  • 1. Data: 2002-07-04 10:39:50
    Temat: Klamstwo oswiecimskie
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    Przepraszam, czy ktos moglby podac mi numer paragrafu i tresc, dotyczaca
    Klamstwa Oswiecimskiego?
    TIA
    Michal.

  • 2. Data: 2002-07-04 12:05:41
    Temat: Re: Klamstwo oswiecimskie
    Od: "Michal Kukula" <m...@a...net.pl>

    > Przepraszam, czy ktos moglby podac mi numer paragrafu i tresc, dotyczaca
    > Klamstwa Oswiecimskiego?

    Mialem to nieszczescie, ze proponujac grupe pl.misc.ue na pl.news.nowe.grupy
    Napisalem:

    Tematy zabronione:
    - wszelkie tematy nie wymienione a zabronione w polskim prawie

    I rozpoczela sie dyskusja nad tym co znaczy slowo "karalne" a co znaczy
    slowo "zabronione"
    Pomocy.
    Co moge odpisac na nastepujace "uzasadnienie":

    <http://www.ipn.gov.pl/ustawa181298.html>
    | Art. 55.
    | Kto publicznie i wbrew faktom zaprzecza
    | zbrodniom, o których mowa w art. 1 pkt 1,
    | podlega grzywnie lub karze pozbawienia
    | wolnosoeci do lat 3. Wyrok podawany jest do
    | publicznej wiadomooeci.

    Jak widac - nie ma tu o mowy o zadnych 'tematach zabronionych'. Ani obozy
    zaglady, ani zbrodnie ani zaden inny pokrewny *temat* nie jest *zabroniony*.
    Mowa jest tylko o tym, ze publiczne wyglaszanie pewnego konkretnego pogladu
    jest *karalne* (a nie *zabronione*).

    Czyli nadal czekam na przyklady *tematów zabronionych w polskim prawie',
    a jak sie takie nie znajda, postuluje przeformulowanie spornego zapisu
    w 'tematach zabronionych' w taki sposób, aby mial sens.