    From: "aNETa" <a...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Kiedy umowa jest niewazna?
    Date: Tue, 4 Mar 2003 13:15:25 +0100

    Mam pytanie o nastepujaca sytuacje...

    Jest zawarta umowa pomiedzy agencja nieruchomosci a jej klientem (o
    posrednictwo w kupnie mieszkania). Umowa jes bardzo niekorzystna dla klienta
    (najpewniej byl on celowo wprowadzony w blad) dlatego chce ja podwazyc. I
    teraz - czy mozna zakwestionowac waznosc umowy jesli:

    - nie ma na niej pieczatki firmy regonu nipu numeru licencji ani
    czegokolwiek innego poza nazwa i adresem siedziby (nie jest to takze na
    papierze firmowym),
    - nie jest wymieniona w zadnym punkcie z imienia i nazwiska osoba
    reprezentujaca biuro i podpisujaca sie jako tzw posrednik ani tez nazwisko
    wlasciciela posiadajacego licencje,
    - zamiast pelnobrzmiacego podpisu na koncu umowy jest tylko nieczytelna
    parafka (postawiona przez osobe reprezentujaca biuro) ktora nie wskazuje
    wlasciwie na nikogo.

    Czy sa podstawy aby watpic w waznosc takiej umowy?

    Z gory serdecznie dziekuje za pomoc.

    Aneta M.