  • 1. Data: 2020-01-23 09:40:19
    Temat: Katastrofa
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-potezny-karam
    bol-na-dolnym-slasku-rozbilo-sie-25-aut-wyglada,nId,
    2347364

    "Golf, który jechał z góry, wpadł w poślizg. Wjechał na mój tor jazdy.
    Widziałem, co się dzieje. Stanąłem... Golf odbił się ode mnie i stanął
    w poprzek. Dobijały do niego kolejne auta"

    "Śledztwo w kierunku katastrofy w ruchu lądowym będzie prowadzone po
    porannym karambolu, do jakiego doszło na łączniku między Świdnicą a
    autostradą A4 na Dolnym Śląsku"

    Taa ... i co oni chca wysledzic ?
    Ze drogowcy nie posypali drogi ?
    Bo kierowcom to chyba nie mozna zarzutu katastrofy postawic - kazdy
    mial drobna stluczke.

    " Warunki na drodze są potworne. Mijałem wcześniej piaskarkę, która
    nie miała z tyłu urządzenia do sypiania piachu, tylko z przodu tę
    łychę do ściągania śniegu. A droga cała jest pokryta lodem. Pierwsze
    co zrobiłem, jak wyszedłem z auta, to położyłem się na ziemi, bo nie
    dało rady iść."

    Drogowcy czy kierowcy ... oto jest pytanie :-)

    A moze po prostu jest trup, to musi byc sledztwo ?

    Trupa nie bylo, ale

    "Łącznie w karambolu wzięło udział 25 samochodów. Dziewięć osób
    zostało poszkodowanych. Sześć z nich trafiło do szpitala, dwie osoby
    mają złamane kończyny. Pozostali mają urazy kręgosłupa szyjnego i
    lędźwiowego."

    IMO - dosc spore straty ... za szybko jechali ?

    J.

  • 2. Data: 2020-01-23 20:02:03
    Temat: Re: Katastrofa
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2020-01-23 o 09:40, J.F. pisze:
    > https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-potezny-karam
    bol-na-dolnym-slasku-rozbilo-sie-25-aut-wyglada,nId,
    2347364

    > Taa ... i co oni chca wysledzic ?

    Może zapytaj, przez 3 lata pewnie temat zamknęli.

    --
    Irokez

  • 3. Data: 2020-01-23 21:42:49
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 23.01.2020 o 09:40, J.F. pisze:

    > Taa ... i co oni chca wysledzic ?
    > Ze drogowcy nie posypali drogi ?
    > Bo kierowcom to chyba nie mozna zarzutu katastrofy postawic - kazdy mial
    > drobna stluczke.

    Wiele razy tu tłumaczyłem, że kwalifikacja prawna na wszczęciu nie ma za
    wiele wspólnego z ostatecznym wynikiem. Jak masz wisielca, to prowadzisz
    postępowanie w kierunku doprowadzenia do samobójstwa. No bo w jakimś
    trzeba prowadzić, choćby z góry było wiadomo, że to padnie.

    Podobnie tu. Prowadzą w kierunku katastrofy. Może się okaże, że nie było
    katastrofy, albo, że nikt za nią winy nie ponosi. To się umorzy.
    Dziennikarze tego nie rozumieją i pytają, jaki artykuł w postanowienie o
    wszczęcie wpisano.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2020-01-24 01:14:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 23 Jan 2020 21:42:49 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > Podobnie tu. Prowadzą w kierunku katastrofy. Może się okaże, że nie było
    > katastrofy, albo, że nikt za nią winy nie ponosi. To się umorzy.

    Hm, smierdzi mi to jakos.
    A jaki art KK do tego pasuje ? Przekroczenie uprawnien, naduzycie
    wladzy ?

    Ale zaraz - jest ranny, nawet kilku, to jest powod do sledztwa,
    po co katastrofa ?

    > Dziennikarze tego nie rozumieją i pytają, jaki artykuł w postanowienie o
    > wszczęcie wpisano.

    Nie rozumiem ... prokurator przeciez cos musi wpisac, to sie chyba
    dobrze pytaja ?

    P.S. Wrocmy do wisielca ... powiedzmy ze w sledztwie wyszlo, ze urzad
    skarbowy naliczyl i komornika wyslal ... i jak tu teraz umorzyc ?

    J.

  • 5. Data: 2020-01-24 10:56:09
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

> [...]
    > postępowanie w kierunku doprowadzenia do samobójstwa. No bo w jakimś
    > trzeba prowadzić, choćby z góry było wiadomo, że to padnie.

    A powinna mieć. Zwłaszcza w tym przypadku.
    A może robisz kurwę z logiki dając do zrozumienia że może tam jeszcze
    jest nie znaleziony autobus czy dwa z trupami i dzięki niemu będzie
    ta katastrofa w ruch lądowym.

> [...]
    > katastrofy, albo, że nikt za nią winy nie ponosi. To się umorzy.
    > Dziennikarze tego nie rozumieją i pytają, jaki artykuł w postanowienie o

    Czyli prowadza w niewłaściwym kierunku, zabrać premię, wpisać
    upomnienie do akt a jak nie pomoże wywalić z roboty.
    Ale jak ten autobus z ofiarami jednak znajdą to będzie im
    wolno przekwalikować śledztwa na prowadzone w sprawie katastrofy.

    Żeby za rok czy za dwa nie okazało się że zakmnęli do sprawy
    podejrzanego o gwałt a jedyny dowód w sprawie to było posiadanie
    zdatnego do gwałtu narzędzia.

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2020-01-24 17:33:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2020 o 01:14, J.F. pisze:

    > Hm, smierdzi mi to jakos. A jaki art KK do tego pasuje ?
    > Przekroczenie uprawnien, naduzycie wladzy ?

    Do czego?

    > Ale zaraz - jest ranny, nawet kilku, to jest powod do sledztwa, po co
    > katastrofa ?

    Włąśnie po to, że są ranni. Nie ma przestępsta "Kto rani ludzi ..." Jest
    właśnie katastrofa.

    > Nie rozumiem ... prokurator przecież coś musi wpisać, to się chyba
    > dobrze pytają?

    Źle, bo z samego artykułu przeważnie nic nie wynika. Życie zna bardzo
    skomplikowane scenariusze i przeważnie spokojnie bez większego wysiłku
    daje się dopisać rożne artykuły. Artykuł na wszczęciu przeważnie nie ma
    znaczenia większego. Ważny jest koniec.

    > P.S. Wrocmy do wisielca ... powiedzmy ze w sledztwie wyszlo, ze
    > urzad skarbowy naliczyl i komornika wyslal ... i jak tu teraz umorzyc
    > ?

    Jeśli komornik nie przekroczył prawa, to trudno go karać.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2020-01-24 17:36:25
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 24.01.2020 o 10:56, RadoslawF pisze:

    > Czyli prowadza w niewłaściwym kierunku, zabrać premię, wpisać
    > upomnienie do akt a jak nie pomoże wywalić z roboty.

    Kto wie, jaki jest właściwy, skoro sprawy nie rozpoznano?

    > Ale jak ten autobus z ofiarami jednak znajdą to będzie im
    > wolno przekwalikować śledztwa na prowadzone w sprawie katastrofy.

    A jak autobus będzie pusty?

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2020-01-24 17:46:34
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Włąśnie po to, że są ranni. Nie ma przestępsta "Kto rani ludzi ..." Jest
    > właśnie katastrofa.

    Czyli jak nie odnajdą w trakcie śledztwa na miejscu 10 trupów w
    przeoczonym przez służby autobusie, to nic nie da się zrobić, bo
    przestępstwa nie ma, katastofy też nie?

> [...]
    > skomplikowane scenariusze i przeważnie spokojnie bez większego wysiłku
    > daje się dopisać rożne artykuły. Artykuł na wszczęciu przeważnie nie ma

    No dobrze, że co stoi na przeszkodzie wpisać właściwy?

    --
    Shrek

  • 9. Data: 2020-01-24 17:47:46
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Kto wie, jaki jest właściwy, skoro sprawy nie rozpoznano?

    Skoro nie wiadomo co się stało, to może na przykład prowadzić śledztwo w
    sprawie kradzieży? Potem się poprawi a może ktoś rzeczywiście przy
    okazji ukradł?

    --
    Shrek

  • 10. Data: 2020-01-24 19:01:47
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    >Do czego?

    no pomyslmy, skoro ktos od poczatku wie/zaklada, ze powod jest z palca
    wyssany ... to prowadzi sledztwo, ktorego nie powinien prowadzic.

    Sugerujesz, ze przepisy nie pozwalaja mu prowadzic sledztwa bez
    powodu, a on powod zmysla ... to jakby naruszenie prawa :-)

    >Włąśnie po to, że są ranni. Nie ma przestępsta "Kto rani ludzi ..."
    >Jest
    >właśnie katastrofa.

    Jest tez "kto, naruszajac zasady beezpieczenstwa w ruchu ladowym,
    powoduje wypadek ...".
    Swietnie pasuje i mozna sobie spokojnie sledzic.

> [...]
    >wysiłku
    >daje się dopisać rożne artykuły. Artykuł na wszczęciu przeważnie nie

    No ale musi podac jakis powod, na podstawie kodeksu, to dziennikarze
    chca znac ten oficjalny dokladnie ...

    >Jeśli komornik nie przekroczył prawa, to trudno go karać.

    No jak nie przekroczyl, skoro jest trup ? :-)

    No dobra, 151 nie pasuje, bo "kto namową lub przez udzielenie pomocy",
    ale 190a czy 207 ... i jak tu potem umorzyc ? :-)

    P.S. a 190a do prokuratora stawiajacego zarzuty "z grubej rury" nie
    pasuje ? :-)

    J.