Filip

  • 76. Data: 2022-02-07 11:59:18
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 04.02.2022 o 20:41, Shrek pisze:

    > To że mało sprawdzone, to jest usprawiedliwione sytuacją. To że się
    > uprawia propagandę zaprzeczając faktom to już trochę boli.

    To, że mało sprawdzone, jest bzdurą powielaną przez foliarzy
    uprawiających propagandę zaprzeczającą faktom.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 77. Data: 2022-02-07 12:03:31
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Mon, 07 Feb 2022 11:32:41 +0100 (CET), A. Filip napisał(a):

    > Link podasz?

    Tak:
    https://basiw.mz.gov.pl/index.html#/visualization?id
    =3761

    Skasowałem post, bo procent jest był błędny, ale widać się nie całkiem
    udało.

    Ma być:
    A tymczasem w styczniu 78.95% 40-latków zmarłych na kowid było

  • 78. Data: 2022-02-07 12:14:24
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> pisze:

    > To, że mało sprawdzone, jest bzdurą powielaną przez foliarzy
    > uprawiających propagandę zaprzeczającą faktom.

    Zostały dopuszczone do użycia w zwykłym trybie?

    Weź ty jak dla mnie IDIOTO nie ryzykuj zaufania do procesu
    dopuszczania leków dla szczepionek które jak było trzeba to
    powstały i zostały dopuszczone ekspresowo.

    Gówno się trafia. Z tymi szczepionkami raczej+ się duże gówno nie trafi
    ale ryzyko jest zero a nie zero+ tylko dla zaczadziałych oszołomów.
    Przy czym "słaba skuteczność" (znacznie słabsza of sugerowanej) to
    byłby pikuś w porównaniu do (ewentualnych) "dużych efektów ubocznych".

    --
    A. Filip

  • 79. Data: 2022-02-07 12:49:45
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl>

    W dniu 07.02.2022 o 12:14, A. Filip pisze:

> [...]
    > Przy czym "słaba skuteczność" (znacznie słabsza of sugerowanej) to
    > byłby pikuś w porównaniu do (ewentualnych) "dużych efektów ubocznych".

    Jeszcze nie wiesz czy byłby pikuś, ale już możesz pisać, że byłby. IDIOTO

    Te szczepionki i ten wirus są najbardziej przebadanymi i sprawdzonymi w
    historii.
    IDIOTO

    No i naucz się wreszcie pisać po polsku, bo mocodawcy nie dadzą ci podwyżki.
    IDIOTO

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr

  • 80. Data: 2022-02-07 13:02:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 07.02.2022 o 11:32, Kviat pisze:

> [...]
    > Milicja nadal prowadzi dochodzenie w sprawie czarnej wołgi porywającej
    > dzieci w PRLu? Bo widzę, że tajemnicę klątwy faraona już rozwiązaliście.

    Widzisz! Ty nie czytasz i co chwilę Cie coś dziwi.

    --
    Robert Tomasik