  • 261. Data: 2015-03-14 17:32:48
    Temat: Re: "Komornik wiedział że to nie należy do dłużnika a i tak zabrał!"
    Od: z <...@...pl>

    > SKOKi stanowią poniekąd obejście prawa bankowego. Działają na ustawie,
    > która tak naprawdę była pomyślana dla kas pracowniczych.

    Masz rację. Jest w tym kraju wiele patologii. Przypomnieć AmberGold?
    Też teoretycznie powinny działać zabezpieczenia i kupa instytucji
    państwowych nadzorujących, kontrolujących, wymuszających haracze na
    fundusze zabezpieczające. I Co? Sam sobie winny jest klient.

  • 262. Data: 2015-03-14 18:08:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-03-14, z <...@...pl> wrote:

    [...]

    > Masz rację. Jest w tym kraju wiele patologii. Przypomnieć AmberGold?

    Rzygać mi się chcę jak widzę takie kompleksy. Nie tylko W TYM KRAJU
    do jasnej ciasnej!

    Podobne afery działy się w USA i to na dużo większą skalę (np. Madoff),
    więc nie zwalajmy tak znowu na "polskie piekiełko", tylko na zwyczajną
    ludzką chciwość.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 263. Data: 2015-03-14 18:29:46
    Od: Pawel O'Pajak <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > "Np. ja nie znam nikogo poza Toba, kto by to akceptowal." Wiesz,
    > czesto spotykam się z tym że ludzie wykorzystują swoją wiedzę w
    > dyskusji. Jesteś pierwszą osobą która uczyniła ze swojej ignorancji
    > argument.:)

    Jakiej ignorancji? Ja na prawde sprawdzilem: nikt z moich przyjaciol,
    zaden z zapytanych znajomych nie akceptuje takiego zachowania komornika
    i prawa, ktore mu na to pozwala. Stwierdzam taki fakt. Tobie powiedzieli
    cos innego niz mnie?

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 264. Data: 2015-03-14 20:04:39
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu sobota, 14 marca 2015 18:29:49 UTC+1 użytkownik Pawel O'Pajak napisał:
> [...]
    >
    > Jakiej ignorancji? Ja na prawde sprawdzilem: nikt z moich przyjaciol,
    > zaden z zapytanych znajomych nie akceptuje takiego zachowania komornika
    > i prawa, ktore mu na to pozwala. Stwierdzam taki fakt. Tobie powiedzieli
    > cos innego niz mnie?
    >
    > Pozdroofka,
    > Pawel Chorzempa
    > --
    > "-Tato, po czym poznać małą szkodliwość społeczną?
    > -Po wielkiej szkodzie prywatnej" (kopyrajt: S. Mrożek)
    > ******* >>> !!! UWAGA: ODPOWIADAM TYLKO NA MAILE:
    > moje imie.(kropka)nazwisko, ten_smieszny_znaczek, gmail.com

    Czy jeżeli zaczniemy rozmawiać o fizyce kwantowej i stwierdzę że jakieś stanowisko
    nie budzi wątpliwości i jest powszechnie akceptowane to będziesz to sprawdzał pytając
    o zdanie przypadkowe osoby spod budki z piwem? Oczywiście, tam będzie budzić
    wątpliwości i nie będzie powszechnie akceptowane! Jednak nikt przy zdrowych zmysłach
    nie będzie o fizykę kwantową pytać osoby wystające pod budką z piwem. (Wiem, nieco
    przejaskrawione, chcę jednak byś zrozumiał.)
    Tak samo tutaj. gdyby każdy miał móc się rzeczowo wypowiadać o prawie to właściwie
    każdy powinien skończyć stosowne studia. Tak się niestety nie da, niektórzy są
    prawnikami, inni fizykami, jeszcze inni lekarzami czy jeszcze czymś innym się
    zajmują. Ludzie są specjalistami (o ile są) w swojej dziedzinie a w innych już nie.
    Czy jeśli poważnie zachorujesz to diagnozę cenionego lekarza (profesor, świetny
    chirurg itd.) będziesz konsultował pod budką z piwem? Albo nawet ze znajomymi którzy
    nie mają stosownego wykształcenia?

    W sądzie prokurator oświadcza:
    - Mam 30 świadków którzy widzieli oskarżonego gdy się włamywał do sklepu.
    Na co oskarżony:
    - Ja mam kilka miliardów którzy mnie wtedy nie widzieli.

    Właśnie taka jest Twoja argumentacja. Przeciwko stanowisku osób które siedzą w
    temacie przedstawiasz stanowisko osób które nie mają o tym zielonego pojęcia.

    Gdy tłumaczy się że w nauce (i praktyce) jakiś pogląd jest powszechnie akceptowany to
    odnosi się to do tych którzy się tym problemem zajmują. Odnoszenie się do tych którzy
    nie mają o tym zielonego pojęcia to konfrontowanie wiedzy i ignorancji c.n.d.

  • 265. Data: 2015-03-14 20:07:30
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu sobota, 14 marca 2015 15:36:42 UTC+1 użytkownik Icek napisał:
> [...]
    państwo (wynagrodzenie pracownika jak asystenta sędziego, aplikant i asesor jak
    referendarz). Komornik powinien dostawać stałe wynagrodzenie (godziwe ale niższe niż
    obecnie mają niektórzy, moim zdaniem takie jak SSR byłoby odpowiednie) i jakiś bonus
    roczny od skuteczności.
    763 kpc, czego firmy windykacyjne domagają się średnio raz w miesiącu).

    > i wtedy komornik siedzi na dupie i nic nie robi
    >
    > Icek

    Gdy system zachęca do pracy to źle, bo zachęca. Gdy system nie zachęca to źle, bo nie
    zachęca. ;)
    Wprowadź limity spraw które muszą być załatwione.

  • 266. Data: 2015-03-14 20:12:40
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu sobota, 14 marca 2015 15:22:39 UTC+1 użytkownik Icek napisał:
> [...]
    oparciu o zdrowy rozsądek. Zdrowy rozsądek jest wymagany przy stanowieniu prawa a nie
    przy jego stosowaniu.

    opłaty 100 zł i zabrakło mu czasu na ciągnik.

    terminach. Tak postanowił zrobić, jego sprawa. Moim zdaniem głupio ale takie jego
    prawo i jego wybór.

    > Miał prawo ?? To powtarzam: korzystał z prawa. I ch** go interesuje jak
    > działa system. Ciągnik byłe jego. Dotrzymał terminu więc i mógł liczyć
    > na to, że system zadziała tak aby ten jego ciągnik wrócił na miejsce.
    >

    > Rozumiem, że biedny rolnik jest winny bo:
    >
    > 1. ma ciągnik
    > 2. ma szwagra
    > 3. żyje w Polsce ?
    >
    > Bo to chyba główne jego problemy.
    >

    > Icek

    Nie, główny problemem jest właśnie to, że nie rozumiesz i uparcie nie chcesz
    zrozumieć.

    Napisałem dlaczego należy dać prymat prawu nad sprawiedliwością - brak merytorycznych
    zastrzeżeń.
    Napisałem jakie mamy prawo - merytoryczna dyskusja w toku ale bez Twojego udziału.
    Trudno, nie da się ludzi zmusić do myślenia.

  • 267. Data: 2015-03-14 20:34:36
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu sobota, 14 marca 2015 13:59:46 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Tomasz Myrdin m...@o...onet.pl ...

    > Sam widzisz - przerzucanie na kogos innego bo trzeba by coś zrobić.
    > A jak dłuznikiem jest jakas upadająca firma i tam juz nie ma kto zadbac o
    > to aby włascwie wystawić i sprzedac po w miare maksymalnej cenie?

    A kto ma to robić i kto ma za to zapłacić? Nawet w małych kancelariach robienie tego
    co jest wymagane to co najmniej jeden etat.
    Dłużnik ma pokryć tylko koszty niezbędne, te są zbędne. Obie strony mogą na swój
    koszt w dowolny sposób się ogłaszać. Oczywiście jest to zarówno w interesie
    wierzyciela i dłużnika - jeśli jednak obaj mają to gdzieś to Twoim zdaniem komornik
    ma to robić na swój koszt? To co ma robić na swój koszt to robi.
    Jeżeli dłużnikiem jest upadająca firma to (jeśli faktycznie mamy upadłość) i nie ma
    tam w związku z tym komornika. Natomiast nawet jeśli jest źle to albo jest właściciel
    albo wspólnicy albo zarząd (a jeżeli nie ma nikogo to postępowanie zawiesza się -
    art. 818 kpc).

  • 268. Data: 2015-03-14 20:52:08
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 14 Mar 2015 15:21:29 +0100, "t-1" <n...@n...pl> wrote:
    > Czy jeśli dłużnik podejdzie w obecności komornika do przypadkowego
    samochodu
    > (traktora) stojącego na ulicy i udając, że nim włada zacznie
    pompować oponę,
    > to komornik zajmie ten pojazd wywożąc go w nieznane dla właściciela?
    > A sąd nie określi właściciela bo ten nie wiedząc o zajęciu nie
    będzie
    > interweniował w sądzie a będzie raczej podejrzewał kradzież i
    liczył się z
    > długimi poszukiwaniami przez policję.

    Dlaczego zakładasz, że dłużnikowi nie będzie zależało na odzyskaniu
    pojazdu, z którego korzysta? Raczej dłużnikowi zawsze będzie zalerzeć
    aby powiadomić właściciela o zaistniałej sprawie. Nawet jest to w
    jego interesie.
    Wydaje mi się, że podajesz trochę naciągany przykład, trudno sobie
    wyobrazić aby dłużnik w takiej sytuacji nie próbował wyraz z
    właścicielem odzyskać z powrotem pojazdu i po prostu olał sprawę.

    > Co będzie, jeśli pojazd sprzedany przez komornika szybko bo za
    okazyjną dla
    > nabywcy cenę pokryje długi dłużnika?
    > Czy nie jest to doskonały sposób na pozbycie się długów?

    Nie wiem czy pozbycie, nastąpi regres właściciela (leasingodawcy) o
    ten pojazd, "spłacając" w ten sposób jeden dług wpada się w drugi.

    --
    Marek

  • 269. Data: 2015-03-14 20:54:38
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu sobota, 14 marca 2015 13:59:44 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]
    > On chce zeby go nie okradano w majestacie prawa.
    > I kazde tłumaczenie, ze okradanie mnie jest ok, bedzie miało w moich oczach
    > wartosc mniejsza niz to co utylizujemy w Koziegłowach.
    >
    > Jestem w stanie zaakceptowac fakt, ze ktos napisał taka bzdurna ustawe.
    > Ale zamiast tłumaczyc dlaczegotak jest i dziubac swoje prowizje - trzeba
    > lobbowac błyskawiczna zmiane.
    > Tylko tak wszelkiej masci prawnicy i komornicy maja szanse byc w oczach
    > spoleczesntwa kims uczciwym.

    > Swietnie, bo juz sie obawiałem, ze napisałem coś czego nie chciałem...

    A co to znaczy kraść?
    Dla niektórych podatki to złodziejstwo - wolno kraść czy nie? Skoro pieniądze
    zabierane w podatkach to złodziejstwo to korzystanie z tego co jest z nich
    finansowane to czym jest? (Płaciłeś za swoją edukację? A za leczenie? A leki
    refundowane? Tak? To kim jesteś. ;)
    Dla innych odsetki to złodziejstwo - wolno kraść czy nie? (Masz może jakąś lokatę
    albo oprocentowany ROR? Tak? To chyba jesteś złodziejem. ;)
    Dla jeszcze innych pożyczenie pieniędzy od kogoś i odmowa oddania to złodziejstwo -
    wolno kraść czy nie?
    A ktoś kto pomaga złodziejowi ukryć (nie oddać) ukradzione to już jest czysty czy
    może taki sam złodziej?

    Piszesz że możesz zaakceptować że ktoś napisał taką bzdurną ustawę, super, to już
    postęp. ;)
    Co do zaś lobbowania - proszę bardzo, rób to!!! Tylko jak? Oczywiście, możesz iść pod
    parlament i się w proteście podpalić (ja dziękuję, nie mam aż takiej potrzeby
    czynienia sprawiedliwości). Jutro obejrzę Wiadomości i sprawdzę czy ktoś się tam
    podpalił. Jeśli tak to mogę Ci obiecać że masz ode mnie wieniec i do końca życia będę
    Cię wychwalał jako ostatniego sprawiedliwego. ;)

    By zmienić prawo musisz mieć "siłę" (poparcie). Nie masz! Ludzie w których interesie
    to leży nie są w stanie się dogadać, najczęściej popierają tych którzy ich
    ostatecznie pozbawią pieniędzy.
    Jeżeli ci w których interesie leży zmiana przepisów mają to gdzieś to ja mam to za
    nich robić? I jeszcze potem oberwać za to że to chciałem zrobić. A w imię czego?

  • 270. Data: 2015-03-14 21:07:09
    Od: Tomasz Myrdin <m...@o...onet.pl>

    W dniu sobota, 14 marca 2015 13:33:22 UTC+1 użytkownik re napisał:
    > Użytkownik "Tomasz Myrdin"

    > Rozumiem że już brak Ci argumentów. OK, nie musisz się wprost do tego
    > przyznawać.
    > ---
    > Jak jesteś taki dobry to czemu nie odeprzesz argumentu, że znajdowanie się
    > na terenie nie wypełnia przesłanek władania. MZ bardzo słuszny argument.

    A skąd wiesz gdzie był?
    W mediach pojawiła się informacja że asesor przedstawił zdjęcie satelitarne jako
    uzasadnienie zajęcia. Samo zdjęcie to trochę mało, zapewne było uzupełnione jakąś
    mapką geodezyjną bądź czymś podobnym (bo tylko wtedy można na jego podstawie coś
    wnioskować).
    Dłużnik i jego szwagier mieszkają w innych budynkach ale ciągnik nie mieszka, stał
    podobno w jakimś budynku gospodarczym - pierwsze pytanie czyj był ten budynek? W tym
    przypadku ewidentnie pierwotna działka była dzielona (stąd numeracja), skąd wiesz jak
    poprowadzono granice?
    Gdy działki są dzielone w rodzinie to często ludzie się tym zbytnio nie przejmują.

    Sprawa następna, nawet jeśli ciągnik stał na posesji szwagra dłużnika to czy
    ktokolwiek zaprzeczył że dłużnik z tego ciągnika korzystał? Nie! Nikt nie zaprzeczył.
    Chyba nawet szwagier dłużnika przyznał że pożyczał ten ciągnik dłużnikowi. Więc masz
    drugie pytanie, czy nie ma tu władania (współwładania)?

    A pominąłem tę kwestię ponieważ nie jest dla mnie aż tak ważna ta konkretna sprawa,
    ważne jest pokazanie jakie jest prawo.