  • 51. Data: 2020-01-26 18:03:59
    Temat: Re: Katastrofa [konstytucyjna z drogowej]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > Jeżeli już ktoś koniecznie, to Żandarmeria Wojskowa. To teren
    > wojskowy.

    Czy Żandarmeria Wojskowa (odpowiedni rodzaj policji) POWINNA?

    Tego że były inne więzienia-katownie CIA/USA na terenach cywilnych ja
    się nie rzucę wykluczać. Jak mogli zrobić na terenach wojskowych to na
    cywilnych by nie byli gotowi zrobić?

    --
    A. Filip

  • 52. Data: 2020-01-26 18:10:26
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 18:03, A. Filip pisze:

    > Czy Żandarmeria Wojskowa (odpowiedni rodzaj policji) POWINNA?

    Nie znam szczegółów. W każdym razie jeśli już ktokolwiek, to oni. Sądzę,
    że waga sparzy raczej ABW by predysponowała. Na pewno w każdym razie
    przerzucanie tego na patrol interwencyjny z KPP Szczytno, to przejaw
    kretynizmu :-)

    > Tego że były inne więzienia-katownie CIA/USA na terenach cywilnych ja
    > się nie rzucę wykluczać. Jak mogli zrobić na terenach wojskowych to na
    > cywilnych by nie byli gotowi zrobić?

    Nie mam zielonego pojęcia. Ale nie widzę powodu, by to robić w wielu
    miejscach. Zwiększało to szanse dekonspiracji.

    --
    Robert Tomasik

  • 53. Data: 2020-01-26 18:45:53
    Temat: Re: Niektóre+ łamania Konstytucji nie są i nie były ważne. Walka toczy się o "listę rozbieżności ważności"
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 17:56, A. Filip pisze:

    > Po co był tworzony Trybunał Konstytucyjny jeśli zdecydować/rozstrzygnąć
    > może "już zwykły policjant"?

    A co to ma do rzeczy? To po co sądy powszechne, skoro
    zdecydować/rozstrzygnąć może "już zwykły policjant?

    --
    Shrek

  • 54. Data: 2020-01-26 19:46:34
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > A co to ma do rzeczy? To po co sądy powszechne, skoro
    > zdecydować/rozstrzygnąć może "już zwykły policjant?

    No to trzeba było przepchnąć model hamerykański z jednym sądem
    najwyższym "do wszystkiego" zamiast modelu niemieckiego z osobnym
    sądem konstytucyjnym. Solidaruchy rwały się dać taki podarunek
    nieprzeoranej (post)komuszej kaście sędziowskiej?

    Jaki system i praktyka były tworzone dziesięcioleciami takie są.
    Jest taki że nawoływania/piski o łamaniu konstytucji _bardzo_ szerokiej
    (i trwałej) reakcji nie wywołują. Widać (także PO) szacunku do tej
    konstytucji nie wyhodowano.
    1) ENA: TK dał czas Sejmowi na dostosowanie konstytucyjki
    do *Umowy Międzynarodowej Z UNIA EUROPEJSKĄ* .
    2) Więzienie-katownia CIA/USA w Starych Kiejkutach: cały POPiS ma głęboko w
    dupie łamanie konstytucji (zakaz tortur i bezprawnego pozbawienia wolności)
    za rządów SLD.

    I teraz ludzie mają bronić "ważnej" konstytucji partiom które miały ją
    wcześniej (głęboko) w dupie jako "nie tak znów ważną"?
    Jak sobie pościelesz tak się wyśpisz (nawet gdy nie zauważasz że ścielisz).

    Ja dawałem sobie 1/3 szans na pójście na _pierwsze_ manifestacje w
    obronie TK gdy PO bezczelnie nie przepchnęło na finiszu swoich rządów
    obsadzenia wakatów w TK "przedterminowo".

    --
    A. Filip

  • 55. Data: 2020-01-26 20:53:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 19:46, A. Filip pisze:

    > No to trzeba było przepchnąć model hamerykański z jednym sądem
    > najwyższym "do wszystkiego" zamiast modelu niemieckiego z osobnym
    > sądem konstytucyjnym.
    Ale możesz wytłumaczyć co to ma rzekomo wspólnego z naszą dyskusją?

    --
    Shrek

  • 56. Data: 2020-01-26 22:12:17
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ale możesz wytłumaczyć co to ma rzekomo wspólnego z naszą dyskusją?

    To że w większości przypadków kluczowe jest *tak jak i dotąd było* kto
    ma ostanie zdanie [A]. A ty jak nie potrafisz pojąć małym rozumkiem jak
    przyjęty/podtrzymany po 1989 roku model "zawiódł jeszcze bardziej niż
    dotąd" to po co dyskutujesz?

    Czysty opierdol w duchu "PiS jest zły" to na pl.soc.polityka.
    Ludzie są ludźmi a nie aniołami, a o politykach to lepiej nie mówić.

    [A] https://en.wikipedia.org/wiki/Robert_H._Jackson

    --
    A. Filip

  • 57. Data: 2020-01-27 06:38:42
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 26.01.2020 o 22:12, A. Filip pisze:

> [...]
    > ma ostanie zdanie [A]. A ty jak nie potrafisz pojąć małym rozumkiem jak
    > przyjęty/podtrzymany po 1989 roku model "zawiódł jeszcze bardziej niż

    Ake ja nie dyskutuję to tym, tylko o kretyńskiej wypowiedzi Roberta, że
    policja nie jest od ścigania łamiących konatytucję - jest i jest to
    zawarte w samej rocie przysięgi policjanta.

    > Czysty opierdol w duchu "PiS jest zły" to na pl.soc.polityka.

    No więc tam mykaj. Tu dyskutujemy o czymś innym.

    --
    Shrek

  • 58. Data: 2020-01-27 08:34:42
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

    > Ake ja nie dyskutuję to tym, tylko o kretyńskiej wypowiedzi Roberta,
    > że policja nie jest od ścigania łamiących konatytucję - jest i jest to
    > zawarte w samej rocie przysięgi policjanta.

    W teorii to ty masz rację tyle ze w praktyce racje (niestety?) ma Robert :-)

    > No więc tam mykaj. Tu dyskutujemy o czymś innym.

    W twoim przypadku nie zauważyłem,

    --
    A. Filip

  • 59. Data: 2020-01-27 08:42:12
    Temat: Re: Przysięga policjanta RP3 (obrona konstytucji) v. przysięga żołnierza LWP (obrona praw ludu pracującego/władzy ludowej)
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > że policja nie jest od ścigania łamiących konatytucję - jest i jest to
    > zawarte w samej rocie przysięgi policjanta.

    1. Ile żyje ludzi którzy składali przysięgę wojskową w LWP?
    Do czego ich ona _dalej_ zobowiązuje? :-)
    2. Czy każdy policjant jest gotowy dochować złożonej przysięgi jak wzór
    żołnierza RP3 płk. Kukliński? :-)

    "Ja, obywatel Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej, stając w szeregach
    Wojska Polskiego, przysięgam Narodowi Polskiemu być uczciwym,
    zdyscyplinowanym, mężnym i czujnym żołnierzem, wykonywać dokładnie
    rozkazy przełożonych i przepisy regulaminów, dochować ściśle tajemnicy
    wojskowej i państwowej, nie splamić nigdy honoru i godności żołnierza
    polskiego. Przysięgam służyć ze wszystkich sił Ojczyźnie, bronić
    niezłomnie praw ludu pracującego, zawarowanych w Konstytucji, stać
    nieugięcie na straży władzy ludowej, dochować wierności Rządowi Polskiej
    Rzeczypospolitej Ludowej. Przysięgam strzec niezłomnie wolności,
    niepodległości i granic Polskiej Rzeczypospolitej Ludowej przed zakusami
    imperializmu, stać nieugięcie na straży pokoju w braterskim przymierzu z
    Armią Radziecką i innymi sojuszniczymi armiami i w razie potrzeby nie
    szczędząc krwi ani życia mężnie walczyć w obronie Ojczyzny, o świętą
    sprawę niepodległości, wolności i szczęścia ludu. Gdybym nie bacząc na
    tę moją uroczystą przysięgę obowiązek wierności wobec Ojczyzny złamał,
    niechaj mnie dosięgnie surowa ręka sprawiedliwości ludowej".

    --
    A. Filip

  • 60. Data: 2020-01-27 11:09:54
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    Shrek <...@w...pl> pisze:
    [...]
    >Przez osiem lat Tuska obrona Konstytucji łamanej w Starych Kiejkutach
    >była ważna czy nią sobie PO premier cztery litery podcierał?
    >Gdyby wtedy _przez osiem lat_ premier Tusk (PO) pokazał jak ważna
    >jest
    >Konstytucja to może bym teraz PO+ wierzył. Pokazał że Konstytucja
    >taka ważna to nie jest, przyjaźń z USA była ważniejsza.

    To za Tuska bylo ?
    Chyba jeszcze wczesniej, za SLD.
    A moze nawet i o PiS zahacza, bo Lepper to ujawnial ... a potem
    ministrem zostal.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Sprawa_tajnych_wi%C4%9
    9zie%C5%84_CIA_w_Europie

    uu - zaplacilismy, czy apelowalismy ?