  • 1. Data: 2005-10-06 17:10:44
    Temat: Kategorie Prawa Jazdy
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    Witam

    Mam pytanko:

    Jak to jest teraz z kategoriami, czy mając zdane B+E (samochód i lawety)
    moge jeździć ciągnikiem z 2 przyczepami 2-u osiowymi? czy musze robić
    jeszcze jakieś dodatkowe kategorie zeby tak jeździć??

    Lewis

  • 2. Data: 2005-10-06 18:27:58
    Temat: Re: Kategorie Prawa Jazdy
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Lewis" <l...@p...onet.pl> napisał:

    >moge jeździć ciągnikiem z 2 przyczepami 2-u osiowymi?
    Tak, nawet 3 osiowymi ;-)
    Na podstawie art. 88. 3. 4 PoRD (link w stopce).

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 3. Data: 2005-10-06 19:09:05
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

    > Tak, nawet 3 osiowymi ;-)
    > Na podstawie art. 88. 3. 4 PoRD (link w stopce).

    9) kategorii T - ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami) lub pojazdem
    wolnobieżnym;
    10) kategorii B+E, C+E lub D+E - pojazdem określonym odpowiednio w kategorii
    B, C lub D, łącznie z przyczepą;

    jaka różnica?? => T przyczepami, E przyczepą

    Z kolei tu wyraźnie pisze "4) kategorii B+E, C+E, C1+E, D+E lub D1+E -
    uprawnia do kierowania ciągnikiem rolniczym z przyczepą (przyczepami)."

    No nie wiem co o ty myśleć... to nasze prawo jest chyba z deka....

    Lewis

  • 4. Data: 2005-10-07 10:57:43
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Lewis" <l...@p...onet.pl> napisał:

    > to nasze prawo jest chyba z deka....
    Prawo jest OK, tyle, że... delikatnie powiedziawszy
    nie każdy jest prawnikiem ;-)

    >jaka różnica?? => T przyczepami, E przyczepą
    Zasadnicza !
    Kat. T uprawnia ciągnik rolniczy (każdy) + przyczepy.
    Kat. B poj. tam wymienione, z ograniczeniem DMC (poczytaj).
    Kat. B+E - poj. wymienione w B+jedna przyczepa, której DMC też jest
    ograniczone inymi przepisami, ale DMC takiego zestawu może duzo
    przekraczać 3,5 t.

    A bliżej związku z kat. T
    Kat. B uprawnia także ciągnikiem rolniczym wraz z przyczepą lekką (DMC
    do 750 kg).
    Kat. B+E ciądnik rolniczy + przyczepa (przyczepy), czyli obejmuje
    uprawnienia kat. T + uprawnienia wynikające z B (poj. samochodowe o
    DMC nieprzekraczającej 3,5 t, za wyj. autobusu i motocykla).

    Artur Golański
    --
    FAQ nt. ruchu drogowego http://artgola.webpark.pl

  • 5. Data: 2005-10-07 14:11:58
    Od: "Lewis" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > uprawnienia kat. T + uprawnienia wynikające z B (poj. samochodowe o
    > DMC nieprzekraczającej 3,5 t, za wyj. autobusu i motocykla).

    Wielkie dzięki teraz wszystko jasne...

    Pozdrawiam

    > Artur Golański

    Lewis