  • 1. Data: 2005-03-09 18:50:37
    Temat: umowa zlecenie - czy podpisać - prośba o rad
    Od: "azrael" <a...@D...pl>

    czesc

    mam pytanie. żona dostała do podpisania umowę zlecenie jako telemarketer
    (tylko prowizja). generalnie zastrzeżenia budzą punkty:

    - obowiązuje 2-tygodniowy okres wypowiedzenie (czy w przypadku takiej umowy
    można mówić wogóle o okresie wypowiedzenia? myślałem, że umowa zlecenie po
    prostu wygasa)

    - umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony (podobnie jak wyżej)

    - zleceniobiorca odpowiada całym swoim majątkiem za ewntualne szkody
    wyrządzone zleciodawcy przy wykonywaniu ninejszej umowy, bądź w wyniku
    zaniechania wykonywania usług objętej niniejszą umową bez ważnej przyczyny.

    czy te punkty są zgodne z obowiązującymi przepisami? jeżeli tak to do
    jakiego punktu i jakiego kodeksu się odwołać w rozmowie z pracodawcą?

    please help!

    --
    pozdr
    azrael

  • 2. Data: 2005-03-09 19:38:38
    Temat: Re: umowa zlecenie - czy podpisać - prośba o rad
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    >
    > - obowiązuje 2-tygodniowy okres wypowiedzenie (czy w przypadku takiej
    > umowy można mówić wogóle o okresie wypowiedzenia? myślałem, że umowa

    chodzi o to bys nie przeszdl pewnego dnia i powieadzal, dzis nie pracuje,
    jezeli
    tak zrobisz to patrz *)

    > - umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony (podobnie jak wyżej)

    *)
> [...]
    >
    > czy te punkty są zgodne z obowiązującymi przepisami? jeżeli tak to do
    > jakiego punktu i jakiego kodeksu się odwołać w rozmowie z pracodawcą?

    jak dla mnie zgodne z prawem .

    P.

  • 3. Data: 2005-03-10 02:08:30
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Przemek R..."
    .pl> napisał w
    wiadomości news:d0njc6$49d$1@inews.gazeta.pl...

    > jak dla mnie zgodne z prawem .

    W pełni się zgadzam, tylko że zupełnie nie rozumiem po kiego grzyba to
    wpisywać w umowę. A jak nie wpiszą, to odpowiada połową majątku?

  • 4. Data: 2005-03-10 09:36:14
    Od: Herbi <x...@a...pl>

    Dnia 9 mar o godzinie 19:50, na pl.soc.prawo, azrael napisał(a):

> [...]
    > można mówić wogóle o okresie wypowiedzenia? myślałem, że umowa zlecenie po

    Zakrawa to na umowę o pracę, a nie zlecenie.
    W umowie zleceniu podaje się dzień rozpoczęcia i zakończenia wykonywania
    zlecenia. Można zawrzeć klauzule że w przypadku nie wykonania przedmiotu
    umowy w terminie zleceniodawca może wskazać drugi termin jej zakończenia
    lub odstąpić od umowy.

    > - umowa zostaje zawarta na czas nieokreślony (podobnie jak wyżej)

    To jest umowa o ...... pracę.

    > - zleceniobiorca odpowiada całym swoim majątkiem za ewntualne szkody
    > wyrządzone zleciodawcy przy wykonywaniu ninejszej umowy, bądź w wyniku
    > zaniechania wykonywania usług objętej niniejszą umową bez ważnej przyczyny.

    W przypadku wadliwego lub ze szkodą dla zlecającego, wykonane zlecenie, ma
    on prawo obniżyć wynagrodzenie za zlecenie.

    > czy te punkty są zgodne z obowiązującymi przepisami? jeżeli tak to do
    > jakiego punktu i jakiego kodeksu się odwołać w rozmowie z pracodawcą?

    Z pracodawcą?
    Sam sobie odpowiedziałeś - skoro to pracodawca, to zawieracie umowę o pracę
    na czas określony.

    --
    Herbi
    10-03-2005 10:36:10

  • 5. Data: 2005-03-10 10:09:47
    Od: Herbi <x...@a...pl>

> [...]

    Z pracodawcą?
    Sam sobie odpowiedziałeś - skoro to pracodawca, to zawieracie umowę o pracę
    na czas nieokreślony.

    --
    Herbi
    10-03-2005 10:36:10