  • 71. Data: 2006-04-13 05:48:18
    Temat: Re: Klient wypowiedział umowę i nic...
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    news:e1js39$a2e$2@inews.gazeta.pl...

    > Ty chyba z księżyca spadłeś.
    >
    > Klient ma ci oddać sprzęt, albo zapłacić kwotę przewidzianą w umowie.
    > I tyle w tym temacie.

    To jest jasne, ale w regulaminie jest zastrzeżone, że demontaż jest płatny,
    chyba że sam go zdemontuje. Wiedział przed podpisaniem.
    Swoją drogą większość klientów, którzy wypowiedzieli umowę zrezygnowało z
    wypowiedzenia i po sprawdzeniu konkurencyjnych ofert wracają. :-P

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 72. Data: 2006-04-13 06:37:21
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Paweł Sakowski" <p...@s...pl> napisał w wiadomości
    Jan Werbiński napisał:
    > Klient zna warunki i
    > korzystając z usługi chyba je akceptuje?

    Wątek zacząłeś od tego, że dysponujesz oświadczeniem woli klienta że ich
    _nie_ akceptuje. Więc "chyba" całkowicie nietrafne.

    "Klient wypowiedział w regulaminowym terminie umowę..."

    -------------------+
    -------------------+

    czyli stracił prawo do usług
    po czym rozpoczął nieuprawnione korzystanie z usług

  • 73. Data: 2006-04-13 06:39:18
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jacek Karczmarczyk" <j...@b...pl> napisał w
    > wiadomości news:e1jfq6$3167$1@node1.news.atman.pl...

    > Tak samo jak i przywłaszczenie zguby. Kłopot w tym, że trzeba to
    > udowodnić.
    >
    > Czym innym jest jednak przywłaszczenie pewnej sumy pieniędzy, a czym
    > innym wymuszenie zapłaty za niezamówiony towar / usługę.

    No właśnie. A jakieś przepisy może są? Nie przypominam sobie właściwego
    rozdziału w KC.

  • 74. Data: 2006-04-13 07:21:53
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> napisał:

    > Ale są na to paragrafy.
    Których ty nie znasz ?

    >sprawie karnej o wyłudzenie usługi,
    A wiesz co to takiego wyłudzenie ?

    > w procesie cywilnym o odszkodowanie z tego tytułu.
    A kto bedzie pozwanym ? Zmarły ?

    --
    Artur Golański

  • 75. Data: 2006-04-13 07:22:27
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Jan Werbiński wrote:
> [...]
    >
    > To jest jasne, ale w regulaminie jest zastrzeżone, że demontaż jest
    > płatny, chyba że sam go zdemontuje. Wiedział przed podpisaniem.

    No jak sobie zamówi demontaż, bo sam nie potrafi to jak najbardziej
    możesz mu za to fakturkę wystawić.
    Ale jak nie zamówi to co?

  • 76. Data: 2006-04-13 07:58:44
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    > No jak sobie zamówi demontaż, bo sam nie potrafi to jak najbardziej możesz
    > mu za to fakturkę wystawić.
    > Ale jak nie zamówi to co?

    Wezwanie do opłaty za sprzęt. Najlepiej przedsądowe, aby nie bawić się w
    seryjną korespondencję i od razu wyczerpać wszelkie warunki uprawniające do
    założenia sprawy. Na telefony nie odpowiada, więc...

  • 77. Data: 2006-04-13 08:07:50
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Jan Werbiński napisał(a):

    > Wezwanie do opłaty za sprzęt. Najlepiej przedsądowe, aby nie bawić się w
    > seryjną korespondencję i od razu wyczerpać wszelkie warunki uprawniające
    > do założenia sprawy. Na telefony nie odpowiada, więc...

    Z wyjątkiem spraw pomiędzy firmami w sądach gospodarczych, nie ma
    obowiązku wzywać do spełnienia świadczenia przed wniesieniem pozwu.
    Jeśli przy pierwszej czynności prawnej pozwany uznałby roszczenie, to
    skutkiem wniesienia pozwu bez wcześniejszego wezwania byłoby
    niezasądzenie przes sąd na rzecz powoda kosztów sądowych oraz zasądzenie
    na rzecz pozwanego poniesionych przez jego kosztów (koszty te byłyby
    odjęte od spornej należności).
    Jeśli roszczenia by nie uznał, to brak wezwania do zapłaty nie ma
    znaczenia.

    Wystarczy jedno wezwanie przed wniesieniem pozwu, przy czym nie musi
    ono być zatytułowane "wezwanie przedsądowne" - może to być zwykłe
    "przypomnienie", czy np. "uprzejma prośba" - nie trzeba wysyłać
    "seryjnej korespondencji".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 78. Data: 2006-04-13 09:07:02
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Cavallino wrote:

    > A w umowie masz zakaz?

    W jakiej umowie? Przecież umowę rozwiązał.

  • 79. Data: 2006-04-13 09:26:44
    Od: R2r <b...@m...net.pl>

    Maciej Bebenek napisał(a):

    > W zasadzie nie ze świadczenia, a z pobierania pieniędzy za jej
    > "świadczenie".

    Masz rację - tak chciałem napisać. Wyszło inaczej. ;-)
    Mea culpa.

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    ____

  • 80. Data: 2006-04-13 09:38:22
    Od: tarcamion <t...@t...pe-el>

    A po ilu dniach jest zobowiązany do zwrotu sprzętu? Twoja umowa to reguluje?