  • 81. Data: 2011-06-18 15:44:51
    Temat: Re: Kodeks drogowy, rowerzysta.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jun 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

> [...]
    [...]
    [...]
    > Rozumiem, że drogi po likwidacji PoRD są dla ciebie marzeniem

    Nie Tristan, nie rozumiesz, bo popadasz w skrajność.

    Marzeniem są drogi na których skasowano większość znaków,
    w tym na *większości* skrzyżowań znaki pierwszeństwa, na
    których pieszy nie musi jak tłuk czekać na zielone na
    przejściu z przyciskiem przy pustej drodze po to, żeby
    za chwilę widoczna w oddali kolumna pojazdów musiała
    stać (również na czerwonym) bo może przejść na czerwonym
    o ile nie powoduje zagrożenia - i tak dalej.

    Co do "aparatu ucisku", to rzecz jasna Maruda nieco
    przesadził :P, bo owszem - jakoś trzeba eliminować przypadki
    jazdy rowerem po chodniku między pieszymi z 25 kmph
    tudzież wiele podobnych.
    NAKAZ takiej jazdy tym bardziej :P

    > No właśnie. Dlatego są normy, obostrzenia, przepisy odnośnie instalacji
    > elektrycznej. Bardzo dziękuję za idealny przykład na poparcie moich słów.

    Doskonale pokazujesz, że wrzucasz wkładanie gwoździa luzem do gniazdka
    i te normy do jednego worka.
    Włożeniu gwoździa nie da się zapobiec.
    Przepisy służą temu, aby PRZYPADKIEM się nie zabić, o ile można
    w rozsądnych granicach temu zapobiec.
    Przepisy nadmierne stoją w poprzek celowi - patrz owe czerwone
    światło przy pustej drodze.
    Co śmieszniejsze, są miejsca na świecie gdzie co poniektóre
    z owych deregulacji działają - z takim właśnie obostrzeniem,
    że jest kara za spowodowanie zagrożenia.

    pzdr, Gotfryd

  • 82. Data: 2011-06-18 15:58:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 18 Jun 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Już parę razy szalony rowerzysta na chodniku mi prawie wpadł na plecy.

    Tristan, gdzie Ty chodzisz piechotą?
    Nie, to pytanie to nie żart.
    Bo usiłuję wymyśleć gdzie to występują ci rowerzyści na chodnikach
    jeżdżacy jak szaleni, a sądzę że piechotą poruszam się więcej
    od Ciebie.
    Jedyne miejsca które mi przychodzą do głowy do śmieszki,
    a raczej ich ścisłe okolice, bo tam wynika to z faktu omijania
    pieszych :> i rzeczywiście występuje.
    Ale o ile rowerzystów na chodnikach widuję, to "szalonych"
    jakoś nie kojarzę.

    Inna sprawa, że doskonale opisałeś *właściwy* problem:
    wrzucanie do jednego worka rowerzystów.
    Wszelkich.
    W tym "szalonych".

    Na tej zasadzie to i Tobie trzeba by PJ odebrać, bo przecież
    jest całe mnóstwo kierowców którym należy odebrać z różnych
    przyczyn.
    Więc skoro ma obowiązywać zasada "jak wszystkich do jednego
    worka"...

    > o tym, że nie mam ochoty jako pieszy uskakiwać przed
    > notorycznie mnie obdzwaniającymi rowerokami nie wspomnę

    1. Nie, nie uskakuj.
    Jak któregoś puścisz to rzecz jasna zrobisz mu uprzejmość
    i bez "dziękuję" z jego strony możesz go od buców pozdrowić ;)
    2. Dzwonienie nie oznacza "nakazu uskakiwania". Przyznam, że
    z jednej strony w zupełności zgadzam się iż "odgłos paszczowy"
    pozwala na znacznie uprzejmiejszą wersję powiadomienia,
    ale z drugiej jestem świadom że dzwonek daje znacznie
    szybszą orientację pieszemu o co idzie (na "przepraszam"
    najpierw się obróci celem ustalenia co się stało)
    Zgoda, powinny być dwa dzwonki: "uprzejmie proszę"
    i alarmowy ;)

    3. Powtórka: gdzie to zjawisko występuje?

    > Dlatego jest podział:
    >
    > Jezdnia dla silnikowych

    pasy ruchu dla rowerów. Takie "pobocze".

    > droga dla rowerów dla rowerów

    Kiedy to coś o czym toczy się dyskusja NIE JEST drogą dla rowerów!
    To jest tylko tak oznakowane :P

    > chodnik dla pieszych i warunkowo rowerów w tych momentach, gdy
    > pogorszenie bezpieczeństwa roweroka z niejechania chodnikiem na tyle
    > rośnie, że warto poświęcić ew. bezpieczeństwo pieszych i ich wygodę.

    W zasadzie tak jest w przepisie.

    pzdr, Gotfryd

  • 83. Data: 2011-06-18 17:12:10
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał:

    > Bo usiłuję wymyśleć gdzie to występują ci rowerzyści na chodnikach
    > jeżdżacy jak szaleni, a sądzę że piechotą poruszam się więcej
    > od Ciebie.

    Zapraszam Gotfrydzie do Wrocławia. Sa wszędzie, nawet na waskich chodnikach.
    Wymuszają pierwszeństwo, czesto nawet bez zwalniania. I nie są to
    jacyś szaleńcy, a zupełnie normalnie wyglądający użytkownicy rowerów.
    Widocznie obyczaj takiej jazdy panuje teraz. Bardzo rzadko widuję kogoś,
    kto zwolni czy stanie by przepuścić przechodnia.
    Do przejścia podziemnego pod pl. JP II co chwilę wpadają zjazdem
    "zza węgła" pędzący rowerzyści wywołując popłoch wśród pieszych.
    Idąc chodnikiem idę "z duszą na ramieniu", bo co chwila prawie ociera się
    o mnie wyprzedzający "szybki" rowerzysta, a planując nawet lekką zmianę
    toru marszu najpierw ostrożnie oglądam się za siebie. Wiem, że brzmi to jak
    jakaś paranoja, ale nie przesadzam.
    Kiedyś tego nie było, a chodniki były miejscem, gdzie mozna było spokojnie
    iść bez "oczu dookoła głowy".

    Krystian

  • 84. Data: 2011-06-18 18:45:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Nie Tristan, nie rozumiesz, bo popadasz w skrajność.
    > Marzeniem są drogi na których skasowano większość znaków,
    > w tym na *większości* skrzyżowań znaki pierwszeństwa,

    No jasne, zakorkujmy całkowicie miasto.

> [...]
    > stać (również na czerwonym) bo może przejść na czerwonym
    > o ile nie powoduje zagrożenia - i tak dalej.

    Ale jak to widzisz?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 85. Data: 2011-06-18 18:52:08
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Tristan, gdzie Ty chodzisz piechotą?

    Choćby po Zwycięstwa Strasse w większym ruchu. A gdzieś tydzień temu
    byłem notorycznie obdzwaniany na tej drodze co idzie z Mikulczyc do
    Rokitnicy, na wysokości kościółka ewangelickiego. Szedłem tam z rodziną
    na działki, a Państwo Roweroki uznawali swoją wyższość i przepychali się
    zagrażając dość znacznie.

    > Bo usiłuję wymyśleć gdzie to występują ci rowerzyści na chodnikach
    > jeżdżacy jak szaleni, a sądzę że piechotą poruszam się więcej
    > od Ciebie.

    A muszą jak szaleni? Rowerzysta lawirujący rowerem pomiędzy pieszymi
    zawsze będzie upierdliwością dla pieszego dorosłego oraz sporym
    zagrożeniem dla dzieciaczków.

    > Inna sprawa, że doskonale opisałeś *właściwy* problem:
    > wrzucanie do jednego worka rowerzystów.
    > Wszelkich.
    > W tym "szalonych".

    Dowolnych.

> [...]
    > przyczyn.
    > Więc skoro ma obowiązywać zasada "jak wszystkich do jednego

    Przecie nie odbieram prawa jazdy rowerzystom. Ba, sam jeżdżę na rowerze.

    > 1. Nie, nie uskakuj.

    Jasne, niech mi dziecko przejedzie albo zaparkuje w dupie.

> [...]
    > pozwala na znacznie uprzejmiejszą wersję powiadomienia,
    > ale z drugiej jestem świadom że dzwonek daje znacznie

    idzie o to, żebym na chodniku, na którym mam się czuć bezpiecznie z
    dzieckiem, uskakiwał ,,cudownemu dziecku dwóch pedałów''.

    > 3. Powtórka: gdzie to zjawisko występuje?

    Wszędzie. Od centrów miast, po peryferia.

    > pasy ruchu dla rowerów. Takie "pobocze".

    No. Napisałem niżej....

    > Kiedy to coś o czym toczy się dyskusja NIE JEST drogą dla rowerów!

    Które coś?

    > W zasadzie tak jest w przepisie.

    No wiem. Dlatego go bronię.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 86. Data: 2011-06-18 18:58:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (18.06.2011 20:45), Przemysław Adam Śmiejek wrote:
    > No jasne, zakorkujmy całkowicie miasto.

    W większości znanych mi skrzyżowań gdzie założono światła, poprawiło się
    tam bezpieczeństwo kosztem przepustowości.

    p. m.

  • 87. Data: 2011-06-19 12:37:48
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    ?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 88. Data: 2011-06-19 14:03:45
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (19.06.2011 14:37), Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > ?

    Nie wiem co dokładnie masz na myśli pisząc "?", aż ciśnie się na palce
    "którego słowa nie zrozumiałeś" :).

    Na przykład skrzyżowanie Sowińskiego i Głęboka w Lublinie. Przed
    założeniem świateł ruch był płynny, stali jedynie skręcający w lewo. Po
    założeniu świateł - stoją wszyscy.

    Także metodą na zakorkowanie miasta jest właśnie założenie świateł
    wszędzie gdzie się da.

    p. m.

  • 89. Data: 2011-06-19 14:15:49
    Od: Maruda <m...@n...com>

    W dniu 2011-06-19 16:03, mvoicem pisze:

> [...]
    > założeniu świateł - stoją wszyscy.
    >
    > Także metodą na zakorkowanie miasta jest właśnie założenie świateł

    Ale nie zapomnij, że przy tej okazji paru urzędasów/radnych weźmie w
    łapę od firmy montującej światła. I o to chodzi! (A nie o nic innego!!!)

    Dawniej światła miały prosty, banalny cykl "zielone - żółte - czerwone
    [...]". Każdy skręcający w lewo wiedział, że musi przepuścić tych z
    przeciwka oraz pieszych na tej drodze w którą skręca. Teraz każda
    "ścieżka" musi poczekać na swoje absolutnie-bezkolizyjne zielone.
    Kierowców (i pieszych) traktuje się jak bezmózgie bydło, urzędnicy to
    lubią, bo czują się mocarni, motłoch przyzwyczaja się do kolejnego
    jarzma, a efekt taki, że na to zielone czeka się ponad 5 minut. Jadąc
    rowerem potrafię przez 10km (aglomeracja śląska) na każdym skrzyżowaniu
    wyprzedzać te same samochody.

    Dlatego notorycznie olewam czerwone światło. Jeszcze nie zostałem za to
    ukarany. Gorąco namawiam :)
    Nie będę niewolnikiem żarówki, zwłaszcza czerwonej.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 90. Data: 2011-06-19 18:57:37
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 19.06.2011 16:03, mvoicem pisze:
    > Na przykład skrzyżowanie Sowińskiego i Głęboka w Lublinie. Przed
    > założeniem świateł ruch był płynny, stali jedynie skręcający w lewo. Po
    > założeniu świateł - stoją wszyscy.

    I jaki to ma związek z tym, że Gotfryd proponuje likwidację znaków? Tego
    właśnie nie zrozumiałem.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek