  • 1. Data: 2002-12-06 07:24:01
    Temat: Kasy fiskalne
    Od: "Remek" <c...@c...tam.pl>

    Witam. Problem chyba stary jak ..kasy fiskalne:)
    Czy sprzedawca ma obowiazek przyjecia zwrotu towaru ? Wszyscy sie tlumacza,
    ze kasa fiskalna i nic sie juz nie da wycofac. Jak to sie przedstawia?
    Z gory dziekuje za odpowiedz.

    --
    Remek www.remig.cad.pl
    Nie martw sie o jutro, martw sie jak jutra doczekasz.

  • 2. Data: 2002-12-06 08:34:32
    Temat: Re: Kasy fiskalne
    Od: "Grzes" <d...@N...host.sk>

    Użytkownik "Remek" <c...@c...tam.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    tlumacza,
    > ze kasa fiskalna i nic sie juz nie da wycofac. Jak to sie przedstawia?

    Oczywiscie ze z kasy nie da sie wycofac, ale robi sie to dokumentem zwrotu
    lub podobnym (u mnie np. przyjmuje sie zwrot na KW, ktory nastepnie jest
    wprowadzany do systemu dokumentem zwrotu na stan). Za powiazanie paragonu i
    zwrotu jest odpowiedzialna ksiegowosc.

    To co Ci mowia to wykrecanie sie sianem i zwyczajne lenistwo.

    Pozdr.
    Grepe

  • 3. Data: 2002-12-06 08:34:45
    Od: "Izi" <m...@n...zp.pl>

    Remek <c...@c...tam.pl> wrote:
    > Witam. Problem chyba stary jak ..kasy fiskalne:)
    > Czy sprzedawca ma obowiazek przyjecia zwrotu towaru ? Wszyscy sie
    > tlumacza, ze kasa fiskalna i nic sie juz nie da wycofac.
    Wycofac sie faktycznie nie da - poszlo do modulu fiskalnego i koniec, nie
    wyzmazesz. Natomiast zwrot a i owszem - sa specjalne druki zwrotow kasowych
    (ale mozna tez uzyc zwyklego zeszytu z odpowiednimi kolumnami). Wpisujemy w
    taki druk/zeszyt date i godzine, przyczyne zwrotu, numer paragonu,
    _dolaczamy oryginal paragonu fiskalnego_ (bez tego zwrot nie moze byc
    uznany) i sprawa zalatwiona. Przy rozliczeniu z fiskusem od naliczonego
    przez kase VATu odejmujemy VAT ze zwroconych paragonow i tyle.
    Sklepy nie chca przyjmowac zwrotow (zwlaszcza duze, panstwowe typu SPOLEM)
    bo kasjerki nie sa przeszkolone i kasy sa tam traktowane jak magiczne
    pudelka, ktorych najchetniej by nie dotykaly. No i trzeba potem sie bawic w
    te reczne odliczenia.
    Natomiast maja obowiazek zwrot przyjac.
    MZ

  • 4. Data: 2002-12-06 08:37:38
    Od: "Qwax" <...@...Q>

> [...]
    tlumacza,
    > ze kasa fiskalna i nic sie juz nie da wycofac. Jak to sie

    Zwrot towaru nie ma nic do kas fiskalnych - inne przepisy. Jedyne
    czego może wymagać (ale nie zawsze) to paragon. Jeżeli nie ma paragonu
    ani żadnego innego dokumentu sprzedaży (faktura, gwarancja itp.) to ma
    prawo nie przyjąć towaru z powrotem uzasadniając że nie zostało to
    kupione w jego sklepie.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 5. Data: 2002-12-06 14:57:37
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Witam. Problem chyba stary jak ..kasy fiskalne:)
    > Czy sprzedawca ma obowiazek przyjecia zwrotu towaru ?

    Sprzedawca, poza niektórymi wypadkami, NIE MA obowiązku przyjęcia zwrotu
    towaru.

    > Wszyscy sie tlumacza,
    > ze kasa fiskalna i nic sie juz nie da wycofac. Jak to sie przedstawia?

    Od strony prawa podatkowego nie jest to przeszkoda nie do pokonania. Ale
    to tylko dobra wola spzredawcy - patrz wyżej.

    BaLab

  • 6. Data: 2002-12-06 15:55:36
    Temat: Odp: Kasy fiskalne
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:asqdv3$199m$...@n...ipartners.pl...
    > Użytkownik "Remek" <c...@c...tam.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Sprzedawca, poza niektórymi wypadkami, NIE MA obowiązku przyjęcia zwrotu
    > towaru.

    prosze o podst. prawą ?

    > Od strony prawa podatkowego nie jest to przeszkoda nie do pokonania. Ale
    > to tylko dobra wola spzredawcy - patrz wyżej.

    jest to możliwe , dobra wola ? podst.prosze ?

    Sandra

  • 7. Data: 2002-12-06 17:00:38
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    > Użytkownik BaLab <b...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    > napisał:asqdv3$199m$...@n...ipartners.pl...

    > prosze o podst. prawą ?

    Kodeks Cywilny - nic innego nie przychodzi mi do głowy. Co do zasady po
    zawarciu umowy sprzedaży, nie można od niej odstąpić, poza niektórymi
    zdefiniowanymi w przepisach przypadkami (sprzedaż na odległość, wady
    towaru etc.)....

    Ale

    > jest to możliwe , dobra wola ? podst.prosze ?

    ...jeśli twierdzisz, że jest inaczej, ja poproszę o podstawę - wiele się
    od Ciebie ciekawych rzeczy dowiaduję więc i teraz chętnie posłucham.

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 8. Data: 2002-12-06 22:07:43
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > zwrotu jest odpowiedzialna ksiegowosc.
    >
    > To co Ci mowia to wykrecanie sie sianem i zwyczajne lenistwo.

    Sklep ma obowiazek przyjecia reklamacji, ale nie ma zadnego obowiazku przyjecia
    zwrotu towaru, jest to tylko dobra wola kierownika/wlasciciela sklepu. I jezeli
    jest to porzadny sklep nie chce stracic klienta to przyjmie zwrot.Kasa
    fiskalna to zadne tlumaczenie, bo dokumentem KW i protokolem zwrotu towaru
    pomniejsza sie obrot na koniec miesiaca przy rozliczeniu Vat i pod. doch.
    Tylko, ze masz racje , sklepy i da na latwizne, byle sprzedac i wrzucic
    pieniazki do kasy, ale oddac to bron Boze.
    Pozdr. Gosia

  • 9. Data: 2002-12-06 22:36:34
    Od: g...@p...onet.pl

    > prosze o podst. prawą ?

    > jest to możliwe , dobra wola ? podst.prosze ?
    >
    > Sandra

    przesylam linki z informacjami i ustawa

    http://prawo.hoga.pl/poradnik/prawa_konsumenta.asp

    http://www.halat.pl/warunki.html

    http://www.city.poznan.pl/konsument/warto.html

  • 10. Data: 2002-12-06 22:49:38
    Od: g...@p...onet.pl

> [...]
    > ze kasa fiskalna i nic sie juz nie da wycofac. Jak to sie przedstawia?

    poczytaj ponizsze:

    http://www.centrum2000.com.pl/wip02/rs.php?id=wk_0pt
    menbmz

    http://www.konsument.net4.pl/