  • 1. Data: 2002-07-08 16:56:45
    Temat: ile kosztuje porada prawna
    Od: "cnu" <!cinu@o2.pl>

    jak w temacie
    mam parę pytań w kwestiach gospodarczych i chcę się wybrać do prawnika tylko
    nie wiem jaki będzie koszt i jak ogólnie cenią się radcy
    choć orientacyjnie
    thx z góry
    CNU
    --
    pisząc na priv usuń ! z adresu

  • 2. Data: 2002-07-08 18:22:47
    Temat: Re: ile kosztuje porada prawna
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > mam parę pytań w kwestiach gospodarczych i chcę się wybrać do prawnika tylko
    > nie wiem jaki będzie koszt i jak ogólnie cenią się radcy

    Zdzierają jak sk.....syn !!!
    Proponuję jednak udać się do porządnej księgarni lub nawet publicznej czytelni
    i dokształcić się samemu. Czytać trzeba najnowsze książki i opracowania,
    oczywiście porządnie przeczesać net !! Czytac suche akty prawne !! Wiem...
    zajmie to Tobie tydzień... miesiąc... kwartał... ale przy okazji dowiesz się
    czegoś więcej.
    A jeśli już chcesz korzystać z porad radcy, to daj mu na to max 14 dni i niech
    ci to wszystko napisze. żadnych porad ustnych !!

    k...@p...onet.pl

  • 3. Data: 2002-07-08 19:03:25
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl>

    > Proponuję jednak udać się do porządnej księgarni lub nawet publicznej
    czytelni
    > i dokształcić się samemu.

    :-))))) Bardzo to szczytna idea bo jak to mówia - na nauke nigdy nie jest za
    pozno:-)) Chcialabym jedynie wiedziec czy w podobny sposob sie leczysz?:-)))
    W koncu po co dawac zarobic lekarzom-lapówkarzom ? do bibloteki - oblozyc
    sie ksiazkami a po kwartale z atlasem anatomicznym przed oczami mozna sobie
    wyciac nawet wyrostek robaczkowy:-)))

    HaNkA

  • 4. Data: 2002-07-08 19:19:26
    Od: <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > sie ksiazkami a po kwartale z atlasem anatomicznym przed oczami mozna sobie

    O nie! Leczenie i medycyna to zupełnie inny temat !!!!! W sprawach prostych,
    niegroźnych zawsze idę do lekarza, wcześniej z czystej ciekawości coś tam
    sobie poczytam w książkach (pracowałem 2 lata w b.dużej biliotece i miałem
    b.łatwy dostęp), jednak przed skomplikowaną operacją oprócz tego, że poczytam
    to na pewno poradziłbym się dwóch, a może trzech czy nawet czterech
    niezależnych specjalistów bez względu na to ile by to kosztowało. Na zdrowiu
    nie warto oszczędzać, ale na poradach prawnych szczególnie gospodarczych -
    warto pomyśleć zanim da się zarobić jakiemuś mecenasowi......

    krw1618

  • 5. Data: 2002-07-09 07:45:00
    Od: "Paweł Hajdys" <p...@N...poczta.gazeta.pl>

    <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
    > oszczędzać, ale na poradach prawnych szczególnie gospodarczych - warto
    > pomyśleć zanim da się zarobić jakiemuś mecenasowi......

    Coz, a znasz takie powiedzenie iuris ignorantia nocet (lac. nieznajomosc
    prawa szkodzi)? Jak sie nie wie, to lepiej jest powierzyc swe sprawy
    prawnikowi. Ja jestem studentem prawa i w wielu sprawach doradzam rodzinie,
    ale bywa, ze wole ich odeslac po profesjonalna porade prawna, szczegolnie,
    gdy owa nieznajomosc prawa moze byc brzemienna w skutki finansowe. Pytajacy
    potrzebuje radce prawnego, co oznacza, ze boryka sie z problemem
    gospodarczym, a tu zwykle gra sie o duze pieniadze. Poza tym, pamietaj, ze
    wiele roszczen jest ograniczonych terminem przedawnienia, co oznacza, ze nie
    mozna sobie pozwolic na kwartalne studiowanie podrecznika.

  • 6. Data: 2002-07-09 11:01:21
    Od: "Ewa " <j...@N...poczta.gazeta.pl>

    Ciekawa ta wasza dyskusja medyczno-prawnicza ale ja tez chętnie bym sie
    dowiedziała ile moze wołać prawnik za dokonanie oceny prawnej jakiejs sprawy,
    powiedzmy na 3 stronach A4, z odnosnikami do aktów prawnych.
    Okreslenie, że zdzierają jak sk..... jest obrazowe ale mało konkretne...
    Pozdr. Ewa

  • 7. Data: 2002-07-09 12:08:19
    Od: "vorp" <v...@d...pl.remove.it>

    4 odpowiedzi i śladu konkretów... a można w dwóch zawrzeć całą odpowiedź...
    eh

    pozdrawiam,
    vorp

  • 8. Data: 2002-07-09 12:13:38
    Od: "botu" <b...@p...wp.pl>

    "Ewa "
> [...]
    > powiedzmy na 3 stronach A4, z odnosnikami do aktów
    prawnych.
    > Okreslenie, że zdzierają jak sk..... jest obrazowe ale

    W znanej mi kancelarii 200 - 250 zł za godzinę pracy
    prawnika.
    Na ilość stron opinii prawnej to się przekłada różnie, co
    chyba oczywiste...

    Pzdr
    botu

  • 9. Data: 2002-07-09 15:20:50
    Od: "Ewa " <j...@N...poczta.gazeta.pl>

> [...]
    > prawnika.
    > Na ilość stron opinii prawnej to się przekłada różnie, co

    Dzieki, o to mi chodziło. Faktycznie, s... drogo. Ale chyba nie mam wyjścia,
    bo na amatorskie studiowanie prawa nie mam czasu.
    Pozdrówka, Ewa.

  • 10. Data: 2002-07-09 16:22:38
    Od: "AndY" <a...@w...pl>

    > Dzieki, o to mi chodziło. Faktycznie, s... drogo. Ale chyba nie mam
    wyjścia,

    Wiecie ile bierze kominiarz za "ekspertyze kominiarska " ktora polega na !!!
    przylozeniu zapalniczki do kanalu wentylacyjnego !!! czy jest ciag powietrza
    i podbicie pieczatki (jako ze skonczyl kurs dla kominiarzy) ?
    300-400 zl za 10 minut ?

    Czy wiec wiedza prawnika jest warta s.... drogo ???

    nie prawnik - AndY