    Temat: Re: Korelacja
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl>

    W dniu 26.04.2022 o 15:41, Shrek napisał:

> [...]
    > - bo jeśli więcej niż 14 tygodni to średnia skutecznośc na omicron
    > wypada wedle mojej szurskiej strony z uk i gov w nazwie pozniżej 50% w
    > 14 tygodni więc formalnie ta szczepionka nie zostałaby obecnie
    > dopuszczona do obrotu. Z tym że zdaje się dopuszczono w trycie
    > przyspieszonym i trzecia faza trwa nadal. No i już widać, że trzeciej na
    > obecny wariant... nie przejdzie. I co teraz - czekamy na zakończenie
    > trzeciej fazy żeby wycofać dopuszczenie a dopóki działa to w trycie
    > przyspieszonym na podstawie drugiej fazy testów klinicznych to udajemy

    z taka uwagą, że powyżej 50% skuteczności, jeśli w trybie nadzwyczajnym,
    w trybie zwyczajnym może mieć mniej (szczepionki przeciw grypie mają
    mniejszą).

    --
    http://zrzeda.pl

  • 1262. Data: 2022-04-26 17:22:49
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2022 o 15:45, Kviat pisze:

    > A naukowcy twierdzą, że mam odporność, która chroni mnie (i to mocno)
    > przed ciężkim zachorowaniem (sic!) hospitalizacją i zgonem.
    > Sama się wytworzyła ta odporność? To po chuj ja się szczepiłem?

    Nie masz już odporności. Skutecznośc szczepionek mierzy się przed
    _zachorowaniem_. Linka już dawałem. Najpier do dobrozmianowego PHZ, ale
    sprawdziłem w WHO - przed zachorowaniem.

    > Czyli nie ma różnicy, czy ktoś się zaszczepił, albo nie zaszczepił?

    W skuteczności przeciw zachorowaniu (jak mówi definicja skuteczności)?
    Nie, już nie ma. Trzeba się z tym pogodzić a nie żyć marzeniami. Jeśli
    jesteś w grupie ryzyka to dobrze że się zaszczepiłeś. Jeśli nie to w
    zasadzie bez znaczenia, bo z twojego indywidualnego punktu widzenia
    twoja szansa na zgon jest pomijalna.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1263. Data: 2022-04-26 17:24:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > z taka uwagą, że powyżej 50% skuteczności, jeśli w trybie nadzwyczajnym,
    > w trybie zwyczajnym może mieć mniej (szczepionki przeciw grypie mają
    > mniejszą).

    No dobra - ale tak czy inaczej - gdyby zgłoszono ją teraz... to by nie
    została dopuszczona nawet w tym trybie co została.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1264. Data: 2022-04-26 17:32:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2022 o 16:49, Kviat pisze:

    > Nie, to ty twierdzisz, że skoro działa i spada do niedziałania, to nie
    > działa.
    > Zanim spadnie, to działa.

    Zanim _spadła_ to _działała_

    Nie musisz dziękować. Wy to coś z gramatyką macie - minister choroby jak
    podawał procent zgonów wśród pokłutych to też uważała że terażniejszość
    zaczyna się w styczniu 2021 r.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1265. Data: 2022-04-26 19:31:20
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Apr 2022 12:45:30 +0200, Olin wrote:

    > Raczej nie wszędzie 'tak się przyjęło", bo choćby w tych brytyjskich
    > raportach, na które się systematycznie powołujesz, podawana jest też
    > skuteczność na hospitalizacje, zgony i transmisję. Do dziś nie wyjaśniłeś,
    > po grzyba podają nieistotne liczby, skoro ważne są jedynie zachorowania.

    Albo odwrotnie. Zachorowania okazaly sie niewystarczajace.
    Pewnie te 95% okazalo sie przesadzone.

    > Artykuły naukowe też podają skuteczność przeciw różnym czynnikom, w tym
    > przede wszystkim zgonom.

    Jak pomysle o szczepionce przeciw odrze, czy ospie (prawdziwej),
    czy np polio, to chyba nie bawili sie o takie różnicowanie.

    Wiadomo było, ze chroni :-)

    Bo sa sprawdzone od lat.

    Te na Covid są sprawdzone od roku :-)

    J.

  • 1266. Data: 2022-04-26 20:01:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2022 o 19:31, J.F pisze:

    > Albo odwrotnie. Zachorowania okazaly sie niewystarczajace.
    > Pewnie te 95% okazalo sie przesadzone.

    Gdyby szczepionka miała 95 skuteczności (klasycznie - przeciw
    zachorowaniom) to byśmy się tym raportem wcale nie interesowali.
    Interesujesz się jaką skuteczność w przeciw hospitaliacji lub zgonom ma
    szczepionka przeciw dajmy na to gruźlicy w kolejnym tygodniowym
    raporcie? NIe - bo szczepionka jest skuteczna i sprowadza współczynnik R
    poniżej jedności - co oznacza, że nie masz się czym interesować, bo cię
    to najnormalniej w świecie nie obchodzi. Skoro nie jestes wakcylologiem
    (czy jak tam oni się nazywają) to czemu miała by cię obchodzić
    skuteczność szczepionki przeciw hospitalizaci na chorobę o którejś ktoś
    musiałby ci specjalnie przypomnieć bo normalnie o niej nie pamiętasz, a
    to dlatego że mamy na nią skuteczną szczepionkę? :P

    Weźmy chorobę o potencjale pandemicznym ze skuteczną szczepionką. Ospa
    wietrzna jest chyba najbardziej zaraźliwa. Skuteczność szczepionki
    szacowana wysoko, bo na 95% (akurat podobnie wyszło). Przypadków rocznie
    - oscyluje w granicach 170 tys. Dużo prawda? No ale w porównaniu do 3
    milionów... Różnica jest taka, że jedna jest skuteczna bez dalszych
    przymiotników wynikającyc z nowomowy a druga jest skuteczna przeciw
    hospitaliacji i zgonom. I dlatego epidemii ospy nie mamy a omikrona tak.

    > Bo sa sprawdzone od lat.
    >
    > Te na Covid są sprawdzone od roku :-)

    Dokładniej rzecz biorąc przez rok - od stycznia 2021 do grudnia tegoż
    samego roku:P Potem już nie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1267. Data: 2022-04-26 20:10:54
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 26 Apr 2022 20:01:44 +0200, Shrek wrote:

> [...]
    > musiałby ci specjalnie przypomnieć bo normalnie o niej nie pamiętasz, a
    > to dlatego że mamy na nią skuteczną szczepionkę? :P

    No wlasnie, jakos tak :-)

> [...]
    > szacowana wysoko, bo na 95% (akurat podobnie wyszło). Przypadków rocznie
    > - oscyluje w granicach 170 tys. Dużo prawda?

    W Polsce, w Europie?

    Jak w Polsce, to duzo jakos ... przynajmniej tak mi sie wydaje.

> [...]
    > przymiotników wynikającyc z nowomowy a druga jest skuteczna przeciw
    > hospitaliacji i zgonom. I dlatego epidemii ospy nie mamy a omikrona tak.

    Jesli 170 tys przypadkow, to chyba jednak skuteczna przeciw
    hospitalizacji i zgonom ... ale zaraz ... to chyba w miare łagodna
    choroba, rzadko powoduje zgon czy hospitalizacje ..

    > Dokładniej rzecz biorąc przez rok - od stycznia 2021 do grudnia tegoż
    > samego roku:P Potem już nie:P

    A co sie stało po grudniu?
    Trzecia dawke wzialem, zęby mi na razie nie wypadły :-)

    O tym niemcu, co wziąl koło setki dawek pisałem.
    Ale to ciagle krótki okres.

    J.

  • 1268. Data: 2022-04-26 20:46:17
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.04.2022 o 20:10, J.F pisze:

    > W Polsce, w Europie?

    W polsce. Ale podaje za PZH a jak już ustalilismy przy okazji afery z
    testami i AOTMiT naukowcy z polskich instytucji nie są już prawilni bo
    to dobra zmiana i już są passe:P

    > Jak w Polsce, to duzo jakos ... przynajmniej tak mi sie wydaje.

    No dużo, tym bardziej że większość skupia się w jednej grupie wiekowej
    do 9 lat to mamy 1,8 mln dzieci więc w przybliżeniu więc wyniałoby z
    tego że co dzisiąte dziecko rocznie, wiec każde w sumie każde... Mam
    dziecko w tym wieku więc siłą rzeczy znam trochę innych i nie słyszałem,
    żeby to było tak powszechne. Z drugiej strony gdybyśmy mieli 170tys
    przypadkow omicrona rocznie to w sumie kto by się tym przejmował?

    > Jesli 170 tys przypadkow, to chyba jednak skuteczna przeciw
    > hospitalizacji i zgonom ... ale zaraz ... to chyba w miare łagodna
    > choroba, rzadko powoduje zgon czy hospitalizacje ..

    1/50 000 u dzieci i 1/3000 u dorosłych. Hospitaliacji 1200 rocznie. Ale
    to już po szczepionkach...

    > A co sie stało po grudniu?

    Omicron się stał:P

    > Trzecia dawke wzialem, zęby mi na razie nie wypadły :-)

    Ale implanty też nie wyrosły:P Ja dla odmiany mam taką koincydencję z
    tematu wątku, że choruję w tym roku zauważalnie częściej niż w zeszłym.
    Ale nie łączę tego raczej w związek przyczynowoskutkowy. Choć szury
    mówiły że nam układy odpornościowe rozwali:P

    > O tym niemcu, co wziąl koło setki dawek pisałem.

    To raczej fejknius. W dowód nie spojrzeli?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 1269. Data: 2022-04-27 01:55:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-26, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > No ale ja się fundamentalnie nie zgadzam. Celem lokdałnów było
    > zapobiegnięcie zapaści służby zdrowia przez dziesiątyki tysięcy
    > hospitalizowanych. Jak więc wyjaśnić objęcie obostrzeniami _głównie_
    > grupę, która praktycznie wcale ciężko nie chorowała? (ofiar poniżej 50
    > było jakieś 5%.

    Tym, że ta grupa jest nadreprezentowana w populacji, a nie mozna
    wprowadzać od tak sobie ograniczeń dyskryminując ze względu na wiek.

    > NIe przyznaniem się do złej oceny sytuacji wcześniej. - to był typowe
    > "szybko a teraz biegniemy, zanim się zorientują że to bez sensu". Po
    > prostu kontynuowaną złą strategię, bo trzebaby ludziom powiedzieć że ten
    > pierwszy lokdałn to nie była do końca trafiona decyzja.

    No ale i sam suweren nie widział sensu w lokdałnie, a z gorszym
    sortem, gdzie i tak mają przesrane od zawsze, byłby się sens liczyć?

    > Baa. To dalej działa - weź przekonaj kwiatka, że szczepionka straciła
    > skuteczność skoro dla niego "dropped to almost no effect" oznacza że
    > naukowcy napisali że działa:P Myślę, że właśnie stąd wynika

    Formalnie ma przeciez rację :)

> [...]
    > grubych akcji. Domagało się, to dostało. Jak się sytuacja zaczęła
    > odwrócać, to okazało się że mamy już religię kowidową a politycy wcale
    > nie byli tacy chętni, żeby się ze swoich działań wycofać. Po pierwsze
    > oznaczałoby że się mylili (a przecież dalej było poparcie społeczne dla
    > walki z kowidem). Ponadto okazuje się, że można na tym zarobić i można
    > wziąć społeczeństwo za mordę, co władzy zawsze pasuje. Tak jak zawsze
    > piszę - jeśli prawo umożliwia (nawet w najbardziej szlachetnym celu)
    > popełnienie władzy jakiegoś kurewstwa, to jest kwestią czasu aż to

    Pewnie, że jest tam i oportunizm władzy, ale są też mniej lub bardziej
    rzetelne problemy z przewidywaniem rozwoju sytucji. Jak nic nie wynikło
    z przekrętów Szumowskiego, to tu od razu proponuję Sasina. Przynajmniej
    będzie więcej memów.

    > No raczej poszło znacznie gorzej niż się spodziwano. Przynajmniej u nas.

    Gorzej to >>10% trupów.

    > Być może bym miał. Co nie zwalnia z racjonalnej oceny tego co się
    > odwaliło. Nie można prewencyjnie niszczyć gospodafek, prawa, edukacji i
    > co jeszcze...

    No widziś, a dla mnie nie jest to wcale takie jasne, że dałoby się jakoś
    znacząco lepiej to ogarnąć.

    > Nie tyle fabrykuje się pod sponsora, a po prostu nie finansuje się badań
    > zespołów, które są wobec sponsora "mniej przychylne". NIe ma
    > finansowania, nie ma krytycznych badań, jest naukowy konsensus. Przykład
    > miałeś na dopuszczeniu - zbadano skuteczność, bo to "sponsor"
    > potrzebował, trwałością tej skuteczności nikt sobie głowy nie zawracał.

    Granty to nie tylko wielka farma. Nb. jak byś chciał zrobić z tą
    skutecznością skoro coś było potrzebne już od zaraz? A co jakbyś
    wiedział, że zanika po pół roku?

    > Być może ogólnie tak. Ale jak już powiedziałem - każde możliwe kurewsto
    > zostanie kiedyś przez wadzę popełnione. I trzeba mieć świadomość do
    > czego to moze doprowadzić. Jak również świadomość manipulacji (ze
    > wszystkich stron).

    Teraz jest trochę gorzej bo wraz z dojśćiem do głosu populistów festiwal
    kurestw rozkwitł, trwa w najlepsze i jeszcze się dalej nieźle rozwija.
    Będzie to ciężko naprawić, bo tak dzieje się praktycznie wszędzie.

    > No ale własnie o tych dwóch aspektach rozmawiamy w apekcie zarządzania
    > pandemią - zaraźliwość i zjadliwość.

    a np. szybkość mutacji, sposoby przenoszenia, odporność na środki
    antywirusowe i odporność środowiskowa wirusa, skuteczność różnych
    technologii szczepionek :)

    > Być może - ale machanizmów rynkowych w tym nie ma, dwa że zamawiający

    Jak nie ma jak są? Jakby w ogóle nie działało to nikt by tego nie kupił.

    > postapił wbrew "naukowemu konsensusowi". Więc jak widać ten konsensus
    > nie jest taki święty.

    -z-izraela-omikron-moze-wywolywac-lagodniejsza-choro
    be-niz-delta

    > Bo nie było. W oficjalnym przekazie dalej są skuteczne:P Zapytaj kwiatka:P

    Bo są skuteczne tylko w mniejszym stopniu niż na wariant, dla którego
    zostały stworzone.

    --
    Marcin

  • 1270. Data: 2022-04-27 02:26:20
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-04-26, Olin <k...@a...w.stopce> wrote:

    > W moje szkole nazywali to prędkością.

    > Przyspieszenie zależy od siły działającej na ciało (wprost proporcjonalnie)
    > i masy (odwrotnie proporcjonalnie).
    > Zasady dynamiki Newtona powinieneś był mieć w liceum.

    > Energia bywa dyskretna, ale nie musi. Na przykład, energia kinetyczna cepa
    > uderzającego w klepisko już nie. Elektrony w atomach mogą mieć tylko pewne

    Zalezy jak rozumiesz tę energię cepa. Przy raczej dowolnym odziaływaniu
    jej wartości będą dyskretne, a oddziaływanie będzie bo mamy udezrenie w
    klepisko.

    > określone wartości energii, ale Marian młócący zboże może zamachnąć się tak
    > mocno, jak mu tylko się zachce.

    Nie może, bo jak zrobi to za mocno to coś wyemituje i będzie to coś o
    charakterze dyskretnym a nie dowolnym, gdzie energia Mariana pomniejszy
    się również o konkretną, niedowolną wartość. Dodatkowo, po wódce, w
    atmosferze utleniającej, Marian może być samozapalny.

    --
    Marcin