  • 11. Data: 2013-03-02 12:08:04
    Temat: Re: Kara - o co chodzi?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.03.2013 03:59, Budzik pisze:

    > Andrzeju
    > Być moze mylnie, szukam sesnu w wyroku. Sprawiedliwości.
    > Czy mam rozumieć, iż sugerujesz, że są zasądził tak niską karę finansową,
    > aby starczyło dla innych , któzy będą pozywać "senatora"?

    Niską? Całkiem wysoką. To jest kara - którą zdaje się mylisz z
    zadośćuczynieniem.

  • 13. Data: 2013-03-02 13:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik John Kołalsky j...@k...invalid ...

    > Jak zatrzymasz się na zakazie to mają Ci samochód zarekwirować i do
    > ciupy jeszcze wsadzić ?

    A czy jak zatrzymuje sie na zakazie to za to zatrzymanie otrzymuje
    samochód?

    Pytam, dlaczego nie odbiera się skazanemu majątku, którego dorobił się w
    związku z popełnionymi przestępstwami.

    I powtarzam wątpliwośc - skoro kara jest mniejsza niz to co się ukradło
    (kolokwialnie) to wychodzi na to, że warto kraść.

  • 12. Data: 2013-03-02 13:59:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Andrzej Lawa a...@l...SPAM_PRECZ.com ...

    > Niską? Całkiem wysoką. To jest kara - którą zdaje się mylisz z
    > zadośćuczynieniem.

    Bardzo możliwe. Dlatego od początku zaznaczam, żem laik.

    Czyli co - oprócz tej grzywny zostanie zasądzone jeszcze zadoścuczynienie
    za te wszystkie ustawione przetargi, łapówki itp?

  • 14. Data: 2013-03-02 15:26:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 2 Mar 2013, Budzik wrote:

    > Pytam, dlaczego nie odbiera się skazanemu majątku, którego dorobił
    > się w związku z popełnionymi przestępstwami.

    Bo konstrukcja jest zrobiona "co do zasady".
    Wyjaśnię.
    Zostajesz okradziony przez złodzieja, okradziony "poważnie",
    tak że jest to poważny uszczrbek dla Twojego majątku, ale
    również stanowi przeważającą część majątku złodzieja.

    I teraz w ramach kary państwo odbiera mu majątek.
    Oczywiście razem z tym co ukradł - bo przecież o to pytasz.

    Z czego odzyskasz to co Ci ukradziono?

    Rzuć okiem do KK:
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,9,9,220,,,us
    tawa-z-dnia-6061997-r-kodeks-karny.html
    ...i przeczytaj przepisy ze słowem "przepadek", zaczynając
    od art.45

    > I powtarzam wątpliwośc - skoro kara jest mniejsza niz to co się ukradło
    > (kolokwialnie) to wychodzi na to, że warto kraść.

    Tylko o ile okradzeni nie będą "dochodzić swojego".
    Niestety, ma to miejsce z różnych powodów: od strachu przed
    bandytą który komuś ukradł kilka kur do "braku poszkodowanych";
    jak sąd wie że majątek jest "zwracalny" to nic z tym nie zrobi,
    będzie czekał aż poszkodowani się zgłoszą.

    Oczywiście, jest prawdopodobne iż masz rację - może być, że
    właśnie będzie "brak poszkodowanych", bo jak ktoś nie okradł
    "autostrady", a konkretną firmę która już nie istnieje bo
    została rozwiązana, zbankrutowała albo co, to... nikt się
    nie upomni.
    W przypadku łapówki jest jeszcze gorzej - bo "nikt nie jest
    poszkodowany". Ci co np. nie wygrali przetargu nie są,
    przecież nic nie zrobili więc nic im się nie należy...
    IMO w takim przypadku Twoje pytanie jest zasadne.

    Coś jeszcze.
    W 100% zgadzam się z tym co piszesz - to, że wyjaśniam
    mechanizm nie znaczy że z nim się w zupełności zgadzam :>
    IMO na początek tak zwyczajnie i "po prostu" roszczenia
    poszkodowanych powinny mieć pierwszeństwo *przed* karą,
    a wyegzekwowana kara materialna w razie ściągnięcia
    wskutek błędu lub niewiedzy "organów" powinna być
    zwracana na rzecz poszkodowanych (w należnej wysokości),
    po drugie prawo powinno gwarantować że zawsze "większa
    szkoda" powoduje większe roszczenia i szkoda mniejsza
    nie może powodować większych - bo inaczej mamy taki
    absurd, że z przyczyn cywilnoprawnych może np. "opłacać
    się" zabić człowieka, zamiast tylko go ciężko ranić.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2013-03-03 00:25:59
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 2 marca 2013 (13:59:38) napisano:

    > A czy jak zatrzymuje sie na zakazie to za to zatrzymanie otrzymuje
    > samochód?

    > Pytam, dlaczego nie odbiera się skazanemu majątku, którego dorobił się w
    > związku z popełnionymi przestępstwami.

    Przepraszam, będę odlatywał :)

    Ile "dorobisz się" na parkowaniu na zakazie?

    Rozważmy kilka opcji:
    1. Zanim zostałeś złapany, mogłeś przez 10 lat codziennie tam
    parkować!

    2. Zaparkowałeś, po czym poszedłeś zrobić interes swojego życia, i
    zarobiłeś na nim pierdyliard złotych

    3. Zaparkowałeś i pobiegłeś czym prędzej w pobiskie krzaki, bo
    strasznie chciało Ci się sikać :)...

    Powtórzę pytanie:
    Ile można się dorobić, parkując na zakazie?

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 16. Data: 2013-03-03 12:59:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Yakhub y...@g...pl ...

> [...]
    > strasznie chciało Ci się sikać :)...
    >
    > Powtórzę pytanie:
    > Ile można się dorobić, parkując na zakazie?

    W sumie to nie wiem czy bronisz argumentu o parkowaniu czy go wyśmiewasz.
    Ale spróbuje wyjaśnić łopatologicznie.

    Parkując na zakazie w związku ze złamaniem przepisu zarabiam kwote
    potrzebna na parkowanie. Czyli np. 10zł. Nic wiecej nic mniej. Nie to ile
    zarobię na interesie, bo to ze złamaniem przepisu o parkowaniu nie ma nic
    wspolnego, nie to również ile razy wcześniej parkowałem jak nmnie nie
    złapano.
    I kara najczęsciej jest wielokrotnie wyższa od tego zysku np. 100zł.

    Teraz p. Stokłosa.
    Załóżmy że dał łapówkęna interes na którym zarobił 2mln złotych
    (zakładam, ze nie chodzi o kwoty rzedu 5.000)
    To ile powinna wynosic kara? A on tych zarzutów miał tam przecież kilka.

    Innymi słowy, abstrachujac od wiezenia, czy te 600.000 wywołały uśmiech u
    p. Stokłosy?

  • 17. Data: 2013-03-03 17:07:23
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budzik wrote:
> [...]
    > Przez ileś lat robił co chciał ani z ludzmi ani z prawem się nie
    > liczył.
    >
    > W końcu go osądzono, dostał 8 lat (całkiem ok) i tylko 600 tys
    > grzywny?!?!?!??!
    >
    > Co to jest za kara dla p. Stokłosy? Czy nie wydaje się wam, że kara
    > powinna być wysoka do tego stopnia, żeby takiego "biznesmena" puścic
    > w skarpetkach?
    >

    > A co z łapówkami któe dawał? Czy osoby złapane za branie oddały kasę
    > na rzecz skarbu państwa?
    >
    > Bo jeżeli jest tak jak myślę to opłaca się kraść, bo potem kara jest

    kara to nei zemsta klasowa...

    Dostał wyrok ograniczenia wolności i to BARDZO wysoki, 8lat możn czasem nie
    dostac za pobicie ze skutkiem śmiertelnym.

  • 18. Data: 2013-03-03 19:59:36
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek Dyjor m...@p...onet.pl ...

    > kara to nei zemsta klasowa...
    >
    > Dostał wyrok ograniczenia wolności i to BARDZO wysoki, 8lat możn
    > czasem nie dostac za pobicie ze skutkiem śmiertelnym.

    Nie rozumiem. To po co dawać grzywne w wysokości śmiesznej dla ukaranego?
    Nie twierdzę że wyrok więzienia jest niski - dyskutuje tylko z wysokością
    grzywny i szukam logicznego wytłumaczenia dlaczego tak mało.

  • 19. Data: 2013-03-03 22:20:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Budzik wrote:
> [...]
    > ukaranego? Nie twierdzę że wyrok więzienia jest niski - dyskutuje
    > tylko z wysokością grzywny i szukam logicznego wytłumaczenia dlaczego

    600 000 to niska grzewna?

    imho OK 8 lat jest mocne... ale z tego co pamiętam z mediów to on jest
    dość odrażająca osobą.

  • 20. Data: 2013-03-03 23:59:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marek Dyjor m...@p...onet.pl ...

    > 600 000 to niska grzewna?

    dla mnie - bardzo duża
    dla stokłosy... bez komentarza.

    > imho OK 8 lat jest mocne... ale z tego co pamiętam z mediów to on
    > jest dość odrażająca osobą.

    zdecydowanie przez iles lat robił co chciał i tez mnie wymiar kary
    wiezienia nie dziwi.