  • 1. Data: 2005-10-06 16:40:34
    Temat: Czy prawo dziala wstecz ?
    Od: He(R)Sk <l...@y...co.uk>

    Rozporzadzenie ministra infrastruktury z 31.12.2002 ogloszone
    w Dz.U.z 2003, nr 32,poz 262, zalacznik nr 9 naklada obowiazek
    instalacji "elektronicznej jednostki sterujacej" dla "pojazdow
    z silnikami sterowanymi ukladem wtrysku paliwa". Dotyczy to pojazdow
    przystosowaneych do zasilania gazem (LPG i CNG).

    Rozporzadzenie weszlo w zycie 14 dni po jego ogloszeniu.

    w par 9.1 podano daty: do 01.04.2002, od 01.04.2002 oraz
    od 01.01.2003 r przy czym koniecznosc instalowania "elektronicznej
    jednostki sterujacej" jest oznaczony jako obowiazkowe juz od
    01.04.2002 powolujac sie na "wymagania 01 poprawek do Regulaminu
    nr 67 EKG ONZ".

    Czy prawo moze dzialac wstecz ? Czy obowiazek wykonania/uzupelnienia
    instalacji LPG w II generacji (z jednostka sterujaca) dotyczy
    samochodu z zalozona instalacja LPG (I generacja bez jednostki
    sterujacej) w dniu np. 01 grudnia 2002 r czy tez nie ?

    Otrzymuje sprzeczne opinie.

    --
    HeSk

  • 2. Data: 2005-10-06 17:54:57
    Temat: Re: Czy prawo dziala wstecz ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    He(R)Sk napisał(a):

    [ciach ...]

    Dotyczy.
    I nie ma tu żadnego działania wstecz.
    Do pewnego czasu było to nie wymagane, od pewnego czasu jest. I gdzie tu
    działanie wstecz?

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-10-06 18:59:25
    Od: buraxta <b...@g...com>

    He(R)Sk wrote:
> [...]
    > samochodu z zalozona instalacja LPG (I generacja bez jednostki
    > sterujacej) w dniu np. 01 grudnia 2002 r czy tez nie ?

    Prawo działałoby wstecz gdybyś teraz dostał np. mandat za to, że 1
    grudnia 2002 nie miałeś założonej tej instalacji.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 4. Data: 2005-10-06 19:57:01
    Od: He(R)Sk <l...@y...co.uk>

    On Thu, 06 Oct 2005 19:54:57 +0200, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Dotyczy.
    > I nie ma tu żadnego działania wstecz.
    > Do pewnego czasu było to nie wymagane, od pewnego czasu jest. I gdzie tu
    > działanie wstecz?

    zaraz. instalacja LPG I generacji czyli bez jednostki sterujacej
    zalozona zostala 01 grudnia 2002. zarzadzenie nosi date 31.12.2002.
    jeden diagnosta wymaga by byla zalozona instalacja II generacji
    (zgodnie z zarzadzeniem). rozumiem, ze dla instalacji po 31.12.2002.
    czy to samo dotyczy instalacji zalozonych przed 31.12.2002 ? inny
    twierdzi, ze skoro instalacja I generacji zostala zalozona przed
    wejsciem zarzadzenia nie ma obowiazku "unowoczesniac" jej do II
    generacji bo zarzdzenie dotyczy instalacji po 31.12.2002.

    --
    HeSk

  • 5. Data: 2005-10-06 19:59:18
    Od: He(R)Sk <l...@y...co.uk>

    On Thu, 06 Oct 2005 20:59:25 +0200, buraxta <b...@g...com> wrote:

    > Prawo działałoby wstecz gdybyś teraz dostał np. mandat za to,
    > że 1 grudnia 2002 nie miałeś założonej tej instalacji.

    wlasnie o to chodzi. zarzadzenie z 31.12.2002, instalacja 01.12.2002.
    czy istnieje obowiazek dostosowania samochodu do zarzadzenia czy
    skoro w momencie zakladania instacji nie bylo jeszcze tego
    zarzadzenia mozna pozostac przy dotychczasowej instalacji ?

    --
    HeSk

  • 6. Data: 2005-10-06 20:12:37
    Od: buraxta <b...@g...com>

    He(R)Sk wrote:
> [...]
    > skoro w momencie zakladania instacji nie bylo jeszcze tego
    > zarzadzenia mozna pozostac przy dotychczasowej instalacji ?

    Dalej nie rozumiesz :) Inny przykład - masz stary samochód bez
    katalizatora. Weszło rozporządzenie, że wszystkie samochody muszą mieć
    katalizator. W takim przypadku nie możesz jeździć bez katalizatora, bo -
    jak twierdzisz - jeździłeś bez niego wcześniej. Nie możesz zostać
    ukarany za to, że przed wejściem rozporządzenia jeździłeś bez
    katalizatora - to by było działanie prawa wstecz.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.int.pl \\ \\ \\

  • 7. Data: 2005-10-06 22:11:16
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    buraxta napisał(a):

    > Dalej nie rozumiesz :) Inny przykĹ?ad - masz stary samochĂłd bez
    > katalizatora. WeszĹ?o rozporzÄ?dzenie, Ĺźe wszystkie samochody muszÄ?
    > mieÄ? katalizator. W takim przypadku nie moĹźesz jeĹşdziÄ? bez
    > katalizatora, bo - jak twierdzisz - jeĹşdziĹ?eĹ? bez niego wczeĹ?niej.
    > Nie moĹźesz zostaÄ? ukarany za to, Ĺźe przed wejĹ?ciem rozporzÄ?dzenia
    > jeĹşdziĹ?eĹ? bez katalizatora - to by byĹ?o dziaĹ?anie prawa wstecz.

    No właśnie.

  • 8. Data: 2005-10-06 22:12:27
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    He(R)Sk napisał(a):

> [...]
    > wejsciem zarzadzenia nie ma obowiazku "unowoczesniac" jej do II
    > generacji bo zarzdzenie dotyczy instalacji po 31.12.2002.

    Nie masz nakazu jej unowoczęsniać, ale od dnia x.x.xxxx twój samochód
    nie spełnia wymogów technicznych i nie możesz nim jeździć.

  • 9. Data: 2005-10-07 04:59:21
    Od: He(R)Sk <l...@y...co.uk>

    On Thu, 06 Oct 2005 22:12:37 +0200, buraxta <b...@g...com> wrote:

    > Dalej nie rozumiesz :)

    rozumiem, nie martw sie. ;o)
    problem w tym by rozumieli to diagnosci.

> [...]
    > W takim przypadku nie możesz jeździć bez katalizatora, bo -
    > jak twierdzisz - jeździłeś bez niego wcześniej.

    czyli, ze ustawodawca przenosi na mnie koszty rozporzadzenia ;o)

    > Nie możesz zostać ukarany za to, że przed wejściem rozporządzenia
    > jeździłeś bez katalizatora - to by było działanie prawa wstecz.

    moze jeszcze raz. rozporzadzenie 31.12.2002,
    obowiazek posiadania od katalizatora od 01.04.2002.
    wstecz czy nie ? ;o)

    --
    HeSk

  • 10. Data: 2005-10-07 05:50:36
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    He(R)Sk napisał(a):

    > moze jeszcze raz. rozporzadzenie 31.12.2002,
    > obowiazek posiadania od katalizatora od 01.04.2002.
    > wstecz czy nie ? ;o)

    A nie jest to przypadkiem tak że obowiązek posiadania jednak istnieje od
    1 stycznia 2003 - *czyli nie wstecz* - a dotyczy pojazdów
    zarejestrowanych po 1 kwietnia 2002.
    Data tylko służy do określenia zasięgu przedmiotowego obowiązku.