  • 1. Data: 2007-01-25 09:46:23
    Temat: Kontrola nieistniejacego oprogramowania.
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Witam.
    Spotkalem sie z nastepujaca sytuacja:
    Policja weszla do prywatnego mieszkania na podstawie "Postanowienia
    o zadaniu wydania rzeczy; o przeszukaniu" wydanym przez prokuratora.
    W podstawie podano postepowanie w sprawie o przestepstwo z art.116
    ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych.
    W postanowieniu bylo zadanie wydania jednostki centralnej komputera
    oraz przenosnych nosnikow danych typu/CD-R, klarty flash, pendrive itp.

    Komputer wlasciciele wydali za stosownym pokwitowaniem.

    Komputer mial swiezo sformatowany dysk i rozpoczeta, ale nie
    dokonczona instalacje XP Home - legalnego. Nic poza tym
    Czyli byl idealnie pusty. Jednak co bylo na nim przed formatem
    - tego nie wiadomo, bo dysk byl kupiony uzywany, z Allegro.

    Pytanie:
    Czy wlasciciel komputera moze odpowiadac za to co bylo na dysku
    PRZED jego sformatowanie?? Przeciez normalny uzytkownik nie jest
    w stanie tego sprawdzic. Policja twierdzi ze beda to badac.

    Zeby dodac smaczku sprawie, wlascicielami komputera jest
    dwojka starszych ludzi. Z cala pewnoscia nie uzywali zadnych
    programow P2P itd. Ja ich namowilem do internetu, a teraz
    wlasnie im modernizowalem komputer.Policja przeprowadzila
    rewizje o 6 rano....Znajomy u kardiologa, jego zona w szoku.
    To jakis obled!!!
    Pozdr

    --
    Hinek

  • 2. Data: 2007-01-25 09:56:34
    Temat: Re: Kontrola nieistniejacego oprogramowania.
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 25.01.2007 Hinek <h...@a...pl.invalid> napisał/a:
> [...]
    > wlasnie im modernizowalem komputer.Policja przeprowadzila
    > rewizje o 6 rano....Znajomy u kardiologa, jego zona w szoku.

    I niby z jakiej okazji to przeszukanie? Dwójki starszych ludzi się nie
    nachodzi bez powodu.
    --
    Samotnik
    http://www.zagle.org.pl/

  • 3. Data: 2007-01-25 10:31:31
    Od: "amikruta" <g...@g...pl>

    Człowiek podpisany jako "Samotnik" napisał:
    > I niby z jakiej okazji to przeszukanie? Dwójki starszych ludzi się nie
    > nachodzi bez powodu.

    Cicho, bo się wyda i Hinkowi sprzedaż Windowsów spadnie.

    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-01-25 10:32:25
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    wlasnie , cos tu smierdzi

    --

    j...@p...pl
    gg: 207344.

  • 5. Data: 2007-01-25 10:58:35
    Od: ps <p...@g...pl>

    Hinek napisał(a):(..)

    > Komputer wlasciciele wydali za stosownym pokwitowaniem.

    Tylko komu go wydali.. pewnie lewakom podszywającym się pod policję...

  • 6. Data: 2007-01-25 11:01:20
    Od: "Jacek23" <j...@p...pl>

    Zeby wydac takie postanowienie odrazu, prokurator i policja musza miec
    bardzo mocne poszlaki ze tam cos jest, jesli nie sa pewni, i jest jakis byle
    jaki donos to moga przyjsc i stanowaczo poprosic czy moga sprawdzic (lepiej
    wpuscic), sprzwdza sobie na miejscu czy masz dokumenty na system i inne
    komercyjne programy i sobie ida w piz.....
    Byli u mnie ale w innej sprawie to wiem, bo specjalnie ich zawrocilem jak
    wychodzili zeby sie wypytac o te kontrole niby i psychoze w necie.
    jak sie nie sciaga nielegala i ma wszystko ok to niema sie czego obawiac.
    Tak ze moim zdaniem tam u Was cos bylo nie tak i mieli jakies dowody.

  • 7. Data: 2007-01-25 11:16:23
    Temat: Re: [OT, porządkowe] Kontrola nieistniejacego oprogramowania.
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Jacek23 wrote:
    (...)

    Proszę pisać pod cytowanym tekstem i ciąć zbędne cytaty.

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 8. Data: 2007-01-25 11:21:46
    Od: "Wojciech \"Spook\" Sura" <spook.no@unwanted_mail.op.pl>

    Wojciech "Spook" Sura wrote:
    (...)

    A skoro używa Pan OE, to polecam:

    http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/

    Pozdrawiam -- Spook.

    --
    ! ._______. Warning: Lucida Console sig! //) !
    ! || spk || www.spook.freshsite.pl / _ """*!

  • 9. Data: 2007-01-25 12:07:30
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 25 Jan 2007 10:46:23 +0100, Hinek napisał(a):

> [...]
    > W podstawie podano postepowanie w sprawie o przestepstwo z art.116
    > ustawy o prawach autorskich i prawach pokrewnych.

    A jesteś pewnien że to była Policja?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 10. Data: 2007-01-25 12:57:29
    Od: "Hinek" <h...@a...pl.invalid>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał

    > I niby z jakiej okazji to przeszukanie? Dwójki starszych ludzi się nie
    > nachodzi bez powodu.

    Ja wiem ze ostatnio nakreca sie psychoze o nalotach policji itd.
    Mnie to smieszy. Nie chce nic pisac w tym nurcie.
    To jest konkretny, ale pewno odosobniony przypadek.
    Nie widzialem na osiedlu, gdzie mieszkaja ci znajomi tabunow
    policji ani egzekucji pod scianami :)
    Jest mi jednak w zaistnialej sytuacji glupio.
    Znajomi na jutro maja wezwanie na policje i bede wiecej
    wiedzial.

    A interesuje mnie glownie jak traktuje sie sformatowany dysk.
    Czy uzytkownik moze odpowiadac za to ze byl tam np. kiedyc
    jakis nielegalny plik.
    Pozdr

    --
    Hinek