  • 11. Data: 2005-03-09 20:54:10
    Temat: Re: Kolizja dwoch samochodow
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "Beniamin" <b...@c...pl> napisał w wiadomości
    news:qkJXd.112320$2e4.46261@news.chello.at...
    > W Polsce zdecydowanie jedynym winnym jest kierowca C.

    Oj , chyba nie.
    Przeciez wyraźnie napisał ze B widział samochód A z włączonym kierunkiem z
    odległości około 100m. W takiej sytuacji nie ma prawa ominąć tego samochodu
    z jego lewej strony.

    Pozdrawiam,
    Paweł Ubysz.

  • 12. Data: 2005-03-09 20:56:07
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Instytut Ekspertyz ??dowych z Krakowa jest innego zdania.W którym? z numerów
    > "Paragraf na drodze" Twoje rozumowanie okre?lili jako błędne. Wyjeżdżj?cego
    > "chroni" art.4. Ma prawo nie spodziewać się łami?cego prawo wyprzedzacza.
    > I to na tyle.

    Ale tutaj raczej nie ... wyjezdzajacy ma obowiazek upewnic sie, ze nie
    spowoduje kolizji, dotyczy to zarowno strony prawej jak i lewej, a w
    obie strony ma bardzo dobrą widocznosc. Nie mozna sie wytaczac na
    pewniaka na droge z pierwszenstwem bez wzgledu na to co na niej stoi i z
    ktorej strony ma kierunkowskaz !

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 13. Data: 2005-03-09 20:56:39
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Na stronie www.autounfall.halonet.de zamiescilem fotki.

    O rany ... to w DE tez sa dziurawe ulice ? ;-)))

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 14. Data: 2005-03-09 20:59:15
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Instytut Ekspertyz Śądowych z Krakowa jest innego zdania.W którymś z
    > numerów "Paragraf na drodze" Twoje rozumowanie określili jako błędne.
    > Wyjeżdżjącego "chroni" art.4. Ma prawo nie spodziewać się łamiącego prawo
    > wyprzedzacza.
    > I to na tyle.

    A sądy mają jednak takie samo zdanie jak KrzysiekPP. Znajomy miał podobny
    problem, także wyprzedzał na skrzyżowaniu (tyle że poza miastem, przy
    większej szybkości i skrzyżowania nie było widać w momencie rozpoczynania
    manewru) i trzasnął samochód wyjeżdżający z podporządkowanej. Nie było
    żadnych kontrowersji, argumentacja była prosta: pierwszeństwo na drodze z
    pierwszeństwem przejazdu dotyczy całej szerokości drogi (obu pasów). A w
    opisanym przypadku samochód C powinien zaczekać także na samochód B, bo mógł
    on przecież zawracać.

    Pozdrawiam,
    Beniamin

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 15. Data: 2005-03-09 21:02:19
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

> [...]
    > Przeciez wyraźnie napisał ze B widział samochód A z włączonym kierunkiem
    > odległości około 100m. W takiej sytuacji nie ma prawa ominąć tego

    Gdyby kolizja była z samochodem A, to winny byłby samochód B. Natomiast nie
    jego manewr spowodował kolizję, gdyż samochód C miał obowiązek zaczekać
    także na zjazd samochodu A (jak już pisałem -mógł przecież zawrać).

    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 16. Data: 2005-03-09 21:03:33
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    > A sądy mają jednak takie samo zdanie jak KrzysiekPP. Znajomy miał podobny
    > problem, także wyprzedzał na skrzyżowaniu

    Ale tutaj nie ma wyprzedzania , jest omijanie .
    A art 23.1. PORD wyraźnie zabrania omijania pojazdu sygnalizującego zamiar
    skretu w lewo.

  • 17. Data: 2005-03-09 21:05:05
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

> [...]

    > jego manewr spowodował kolizję, gdyż samochód C miał obowiązek zaczekać
    > także na zjazd samochodu A (jak już pisałem -mógł przecież zawrać).

    Art 23.1 PORD . B nie miał prawa ominąć A.

  • 18. Data: 2005-03-09 21:07:45
    Od: "Beniamin" <b...@c...pl>

    > Gdyby kolizja była z samochodem A, to winny byłby samochód B. Natomiast
    > nie
    >
    > Art 23.1 PORD . B nie miał prawa ominąć A.

    Nie miał. Powinien za to dostać mandat. Nie zmienia to jednak faktu, że to
    nie z samochodem A się zderzył, a samochód C także nie miał prawa wyjechać w
    tym momencie z dogi podporządkowanej.

  • 19. Data: 2005-03-09 21:08:35
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > A art 23.1. PORD wyraźnie zabrania omijania pojazdu sygnalizującego zamiar
    > skretu w lewo.

    To nie ma znaczenia przy fakcie, ze inny artykul definiuje co oznacza
    droga podporzadkowana i obowiazki kierowcy wyjezdzajacego z takiej
    drogi.

    Pojazd A w ogole nie uczestniczy w tym zdarzeniu i jego role nalezy
    pominac. Pojazd B moglby sobie chociazby sciac zakret, albo jechac pod
    prad ....

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 20. Data: 2005-03-09 21:14:43
    Od: Paweł Ubysz <p...@W...pl>

    Użytkownik "KrzysiekPP" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości
    > Pojazd A w ogole nie uczestniczy w tym zdarzeniu i jego role nalezy
    > pominac. Pojazd B moglby sobie chociazby sciac zakret, albo jechac pod
    > prad ....

    Nie mozna pominąć pojazdu A ponieważ jego obecność z włączonym
    kierunkowskazem uniemożliwia ominięcie go .
    Tak więc kierowca C miał prawo przypuszczać że jego prawa strona jest wolna.
    A tak przy okazji - gdyby pojazdu A nie było w ogóle to pojazd B jadąc pod
    prąd lub scinając zakręt byłby także winny.
    Napisałem także - nie rozważam w tej chwili winy kierowcy pojazdu C .
    prawdopodobnie jego współwina także byłaby orzeczona.