  • 1. Data: 2002-07-08 18:35:47
    Temat: Kasa w supermarkecie
    Od: "Obi Wan" <m...@i...pl>

    Hello!

    Jak to jest, czy ktokolwiek ma prawo zamknąć nam przed nosem kasę w
    supermarkecie? Czy w takim wypadku możemy to komuś zgłosić (np. w punkcie
    obsługi klienta)? Czy jakikolwiek przepis to reguluje, czy jedyne co możemy
    zrobić, to odpuścić sobie taki sklep i nie robić w nim zakupów w
    przyszłości?

    Czasem zdarza się też, że kasjerka prosi jakiegoś klienta o informowanie
    innych, żeby nie ustawiali się w kolejce do jej kasy. Czy tak powinno być?
    Czy klienci powinni "robić za informację" nadrabiając braki w systemie
    działania supremarketu, czy też jakiegoś jego działu, który nie zadał sobie
    trudu żeby taki problem rozwiązać?

    Obi

  • 2. Data: 2002-07-08 18:53:01
    Temat: Re: Kasa w supermarkecie
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > działania supremarketu, czy też jakiegoś jego działu, który nie zadał sobie

    W supermarketach do których ja chadzam to ochroniarz "zamyka kolejkę" do kasy i
    nie ma problemu o którym piszesz.
    W przypadku gdyby kasjerka zamknęła mi kasę "przed nosem" ja po prostu bym
    zostawił wózek z zakupami bez względu na to, czy miałbym tam towaru na 10 zł
    czy na 300 zł nawet poświęcając tę 1 czy 2 zł w koszyku, i po prostu bym
    wyszedł nic nie mówiąc nikomu bez niczego.
    Robienie krzyku, czy awantury nie opłaca się...... szkoda własnego zdrowia,
    szkoda własnych nerwów. Kilka takich sytuacji i supermarket sam znalazłby
    rozwiązanie.

    k...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-07-08 19:10:41
    Od: <p...@p...onet.pl>

    Moze zakupow bym nie zostawial, jednak poprosilbym o wglad do regulaminu
    sklepowego - tam powinna byc o tym mowa nie od parady sa przeciez oznaczenia
    przy kasach kasa nieczynna - ale obsluga do ostatniego klienta.

    Coz a moze to przypadek kiedy kasjerka robi sobie nieharmonogramowa przerwe -
    coz zabrzmialo jak bym mial SUPERMARKET ale coz dura lex sed lex

  • 4. Data: 2002-07-08 19:18:51
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    k...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    > szkoda własnych nerwów. Kilka takich sytuacji i supermarket sam znalazłby

    Mylisz sie.
    Gdybym ja musial wychodzic i zostawiac zakupy za kazdym razem, gdy z
    godzina punkt 21 zamykaja drzwi i kasy, to bym przez miesiac nic nie
    jadl.

    Po prostu niektore hipermarkety zmienily zasady :
    zamiast obslugiwac do ostatniego klienta
    to obsluguja
    jedynie do godziny zamkniecia drzwi wejsciowych
    i kto wejdzie wtedy, juz nie ma szans na obsluge w kasie, gdyz kasy sa
    zamkniete,
    a jedna ewentualnie otwarta tez sie juz zamyka i musisz pedzic biegiem.
    Dlatego proponowalem im, zeby zamykali sklep 15 minut wczesniej, a przez
    ostatnie 15 obslugiwali
    kliento bedacych wewnatrz, ale to jest siec i juz godzine wczesniej
    zamykaja stoisko miesne
    bo kasjerki, sprzedawczynie mowia, ze musza dojechac do domu i nie chca
    pracowac ani minuty dluzej po zamknieciu drzwi wejsciowych.

    Rozwiazaniem jest calodobowe Tesco.
    I nie ma sie co denerwowac, ale robic zakupy o 6-7 rano.

    Jacek

    World's First Holographic Computer incorporating Self(EGO) Technology
    fit to solve NP problems (knapsack algorithm) at light speed in n**@
    time. Presentation at Ig Nobel Prize Ceremony (October, 2002 Harvard)

  • 5. Data: 2002-07-08 19:28:20
    Od: "Leszek A. Szczepanowski" <t...@p...pl>

    On Mon, 8 Jul 2002, Jacek wrote:

    >Rozwiazaniem jest calodobowe Tesco. I nie ma sie co
    >denerwowac, ale robic zakupy o 6-7 rano.

    Lub 2-3 w nocy. Szybko sprawnie i 0 kolejek.
    --
    [Choc droga jest bez konca ]
    Leszek A. Szczepanowski [ pozornie bez znaczenia ]

  • 6. Data: 2002-07-08 19:30:31
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Rozwiazaniem jest calodobowe Tesco.
    > I nie ma sie co denerwowac, ale robic zakupy o 6-7 rano.

    No tak, ale ja do Tesco mam 20 km. Z tym zamykaniem kas o 21 to się nie
    spotkałem. W Leclerku, Championie czy Geancie do których chadzam obsługują
    chyba do ostatniego klienta (chociaż nie wiem, bo zaledwie dwa razy w życiu
    zdarzyło mi sie wejść minutę przed zamknięciem) i kasy zamykają sukcesywnie w
    miarę malejącego natężenia ruchu na kasy.
    A pytanie co do zamykania kas "przed nosem" to przyjąłem założenie że dzieje
    się to w ciągu dnia, gdy kasjerka np. idzie na przerwę i to chyba było intencją
    autora problemu

    Krzysztof - krw1618

  • 7. Data: 2002-07-08 21:30:39
    Od: Kudłaty <m...@F...pl>

    Użytkownik "Obi Wan" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Hello!
    >
    > Jak to jest, czy ktokolwiek ma prawo zamknąć nam przed nosem kasę w
    > supermarkecie?

    IMHO (ale jestem jeszcze młody i mam idealistyczne poglądy) wszystko powinna
    załatwiać lampka nad kasą - jak się świeci, jest ok, jak gaśnie nikt więcej
    nie staje w kolejce, ale to tak jak z tymi ekspresowymi kasami do kilku
    artykułów. Pomysł świetny (pamiętam, że w szwecji sprawdzało się
    wyśmienicie) ale co kraj to obyczaj :(

    --
    Pozdrawiam wakacyjnie d r r
    Mateusz (Kudłaty) Mirski y o t g a

  • 8. Data: 2002-07-09 07:16:28
    Od: "Obserwator z ramienia" <o...@h...com>

    "Obi Wan" <m...@i...pl> wrote in message
    > Hello!
    >
    > Jak to jest, czy ktokolwiek ma prawo zamknąć nam przed nosem kasę w
    supermarkecie?
    Przeciez kase kiedys zamknac trzeba, a skoro sie ja zamyka, to zawsze moze
    sie zdarzyc, ze "komus" przed nosem.
    Postaraj sie zawsze byc drugim w kolejce do zamykanej kasy i problem z
    glowy.
    To nie tobie zamkna przed nosem :)))
    Jezuuuu, co za ludzie....

    Walker

  • 9. Data: 2002-07-09 07:17:13
    Od: "Jaszyn" <l...@s...sie.z.idiotow.org>

    Jacek napisał(a) w wiadomości:
    <8...@p...katowice.sdi.tpnet.pl>...
    >k...@p...onet.pl wrote:
    >
    >Mylisz sie.

    DLACZEGO??? Dlaczego piszesz "Mylisz się". Tu nie chodzi o zapis prawny w
    ustawie! To, że ty masz inne zdanie czy doświadczenia, nie oznacza
    koniecznie, ze masz prawo tak pisać. Napisz po prostu "a ja uważam, że".
    Pozbędziesz się przy okazji tego nakazowo-mentorskiego tonu, który jest tak
    bardzo nielubiany na grupach dyskusyjnych.

    >Gdybym ja musial wychodzic i zostawiac zakupy za kazdym razem, gdy z
    >godzina punkt 21 zamykaja drzwi i kasy, to bym przez miesiac nic nie
    >jadl.

    hmmm.... ciekawa propozycja dla odchudzających się ;-))

> [...]
    >zamkniete,
    >a jedna ewentualnie otwarta tez sie juz zamyka i musisz pedzic biegiem.

    ROTFL!!! Błagam, napisz nazwę tych hipermarketów, w których stosuje się te
    rewelacyjne praktyki obsługi klienta :-)))) Chcę znać nazwę pierwszych
    hipermarketów, które są obsmarowywane przez to w gazetach i powoli plajtują.
    Poza tym jak już coś wymyslasz, to rób to z sensem, bo nie wyobrażam sobie,
    że klienci zostawiają wyładowane rzeczami wózki w sklepie i wychodzą z
    kwitkiem, bo dziewiąta wybiła. Potem co? Obsługa rozkłada z powrotem towar
    na półki? Przeca to więcej czasu zajmuje i kosztuje niż obsłużenie do
    ostatniego klienta! Poza tym hipermarkety (jak każda wolnorynkowa jednostka
    gospodarcza) dążą do maksymalizacji zysku i dla nich tacy klienci to złoto!
    Na koniec ludzie pośpiesznie ładują towary na wózek, nie mają czasu się
    zastanawiać czy dana rzecz jest im potrzebna, pakują więc bez zastanowienia,
    bez oglądania się na cenę. (IMHO, oczywiście).
    Wyjaśnij mi twoje stwierdzenia, bo chyba nie zrozumiałem twego
    skomplikowanego wywodu o nowatorskim podejściu do pracy hipermarketu.

    >Dlatego proponowalem im, zeby zamykali sklep 15 minut wczesniej, a przez
    >ostatnie 15 obslugiwali
    >kliento bedacych wewnatrz,

    LOL! I co? nie skorzystali z twoich porad? A rozmawiałes z kierownictwem?
    ;-)

    >ale to jest siec i juz godzine wczesniej
    >zamykaja stoisko miesne
    >bo kasjerki, sprzedawczynie mowia, ze musza dojechac do domu i nie chca
    >pracowac ani minuty dluzej po zamknieciu drzwi wejsciowych.

    ??? A mają swój związek zawodowy??? Pierwsze słyszę, że kasjerki wychodzą o
    czasie, bo nie chcą pracowac ani minuty dłuzej. Z _praktyki_ pracy
    hipermarketów wynika, że następnego dnia odbierałyby w kadrach papiery. Jak
    trzeba przeliczyć i zamknąć kasę, to siedzą nieraz i godzinę po czasie...
    Swoja drogą, przerąbana robota.

    >Rozwiazaniem jest calodobowe Tesco.
    >I nie ma sie co denerwowac, ale robic zakupy o 6-7 rano.

    Po pierwsze zauważ, że pytajacy Obi Wan mieszka w Gdańsku, a tam Tesco nie
    ma, więc twoją rade może sobie (...), po drugie zauważ, że nie każdy ma czas
    i ochotę robić zakupy o 6 rano. Po trzecie zauważ, że nie każdy ma samochód,
    którym dojedzie kilkanaście kilometrów do Tesco, aby zrobić sobie w nocy czy
    nad ranem zakupy.

    BTW: Tnij cytaty, proszę. Dopominasz się często o niełamanie netykiety, a
    sam to robisz... :-(

    Sorry za NTG, ale nie mogłem sie powstrzymać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mariusz "Jaszyn" Łukasz

  • 10. Data: 2002-07-09 08:25:45
    Od: "Obi Wan" <m...@i...pl>

> [...]
    dzieje
    > się to w ciągu dnia, gdy kasjerka np. idzie na przerwę i to chyba było

    Dokładnie tak, chociaż nie uważam się za autora samego problemu... ;-)

    Obi