1. Data: 2002-07-08 16:56:45
Temat:ile kosztuje porada prawna
Od:"cnu" <!cinu@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

jak w temacie
mam parę pytań w kwestiach gospodarczych i chcę się wybrać do prawnika tylko
nie wiem jaki będzie koszt i jak ogólnie cenią się radcy
choć orientacyjnie
thx z góry
CNU
--
pisząc na priv usuń ! z adresu

2. Data: 2002-07-08 18:22:47
Temat:Re: ile kosztuje porada prawna
Od:<k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mam parę pytań w kwestiach gospodarczych i chcę się wybrać do prawnika tylko
> nie wiem jaki będzie koszt i jak ogólnie cenią się radcy

Zdzierają jak sk.....syn !!!
Proponuję jednak udać się do porządnej księgarni lub nawet publicznej czytelni
i dokształcić się samemu. Czytać trzeba najnowsze książki i opracowania,
oczywiście porządnie przeczesać net !! Czytac suche akty prawne !! Wiem...
zajmie to Tobie tydzień... miesiąc... kwartał... ale przy okazji dowiesz się
czegoś więcej.
A jeśli już chcesz korzystać z porad radcy, to daj mu na to max 14 dni i niech
ci to wszystko napisze. żadnych porad ustnych !!

k...@p...onet.pl

3. Data: 2002-07-08 19:03:25
Od:"HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@(USUN-TO)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Proponuję jednak udać się do porządnej księgarni lub nawet publicznej
czytelni
> i dokształcić się samemu.

:-))))) Bardzo to szczytna idea bo jak to mówia - na nauke nigdy nie jest za
pozno:-)) Chcialabym jedynie wiedziec czy w podobny sposob sie leczysz?:-)))
W koncu po co dawac zarobic lekarzom-lapówkarzom ? do bibloteki - oblozyc
sie ksiazkami a po kwartale z atlasem anatomicznym przed oczami mozna sobie
wyciac nawet wyrostek robaczkowy:-)))

HaNkA

4. Data: 2002-07-08 19:19:26
Od:<k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sie ksiazkami a po kwartale z atlasem anatomicznym przed oczami mozna sobie

O nie! Leczenie i medycyna to zupełnie inny temat !!!!! W sprawach prostych,
niegroźnych zawsze idę do lekarza, wcześniej z czystej ciekawości coś tam
sobie poczytam w książkach (pracowałem 2 lata w b.dużej biliotece i miałem
b.łatwy dostęp), jednak przed skomplikowaną operacją oprócz tego, że poczytam
to na pewno poradziłbym się dwóch, a może trzech czy nawet czterech
niezależnych specjalistów bez względu na to ile by to kosztowało. Na zdrowiu
nie warto oszczędzać, ale na poradach prawnych szczególnie gospodarczych -
warto pomyśleć zanim da się zarobić jakiemuś mecenasowi......

krw1618

5. Data: 2002-07-09 07:45:00
Od:"Paweł Hajdys" <p...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

<k...@p...onet.pl> napisał(a):

> [...]
> oszczędzać, ale na poradach prawnych szczególnie gospodarczych - warto
> pomyśleć zanim da się zarobić jakiemuś mecenasowi......

Coz, a znasz takie powiedzenie iuris ignorantia nocet (lac. nieznajomosc
prawa szkodzi)? Jak sie nie wie, to lepiej jest powierzyc swe sprawy
prawnikowi. Ja jestem studentem prawa i w wielu sprawach doradzam rodzinie,
ale bywa, ze wole ich odeslac po profesjonalna porade prawna, szczegolnie,
gdy owa nieznajomosc prawa moze byc brzemienna w skutki finansowe. Pytajacy
potrzebuje radce prawnego, co oznacza, ze boryka sie z problemem
gospodarczym, a tu zwykle gra sie o duze pieniadze. Poza tym, pamietaj, ze
wiele roszczen jest ograniczonych terminem przedawnienia, co oznacza, ze nie
mozna sobie pozwolic na kwartalne studiowanie podrecznika.

6. Data: 2002-07-09 11:01:21
Od:"Ewa " <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ciekawa ta wasza dyskusja medyczno-prawnicza ale ja tez chętnie bym sie
dowiedziała ile moze wołać prawnik za dokonanie oceny prawnej jakiejs sprawy,
powiedzmy na 3 stronach A4, z odnosnikami do aktów prawnych.
Okreslenie, że zdzierają jak sk..... jest obrazowe ale mało konkretne...
Pozdr. Ewa

7. Data: 2002-07-09 12:08:19
Od:"vorp" <v...@d...pl.remove.it> szukaj wiadomości tego autora

4 odpowiedzi i śladu konkretów... a można w dwóch zawrzeć całą odpowiedź...
eh

pozdrawiam,
vorp

8. Data: 2002-07-09 12:13:38
Od:"botu" <b...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Ewa "
> [...]
> powiedzmy na 3 stronach A4, z odnosnikami do aktów
prawnych.
> Okreslenie, że zdzierają jak sk..... jest obrazowe ale

W znanej mi kancelarii 200 - 250 zł za godzinę pracy
prawnika.
Na ilość stron opinii prawnej to się przekłada różnie, co
chyba oczywiste...

Pzdr
botu

9. Data: 2002-07-09 15:20:50
Od:"Ewa " <j...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> prawnika.
> Na ilość stron opinii prawnej to się przekłada różnie, co

Dzieki, o to mi chodziło. Faktycznie, s... drogo. Ale chyba nie mam wyjścia,
bo na amatorskie studiowanie prawa nie mam czasu.
Pozdrówka, Ewa.

10. Data: 2002-07-09 16:22:38
Od:"AndY" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzieki, o to mi chodziło. Faktycznie, s... drogo. Ale chyba nie mam
wyjścia,

Wiecie ile bierze kominiarz za "ekspertyze kominiarska " ktora polega na !!!
przylozeniu zapalniczki do kanalu wentylacyjnego !!! czy jest ciag powietrza
i podbicie pieczatki (jako ze skonczyl kurs dla kominiarzy) ?
300-400 zl za 10 minut ?

Czy wiec wiedza prawnika jest warta s.... drogo ???

nie prawnik - AndY