  • 1. Data: 2003-03-04 12:15:25
    Temat: Kiedy umowa jest niewazna?
    Od: "aNETa" <a...@a...net.pl>

    Mam pytanie o nastepujaca sytuacje...

    Jest zawarta umowa pomiedzy agencja nieruchomosci a jej klientem (o
    posrednictwo w kupnie mieszkania). Umowa jes bardzo niekorzystna dla klienta
    (najpewniej byl on celowo wprowadzony w blad) dlatego chce ja podwazyc. I
    teraz - czy mozna zakwestionowac waznosc umowy jesli:

    - nie ma na niej pieczatki firmy regonu nipu numeru licencji ani
    czegokolwiek innego poza nazwa i adresem siedziby (nie jest to takze na
    papierze firmowym),
    - nie jest wymieniona w zadnym punkcie z imienia i nazwiska osoba
    reprezentujaca biuro i podpisujaca sie jako tzw posrednik ani tez nazwisko
    wlasciciela posiadajacego licencje,
    - zamiast pelnobrzmiacego podpisu na koncu umowy jest tylko nieczytelna
    parafka (postawiona przez osobe reprezentujaca biuro) ktora nie wskazuje
    wlasciwie na nikogo.

    Czy sa podstawy aby watpic w waznosc takiej umowy?

    Z gory serdecznie dziekuje za pomoc.

    Aneta M.

  • 2. Data: 2003-03-04 12:58:21
    Temat: Re: Kiedy umowa jest niewazna?
    Od: "S.Koper" <s...@p...onet.pl>

    > klienta (najpewniej byl on celowo wprowadzony w blad) dlatego chce ja
    > podwazyc. I teraz - czy mozna zakwestionowac waznosc umowy jesli:

    Jezeli zostal wprowadzony w blad to moze uchylic sie od skutkow prawnych swego
    oswiadczenia woli poprzez zlozenie stosownego oswiadczenia w tym przedmiocie.
    (art. 84,86,88 K.c.)

    > - nie ma na niej pieczatki firmy regonu nipu numeru licencji ani
    > czegokolwiek innego poza nazwa i adresem siedziby (nie jest to takze
    > na papierze firmowym),

    To nie czyniu umowy niewazna.

    > - nie jest wymieniona w zadnym punkcie z imienia i nazwiska osoba
    > reprezentujaca biuro i podpisujaca sie jako tzw posrednik ani tez
    > nazwisko wlasciciela posiadajacego licencje,

    Podpis winna zlozyc osoba uprawniona do skladania oswiadczen w imieniu tegoz
    podmiotu, nie wiem w jakiej formie prowadzona jest ta dzialalnosc wiec trudno
    stwierdzic kto to powinien byc.

  • 3. Data: 2003-03-04 14:29:17
    Temat: Odp: Kiedy umowa jest niewazna?
    Od: "aNETa" <a...@a...net.pl>

    Bardzo dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam serdecznie.
    --
    Aneta