  • 1. Data: 2005-01-25 19:37:21
    Temat: Kara nagany - czy muszę przyjąć?
    Od: "kamagan" <k...@o...pl>

    Witam,
    mam prośbę o pomoc, mojej koleżance grozi kara nagany, słyszałam (wydaje mi
    się , że błędnie), że jeśli koleżanka jej nie podpisze, kara nie jest ważna w
    świetle prawa. Chciałabym się dowiedzieć czy istnieje coś podobnego? I drugie
    pytanie jeśli załatwianie pewnej sprawy trwało zbyt długo ok. roku (nie z winy
    pracownika - tylko z opieszałości osób trzecich, z którymi kontakt był
    utrudniony), i pracodawca dowiedział się po roku, że ta sprawa nadal nie jest
    załatwiona, czy z tego powodu przysługuje kara nagany, czy działa tu przepis
    KP art.109 par.1
    Z góry dziękuje za szybką odpowiedź, gdyż jutro koleżanka byc może otrzyma
    karę :-(
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-26 10:07:41
    Temat: Re: Kara nagany - czy muszę przyjąć?
    Od: Johnson <J...@n...pl>

    kamagan napisał(a):

> [...]
    > KP art.109 par.1
    > Z góry dziękuje za szybką odpowiedź, gdyż jutro koleżanka byc może otrzyma

    Przyjęcie czy odmowa przyjęcia jest bez znaczenia dla bytu ukarania. Czyli jak twoja
    koleżanka czego
    tam nie podpisze to i tak kara jest ważna.
    Co do terminu to nie napisałeś kiedy miało miejsce ostatnie naruszenie obowiązków
    pracowniczych - to
    od tej daty będzie się liczyło 3 miesiące.
    Tak czy inaczej kara nałożona nawet z naruszeniem art. 109 kp nie jest nieważna z
    mocy prawa i
    obowiązuje dopóki takiej kary nie uchyli sam pracodawca lub sąd.

    --
    :) Johnson

  • 3. Data: 2005-01-26 21:11:21
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    a ja mam pytanie trywialne: jak sie usuwa naka nagane? tak po prostu? i co -
    w numeracji akt osobowych brak jednego karteluszka? ....... pewnie glupie
    pytanie........

    pozdrawiam

    Ewa (Kraków)
    www.republika.pl/ewa_pasinska

  • 4. Data: 2005-01-26 21:22:11
    Od: ahimsa <a...@o...pl>

    Użytkownik Johnson napisał:

> [...]
    > Tak czy inaczej kara nałożona nawet z naruszeniem art. 109 kp nie jest
    > nieważna z mocy prawa i obowiązuje dopóki takiej kary nie uchyli sam

    a skąd?
    kara po roku nienagannej pracy ulega zatarciu, usuwa się wzmiankę o niej
    z akt osobowych i nie może być brana pod uwagę przy dalszej pracy

    pzdr
    ahimsa

  • 5. Data: 2005-01-26 21:46:08
    Od: "a&e" <a...@w...op.pl>

    z ta informacja o karze nagany to mi sie bardzo podoba, hihihihi :)))))))))

  • 6. Data: 2005-01-26 21:46:55
    Od: ahimsa <a...@o...pl>

    Użytkownik a&e napisał:

    > a ja mam pytanie trywialne: jak sie usuwa naka nagane? tak po prostu? i
    > co - w numeracji akt osobowych brak jednego karteluszka? ....... pewnie
    > glupie pytanie........

    według mnie tak po prostu, można przecież przenumerować kartki,
    przeciez nie zostawi sie wpisu: "tu była kara nagany udzielona
    pracownikowi za plucie na podłogę i obrażanie szefa" :)

    pzdr
    ahimsa