  • 31. Data: 2017-08-31 11:55:06
    Temat: Re: Komornik z Mławy cd.
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-31 o 11:48, Kris pisze:

    > A jak wg ciebie ma sprawdzić podczas egzekucji?

    Wystarczy oświadczenie dłużnika z konsekwencjami o poświadczeniu nieprawdy.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 32. Data: 2017-08-31 11:56:29
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 11:45, Wojtek pisze:

    > To jest ok. Oczywiście rzeczy zastrzeżone nie podlegają żadnym licytacjom?

    Rzeczy zastrzeżone najpierw podlegają procedurze, że komornik wzywa
    właściciela do wypowiedzenia się. I wierzyciela również - w przypadkach
    niespornych lepiej jak wierzyciel zwolni rzecz spod zajęcia, bo po co mu
    dalsze koszty.

    Ale ja na przykład sam byłem wierzycielem, gdzie jakaś osoba trzecia
    skarżyła się, że to ona jest właścicielem zajętych ruchomości. Tylko że
    nie było żadnych dowodów na to. W teoriach przedstawianych przez
    ignorantów - do zajęcia na moją rzecz w ogóle by nie mogło dojść.
    Tymczasem wytoczone powództwo przeciwezekucyjne zostało oddalone,
    ponieważ nie było żadnych dowodów na to, że rzecz należy do kogoś innego.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2017-08-31 11:58:51
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 11:46, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Czyli zajmujemy samolot, którego pilotuje dłużnik?

    Teoretycznie jest taka możliwość, w końcu to, że pilotuje, nie oznacza,
    że nie jest właścicielem. Wielu pilotów lata swoimi samolotami, tak jak
    wielu kierowców jeździ swoimi samochodami.

    W praktyce - jeśli już mówimy o bzdurnym przykładzie zajmowania Boeinga,
    który nie wiem co miałby udowadniać - żadnemu z wierzycieli nie uśmiecha
    się ponosić tak dużych kosztów postępowania przeciwegzekucyjego (zapewne
    mielibyśmy tu do czynienia z maksymalną stawką 100 000 zł opłaty
    sądowej, o kosztach zastępstwa już nie wspominając).

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2017-08-31 11:59:43
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 31 sierpnia 2017 11:46:43 UTC+2 użytkownik Tomasz Kaczanowski
    napisał:

    > Czyli zajmujemy samolot, którego pilotuje dłużnik?

    Jeśli ma podejrzenie że samolot może być własnością dłużnika to czemu nie?

    Jakiś czas temu media lamentowały że komornik samochód strażacki w warsztacie zajął.
    Niby skandal wielki bo dłużnikiem był właściciel warsztatu a komornik auto OSP zajął
    w tym warsztacie więc media suchej nitki na komorniku nie zostawiły wtedy.
    A było tak:
    https://bezprawnik.pl/tvn-zly-komornik-zabral-woz-st
    razacki-a-tak-bylo-naprawde/
    Miał prawo domniemywać ze te samochody należą do dłużnika czy nie miał podstaw ku
    temu?

  • 35. Data: 2017-08-31 11:59:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 11:55, Wojtek pisze:

    > Wystarczy oświadczenie dłużnika z konsekwencjami o poświadczeniu nieprawdy.

    HA HA HA HA :)

    --
    Liwiusz

  • 36. Data: 2017-08-31 12:01:09
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 11:59, Liwiusz pisze:

    > HA HA HA HA :)

    Nie no, zlituję się i spytam - a jak wierzyciel miałby wykazać, że
    dłużnik kłamie? Ma za każdym razem lecieć do prokuratury, aby to badała?

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2017-08-31 12:01:51
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 31.08.2017 o 11:37, Liwiusz pisze:

    > Bynajmniej.
    > Wychodzę z założenia, że moment egzekucji nie jest dobrym miejscem na
    > badanie własności.

    Przeciwnie - jest najlepszy. Przynajmniej do wstępnego określenia. Niech
    komornik określa i bierze odpowiedzialność na własną dupę. W końcu on za
    to pieniądze bierze, a nie klient któremu ruchomości komornik zajmuje.

    > Po prostu byś chciał, aby to dłużnik decydował co zajmować. "Tego nie,
    > bo to nie moje, tego też nie...".

    No to niech komornik decyduje. A potem niech płaci za błędy - zajął
    niwełaściwą brykę, no to cennik z wynajmu autu + 30% za fatygę i nerwy.
    To się od razu nauczą i skończy się "no skąd mogłem wiedzieć, że
    kierowca autobusu miejskiego nie był jego właścicielem - to znavczy
    nawet podejrzewałem, no ale ja musiałem, nie miałem wyjścia - wiecie
    rozumiecie wierzyciel każe, to ja muszę".

    > Widocznie nigdy nie brałeś udziału w żadnej egzekucji, a nawet nie
    > potrafisz sobie tego wyobrazić, jakie konsekwencje praktyczne
    > spowodowałaby proponowane przez ciebie zasady.

    Takie, że jakby komornik brał odpowiedzialnośc za swoje czyny, to by
    zaczął myślec, a nie twierdzić, ze on musi zająć wszystko co mu
    wierzyciel każe.

    > Byle inblankowa umowa
    > darowizny w szufladzie dłużnika stopuje jakąkolwiek egzekucję z ruchomości.

    A niby czemu tej umowy nie można przynieść jako załącznik do
    postępowania przeciwegezkucyjnego?

    Shrek

  • 38. Data: 2017-08-31 12:04:47
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-31 o 11:56, Liwiusz pisze:

    > Tymczasem wytoczone powództwo przeciwezekucyjne zostało oddalone,
    > ponieważ nie było żadnych dowodów na to, że rzecz należy do kogoś innego.

    Tu jest istotne, kto ma to udowodnić: czy dłużnik, że dana rzecz nie
    jest jego czy komornik, że dana rzecz należy do dłużnika.

    Obecne rozwiązanie faworyzuje komornika. Inna rzecz, czy faworyzowanie
    dłużnika byłoby lepsze?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 39. Data: 2017-08-31 12:07:13
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-08-31 o 12:01, Shrek pisze:

    > Przeciwnie - jest najlepszy. Przynajmniej do wstępnego określenia.

    "Wstępne określenie" to coś jak bycie "w połowie w ciąży"?

    > Niech
    > komornik określa i bierze odpowiedzialność na własną dupę. W końcu on za
    > to pieniądze bierze, a nie klient któremu ruchomości komornik zajmuje.

    Brałbyś odpowiedzialność za coś, na co nie masz wpływu?
    I co ci przeszkadza w obecnym stanie?
    Na 100% podczas egzekucji nie ustali się własności, więc się zajmuje, a
    przepychanki dowodowe przekładamy na później. Co jest złego w tym
    rozwiązaniu?

    > No to niech komornik decyduje. A potem niech płaci za błędy - zajął
    > niwełaściwą brykę, no to cennik z wynajmu autu + 30% za fatygę i nerwy.
    > To się od razu nauczą i skończy się "no skąd mogłem wiedzieć, że

    Nauczą się "a idź pan, nic nie będę zajmował".

    > kierowca autobusu miejskiego nie był jego właścicielem - to znavczy
    > nawet podejrzewałem, no ale ja musiałem, nie miałem wyjścia - wiecie
    > rozumiecie wierzyciel każe, to ja muszę".

    Zmyślasz, nie było takiego przypadku.

    > Takie, że jakby komornik brał odpowiedzialnośc za swoje czyny, to by

    Wybacz, ale na tak niskim poziomie wiedzy nie ma co z tobą dyskutować. I
    nie tylko wiedzy, ale i wyobraźni.
    Na przykład podaj mi co musiałoby się stać, aby w twoim świecie komornik
    mógł zająć telewizor lub samochód. Czekam.

    Przypomnę tylko, że ani DR, ani oświadczenie dłużnika nie starczy - bo w
    dowodzie mogą być nieaktualne informacje, a dłużnik może kłamać. A który
    komornik będzie nadstawiał dupę za kłamstwa dłużnika?

    > zaczął myślec, a nie twierdzić, ze on musi zająć wszystko co mu
    > wierzyciel każe.

    Słucham. Widzę, że ty na myśleniu zęby zjadłeś, więc chętnie posłucham
    mądrego.

    > A niby czemu tej umowy nie można przynieść jako załącznik do
    > postępowania przeciwegezkucyjnego?

    A kto mówi, że nie można? Tyle że ocenia to nie stronniczy komornik,
    tylko bezstronny sąd.

    --
    Liwiusz

  • 40. Data: 2017-08-31 12:07:22
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-08-31 o 12:01, Liwiusz pisze:

    > Nie no, zlituję się i spytam - a jak wierzyciel miałby wykazać, że
    > dłużnik kłamie? Ma za każdym razem lecieć do prokuratury, aby to badała?

    Czemu wierzyciel? Egzekucją zajmuje się komornik.
    Jeżeli komornik uważa, że dłużnik kłamie - to niech to udowodni.

    W przypadku samochodów, ciągników itp - to łatwo sprawdzić.
    Gorzej przy drobnicy typu RTV, AGD.

    Pozdrawiam,
    Wojtek