  • 1. Data: 2003-03-04 12:03:24
    Temat: Czy umowa o pracę nie jest dokumentem wiążącym??
    Od: "Sari" <a...@p...fm>

    Pracodawca w umowie o pracę (na czas nieokreślony) nie uwzględnił tego
    że przyjmuje mnie pod warunkiem iż posiadam grupę inwalidzką.
    Kiedy utraciłem grupę inwalidzką, zwolnił mnie uzasadniając że jako rencista
    byłem dofinansowywany o czym ja nie wiedziałem.
    Czy miał tak prawo postąpić?
    Jeśli tak to umowa o pracę nie jest dokumentem zobowiązującym pracodawcę do
    niczego.

    Sari

  • 2. Data: 2003-03-04 12:12:37
    Temat: Re: Czy umowa o pracę nie jest dokumentem wiążącym??
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 4 Mar 2003 13:03:24 +0100, "Sari" <a...@p...fm>
    zakodował:

    >Czy miał tak prawo postąpić?

    Nie. Pozostaje Ci odwołanie się do sądu pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-04 12:54:18
    Temat: Re: Czy umowa o pracę nie jest dokumentem wišżšcym??
    Od: "Sari" <a...@p...fm>

    > Nie. Pozostaje Ci odwołanie się do sądu pracy.

    Właśnie że się odwołałem do sądu pracy .... i "przegrałem".
    Sąd nie wziął pod uwagę samej umowy o pracę.
    Sąd orzekł że jeśli byłem dofinansowany a przez utratę gr. inwalidzkiej
    pracodawca utracił tą dopłatę to oczywiste że mnie zwolnił.
    A w umowie oczywiście nic o tym że warunkiem jest posiadanie przeze mnie
    grupy inw.
    Poniżej całość umowy (bez danych osobowych)
    Czy odwoływać się?????
    Jest to dla mnie ważne bo w związku z przegraną sprawą ponoszę b. wysokie
    konsekwencje finansowe.
    Proszę o sugestie na ten temat.

    1. Strony ustalają następujące warunki zatrudnienia:
    a) rodzaj umówionej pracy : akwizytor
    b) miejsce wykonywanej pracy : XXXXXXX
    c) wymiar czasu pracy : pełny tj. 35 godzin tygodniowo .
    d) wynagrodzenie : 870 zł/ słownie : osiemset siedemdziesiąt złotych/ +
    premia uznaniowa .
    e) inne warunki zatrudnienia : nie dotyczy
    2. Dzień rozpoczęcia pracy : 14 lipiec 2000r.

  • 4. Data: 2003-03-04 13:04:17
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Sari" <a...@p...fm> wrote in message

> [...]
    > Sąd orzekł że jeśli byłem dofinansowany a przez utratę gr. inwalidzkiej
    > pracodawca utracił tą dopłatę to oczywiste że mnie zwolnił.

    A jaki owod zwolnienia podal na pismie ?
    Bo jesli to zwolnienie z przycyn ekonomicznych... to chyba sad mial racje

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-03-04 13:59:24
    Od: "Sari" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl> napisał w

    > A jaki owod zwolnienia podal na pismie ?
    > Bo jesli to zwolnienie z przycyn ekonomicznych... to chyba sad mial racje

    Może cytat całości rozwiązania umowy poniżej:

    Rozwiązuję z Panem umowę o pracę zawartą, w dniu 14.07.2000r. z zachowaniem
    miesięcznego okresu wypowiedzenia , który upłynie w dniu 30.09.2002r.
    Z uwagi na zatrudnienie Pana na stanowisko refundowanym przez Starostę
    Rzeszowskiego, zgodnie z zawarta, umową refundacyjną, osoba zajmująca to
    stanowisko musi posiadać status osoby niepełnosprawnej. Pan stracił ten
    Status z dniem 01.06.2002r. przedstawiając wypis z treści orzeczenia lekarza
    orzecznika ZUS z dnia 09.05.2002r. i do dziś nie przedstawił orzeczenia o
    stopniu niepełnosprawności.
    W związku z powyższym nie może Pan być zatrudniony na dotychczas zajmowanym
    stanowisku pracy.
    --------
    Może byłoby to uzasadnienie oczywiste, lecz w umowie o pracę (post powyżej)
    nie wyszczególnił pracodawca że warunkiem jest posiadanie grupy inwalidzkiej
    a o jego umowie ze Starostą nic nie wiedziałem bo i skąd.
    Sari

  • 6. Data: 2003-03-04 14:02:57
    Od: "skuter" <skuter@wywalto_op.pl>

    .
    > Kiedy utraciłem grupę inwalidzką, zwolnił mnie uzasadniając że jako
    rencista
    > byłem dofinansowywany o czym ja nie wiedziałem.

    uzasadnienie to sobie zawsze mozna wymyslic
    pytanie czy zwolnil cie normalnie za wypowiedzeniem w okreslonym terminie
    czy zerwal umowe z dnia na dzien?

  • 7. Data: 2003-03-04 14:10:22
    Od: "Sari" <a...@p...fm>

    Użytkownik "skuter" <skuter@wywalto_op.pl> napisał w wiadomości
    > uzasadnienie to sobie zawsze mozna wymyslic
    > pytanie czy zwolnil cie normalnie za wypowiedzeniem w okreslonym
    > terminie czy zerwal umowe z dnia na dzien?

    Z miesięcznym wypowiedzeniem.
    Cytat całości rozwiązania w poście poniżej.
    Jeśli uzasadnienie można sobie wymyśleć to po co jest umowa o pracę?
    A w niej nic na ten temat :-(
    Sari

  • 8. Data: 2003-03-04 15:06:50
    Od: "skuter" <skuter@wywalto_op.pl>

    > Jeśli uzasadnienie można sobie wymyśleć to po co jest umowa o pracę?

    np po to zeby okreslic warunki pracy, placy...
    sorry ale ja bym sie na Twoim miejscu dalej nie szarpal

    ale zaznaczam, ze prawnikiem nie jestem:)

  • 9. Data: 2003-03-04 15:08:06
    Od: "Sari" <a...@p...fm>

    > np po to zeby okreslic warunki pracy, placy...
    > sorry ale ja bym sie na Twoim miejscu dalej nie szarpal
    > ale zaznaczam, ze prawnikiem nie jestem:)

    Dzięki i za takie wsparcie.
    Może jeszcze ktoś jeszcze poda mnie brzytwę (jak tonącemu) w postaci
    sugestii czy powinienem odwoływać się.
    Sari

  • 10. Data: 2003-03-04 17:29:39
    Temat: Re: Czy umowa o pracę nie jest dokumentem wiążącym?? (podsumowanie)
    Od: "Sari" <a...@p...fm>

    Użytkownik "Sari" <a...@p...fm> napisał w wiadomości

    Sory, ale wcześnie nie "wkleiłem"

    A więc reasumując.

    Pracodawca zawiera ze mną umowę j.n.:
    1. Strony ustalają następujące warunki zatrudnienia:
    a) rodzaj umówionej pracy: akwizytor,
    b) miejsce wykonywanej pracy: XXXXX
    c) wymiar czasu pracy: pełny t.j. 35 godzin tygodniowo,
    d) wynagrodzenie: 870 zł/słownie .......... + premia uznaniowa
    e) inne warunki zatrudnienia: nie dotyczy
    2. Dzień rozpoczęcia pracy: 14.07.2000
    (podpisy)

    Pracodawca wręcza mnie wymówienie pracy j. n.:
[...]
    Czy nie informując mnie w umowie o pracę o warunku zatrudnienia jakim była
    moja refundacja ma mnie prawo zwolnić?
    Pozdrawia i proszę o sugestię
    Sari