  • 1. Data: 2005-07-18 18:53:37
    Temat: Klauzula wykonalności
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Proszę o pomoc w następującej sprawie:
    Postępowanie cywilne w sprawie ustalenia sposobu korzystania z części
    wspólnych budynku zakończyło się wydaniem postanowienia. Wnioskodawca
    wystąpił o nadanie klauzuli wykonalności a otrzymał odpis postanowienia ze
    stemplem "Sąd stwierdza, że niniejsze orzeczenie jest prawomocne".
    Pytania:
    1. dlaczego nie nadano klauzuli?
    2. czy z takim dokumentem jaki wydano można iść do komornika?

    Alek

  • 2. Data: 2005-07-18 19:02:46
    Temat: Re: Klauzula wykonalności
    Od: Goomich <g...@u...to.wp.pl>

    "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> naskrobał/a w

    > 2. czy z takim dokumentem jaki wydano można iść do komornika?

    Nie.

    Krzysztof "Goomich" Ferenc
    g...@u...to.wp.pl UIN: 6750153
    Nadzieja jest czyms posrodku miedzy skrzydlami i spadochronem.

  • 3. Data: 2005-07-18 20:27:48
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    wiadomości news:dbgtta$s5e$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > 2. czy z takim dokumentem jaki wydano można iść do komornika?

    To obowiazek niepieniezny i w tym przypadku wlasciwym do jego egzekucji
    bedzie sad a nie komornik.

    Dan.

  • 4. Data: 2005-07-18 20:33:33
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    > To obowiazek niepieniezny i w tym przypadku wlasciwym do jego egzekucji
    > bedzie sad a nie komornik.

    Jak w praktyce wygląda wyegzekwowanie takiego postanowienia?
    Gdzie się zwrócić, jakie kroki podjąc?

    Alek

  • 5. Data: 2005-07-18 20:47:58
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    wiadomości news:dbh3oi$acc$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Jak w praktyce wygląda wyegzekwowanie takiego postanowienia?
    > Gdzie się zwrócić, jakie kroki podjąc?

    Nie napislaes dokladnie jakie obowiazki naklada na dluznika postanowienie.
    To jest potrebne zeby dokladnie odpowiedziec na zadane pytanie. Niektore
    obowiazki niepieniezne wykonuje komornik, inne sad. Np. obowiazek
    nieprzeszkadzania korzystania z okreslonego lokalu egzekwuje sad. Obowiazek
    wydania rzeczy egzekwuje komornik. Jesli chodzi o sad, to egzekucja polega
    na wyznaczeniu terminu do wykonania czynnosci wraz z agrozeniem grzywna,
    jesli nie zostanie wykonany, ponowny termin wraz z surowsza grzywna i
    zamiana na areszt w razie jej niesciagniecia. I tak az do grzywien w lacznej
    kwocie nie wyzszej niz 100 tys.

    Dan

  • 6. Data: 2005-07-18 20:57:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > Nie napislaes dokladnie jakie obowiazki naklada na dluznika
    postanowienie.

    Sąd postanawia:
    I. ustalic sposób korzystania z kominów znajdujących sie w budynku w ten
    sposób,
    że komin nr 2 przekazać do wyłacznego użytkowania wnioskodawcy
    oraz komin nr 3 przekazać do wyłacznego użytkowania uczestnika
    postępowania X.
    II. zobowiązać uczestnika postępowania X do wydania wnioskodawcy przewód
    kominowy nr 2

    > Obowiazek wydania rzeczy egzekwuje komornik.

    Czy to jest ten przypadek?

    > Jesli chodzi o sad, to egzekucja polega
    > na wyznaczeniu terminu do wykonania czynnosci wraz z agrozeniem grzywna,

    Jak uruchomić tę procedurę (nawet jeśli nie dotyczy omawianego przypadku
    to i tak jestem ciekaw)

    Alek

  • 7. Data: 2005-07-18 21:35:14
    Od: "dan" <j...@p...fm>

    wiadomości news:dbh55e$juv$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > że komin nr 2 przekazać do wyłacznego użytkowania wnioskodawcy
    > oraz komin nr 3 przekazać do wyłacznego użytkowania uczestnika

    w zakresie egzekucji nieprzeszkadzania w wylacznym uzytkowaniu kominu
    wlasciwy jest sad.

    > II. zobowiązać uczestnika postępowania X do wydania wnioskodawcy przewód
    > kominowy nr 2

    Wydanie rzeczy - komornik

    > Jak uruchomić tę procedurę (nawet jeśli nie dotyczy omawianego przypadku
    > to i tak jestem ciekaw)

    Przez zlozenie wniosku do sadu rejonowego miejsca wykonania obowiazku, a
    przy egzekucji wydania rzeczy - do komornika.

    Dan.

  • 8. Data: 2005-07-19 05:43:10
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > w zakresie egzekucji nieprzeszkadzania w wylacznym uzytkowaniu kominu
    > wlasciwy jest sad.

    No ale najpierw trzeba wejść w jego posiadanie/użytkowanie.

    > Wydanie rzeczy - komornik

    Ale co z klauzulą? Dlaczego jej nie nadano?
    O ile wiem bez tego komornik niczego nie ruszy.

    Alek

  • 9. Data: 2005-07-19 06:25:47
    Temat: Odp: Klauzula wykonalności
    Od: "Dan" <j...@p...fm>

    Użytkownik Alek <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:dbi3v5$1jv$...@a...news.tpi.pl...
    > Użytkownik "dan" <j...@p...fm> napisał w wiadomości

    > ten

    > No ale najpierw trzeba wejść w jego posiadanie/użytkowanie.

    No egxzekucja bedzie konieczna wlasnie wtedy wrtedy kiedy druga strona
    bedzie uniemozliwiaola wejscie w to posiadanie.

    > przewód

    > Ale co z klauzulą? Dlaczego jej nie nadano?
    > O ile wiem bez tego komornik niczego nie ruszy.

    Zwroc sie do Sadu z pismem pionawiajacym. W zasadzie to azie nie ma czego
    zalic bo postanowienia o odmowie nadania klauzuli wykonalnosci sad nie
    wydal.

    Dan.

  • 10. Data: 2005-07-19 06:44:29
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    > No egxzekucja bedzie konieczna wlasnie wtedy wrtedy kiedy druga strona
    > bedzie uniemozliwiaola wejscie w to posiadanie.

    Druga strona obecnie posiada/użytkuje ten komin. Ma w nim zamontowany
    wkład i podłączony do niego piec. Dobrowolnie tego nie odda.
    Rozumiem, że nie wolno tak po prostu samemu odłączyć go i zdemontować tego
    wkładu i zainstalować swojego (mimo posiadania w ręku prawomocnego
    postanowienia sądu).

    Dzięki.