    Subject: Re: Komornicy
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Date: Mon, 11 Apr 2016 18:38:51 +0200

    W dniu 11-04-16 o 13:18, J.F. pisze:
    > http://wyborcza.pl/1,87648,19836277,xxi-wieczna-bank
    owosc-po-polsku-nie-chcesz-problemow-gromadz.html

    > Historia dluga, ale koncowka mnie zainteresowala:
    > "Komornik wyliczył mi koszty na 44 tys. zł.
    > Później dał promocję i chciał tylko 23 tys.
    > A teraz z dokumentów wynika, że po zamknięciu sprawy od banku zażądał 26
    > zł.
    > Co to za sprawiedliwość?"
    >
    > 44 tys chyba zgodne urzedowym cennikiem. 23k pewnie jakos tez.
    > Ale te 26 zl ?
    >
    > Czy bank tam na poczatek cos zaplacil, a te 26 to urzedowy koszt
    > wykonanych "czynnosci" ?
    >
    > Czy komornik dobrze wie, ze jak bedzie zbyt pazerny, to wiecej zlecen od
> [...]

    Widzę tylko kilkanaście linijek, bo wyczerpałem limit darmowego czytania
    - nie wiem jaki, ale mniejsza o to.

    Co do kosztów, to koszty dłużnika są zupełnie inną pozycją, niż koszty
    wierzyciela. Nawet nie ma co tu porównywać. Natomiast sam początek
    artykułu jest dość intrygujący. Trzeba by było oczywiście zbadać
    dokumenty, ale na podstawie tego fragmentu istnieją podstawy do
    podejrzeń, że bank poświadczył nieprawdę w dokumentach, na podstawie
    których żądał od dłużnika zwrotu należności. Podejrzenia opieram na
    fragmencie wiedzy, i to w dodatku przerobionej przez
    dziennikarzy,którzy potrafią naprawdę wypatrzyć rzeczywistość. Bo
    możliwości powstania tego typu sytuacji może być wiele i czasem wina
    może leżeć po stronie dłużnika.