  • 11. Data: 2004-07-26 08:19:19
    Temat: Re: Kontroler z Poczty Polskiej i Abonament RTV
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "stanseba" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:ce2djk$8vi$1@news.onet.pl...

    > Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > tez

    > a jezeli w firmie posiadam TV do prezentacji multimedialnych , to co ??
    > Dlaczego mam placic ?? Prosze o podstawe prawna , w ktorej jest napisane
    ze
    > placi sie od posiadania odbiornika TV ???

    Ustawa z dnia 29 grudnia 1992 roku o radiofonii i telewizji

    Art. 48. 1. Za używanie odbiorników radiofonicznych oraz telewizyjnych
    pobiera się opłaty abonamentowe.
    2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu, używa
    tego odbiornika.

    3. Krajowa Rada określa, w drodze rozporządzenia, wysokość opłaty
    abonamentowej za używanie odbiornika radiofonicznego oraz opłaty
    abonamentowej za używanie odbiornika telewizyjnego albo odbiornika
    radiofonicznego i telewizyjnego, sposób i tryb wnoszenia tych opłat, a także
    może określić przypadki, w których umarza lub rozkłada na raty zaległości w
    płatności opłat abonamentowych. Krajowa Rada może, ze względów społecznych,
    przyznać niektórym kategoriom osób zniżki lub zwolnienia od opłat
    abonamentowych.

    4. Opłatę abonamentową uiszcza się za każdy odbiornik radiofoniczny i
    telewizyjny, z zastrzeżeniem ust. 5.

    5. Niezależnie od liczby odbiorników radiofonicznych i telewizyjnych
    używanych przez:

    1) osoby fizyczne w tym samym gospodarstwie domowym lub w samochodzie
    stanowiącym ich własność,

    2) publiczne zakłady opieki zdrowotnej, sanatoria, żłobki, publiczne
    jednostki organizacyjne systemu oświaty, państwowe szkoły wyższe i domy
    pomocy społecznej - w tym samym budynku, zespole budynków lub w samochodach
    będących w używaniu tych instytucji

    - uiszcza się tylko jedną z opłat, o której mowa w ust. 3.

    6. Przepisy ust. 3-5 nie naruszają uprawnień w zakresie zwolnień od opłat
    abonamentowych wynikających z odrębnych ustaw.

    > PS Zgadam sie z prof. Zollem

    Ja też, ale na dzień dzisiejszy tak to wygląda :(

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 12. Data: 2004-07-26 08:30:18
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > a jezeli w firmie posiadam TV do prezentacji multimedialnych , to co ??

    Wtedy placi firma ... tzn ty jako firma ;)

  • 13. Data: 2004-07-26 08:39:02
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl> napisał w wiadomości

    > Hm... Ale jak to będzie w sytuacji, gdy opłacam abonament, a np. mój syn
    ma
    > swój samochód z radyjkiem?

    Już wiem... Doczytałem.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 14. Data: 2004-07-26 09:24:21
    Od: "Przemyslaw Rokicki" <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com>

    > Ma rację, tylko źle to napisał. Płacisz za _używanie_ dobiornika rtv. I
    nie
    > ważne do jakich celów :( Chore to jest :(
    > Za lcd w swoim aucie nie zapłacisz pod warunkiem, że opłacasz abonament w
    > swoim gospodarstwie domowym. I tak samo jeśli masz na działeczce tv to nie
    > zapłacisz drugi raz.

    a jak to teraz bedzie z TV w komorce? Przeciez to nie telewizor a telefon,
    lacze sie z wapemi ogladam ?

    P.

  • 15. Data: 2004-07-26 09:33:10
    Od: "castrol" <c...@c...pl>

    Użytkownik "Przemyslaw Rokicki"

    > a jak to teraz bedzie z TV w komorce? Przeciez to nie telewizor a telefon,
    > lacze sie z wapemi ogladam ?

    To samo co z komputerem :)
    Jesli masz karte TV to mozesz sobie podpiac TV bezposrednio do kompa i tak
    tez ogladac

    Wtedy mozesz odbierac TV bez koniecznosci posiadania odbiornika wiec
    legalnie nie placisz abonamentu ;D

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 16. Data: 2004-07-26 09:35:02
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    <b...@l...myslnik.office.wycinamy.com> napisał w wiadomości

> [...]

    używanych przez:

    1) osoby fizyczne w tym samym gospodarstwie domowym lub w samochodzie

    [ciach]
    - uiszcza się tylko jedną z opłat, o której mowa w ust. 3."

    Ale co w sytuacji, gdy nie masz "prawdziwego" TV i nie opłacasz abo?

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 17. Data: 2004-07-26 09:35:19
    Od: "castrol" <c...@c...pl>

> [...]

    > 2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    > telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy odbiór programu, używa

    Czykli jesli TV jest w danej chwili wylaczony z pradu i nie ma antenty do
    odbioru sygnalu to rozumiem ze dany odbiornik nie jest w stanie natychmiast
    odbierac program??

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 18. Data: 2004-07-26 09:54:56
    Od: "Waldemar Bulkowski" <j...@W...tlen.pl>

    Użytkownik "castrol" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tez ogladac
    >
    > Wtedy mozesz odbierac TV bez koniecznosci posiadania odbiornika wiec

    Pewien jesteś?

    "Art. 4. W rozumieniu ustawy:

    8) odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest urządzenie techniczne
    dostosowane do odbioru programu,".

    Zgodnie z tym zapisem komputer wyposażony w kartę TV jest odbiornikiem...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 19. Data: 2004-07-26 09:57:50
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <4104cfd2$1@news.home.net.pl>, castrol wrote:
> [...]
    > tez ogladac
    >
    > Wtedy mozesz odbierac TV bez koniecznosci posiadania odbiornika wiec

    Jasne, bo karta TV z oprogramowaniem i z podłączonym TV to nie odbiornik,
    a jeno kawałek płytki z żywicy epoksydowej wzmocnionej włóknem szklanym do
    której to płytki przymocowano kilka dingsów, a poprzez kabel monitor, tak?
    W każdym razie, życzę powodzenia w sądzie :)

    --
    Marcin

  • 20. Data: 2004-07-26 12:04:13
    Od: "stanseba" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "adamb" <z...@w...abkom.tk> napisał w wiadomości

    > To wymontuj płytkę odpowiedzialną za odbiór TV.
    > Pozostanie Ci monitor z Eurozłączem, przez które możesz podłączyć sobie
    > wideo itd.
    >

    > --
    > pozdrawiam
    > Adam
    > http://www.abkom.tk

    Ty chyba zartujesz z tym wymontowyaniem plytki , albo jestes z SLD ???