  • 1. Data: 2003-04-23 08:31:21
    Temat: Kanary
    Od: "Zenon" <i...@w...pl>

    Zgarneli mnie dzisiaj we wroclawiu, nie mam forsy na kare (63 zl w icagu 7
    dni, pozniej 91). Jak jest ze sciganiem tego typu spraw ? Moga byc klopoty
    czy mozna to olac ?

  • 2. Data: 2003-04-23 09:03:52
    Temat: Re: Kanary
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Olej.

  • 3. Data: 2003-04-23 09:23:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Adas na pl.soc.prawo se coś napisał(a), a ja teraz odpowiadam:

    > Olej.

    Rzepakowy. A odpowiada się POD cytatem...

    --
    Jego Szara Eminencja Czcigodny Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    Zapraszam do *SLUGu*: http://silesia.linux.org.pl/

  • 4. Data: 2003-04-23 09:29:28
    Od: "Jean" <j...@w...pl>

    mogles zrobic tak ja tu jest opisane ;]
    http://lowicz.com/kanar.jpg

    Jean

  • 5. Data: 2003-04-23 14:37:54
    Od: "Michał Ickiewicz" <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-poziostawiajac-do-pl-jako-domene-regexp@do_DOT.pl>

    Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > 7
    > klopoty
    >
    > mogles zrobic tak ja tu jest opisane ;]
    > http://lowicz.com/kanar.jpg
    no niezłe ;))

    Po roku sie przedawnia. W tym czasie dadzą rade góra jedno wezwanie przesłać

    Pozdr
    MI

  • 6. Data: 2003-04-23 15:28:39
    Od: "paollo" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Michał Ickiewicz"
    <icek(_@!-jak-chcesz-napisac-usun-co-niepotrzebne-po
    ziostawiajac-do-pl-jako-
    domene-regexp@do_DOT.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Jean" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
    > icagu

    > Po roku sie przedawnia. W tym czasie dadzą rade góra jedno wezwanie
    przesłać

    a powiedz jeszcze, jaka jest podstawa przedawnienia, bom zielony a mam ten
    sam problem :-)
    pozdro
    paollo

  • 7. Data: 2003-04-23 16:08:52
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    paollo wrote:
    > przesłać

    I uzyskać nakaz :)

    > a powiedz jeszcze, jaka jest podstawa przedawnienia, bom zielony a mam ten
    > sam problem :-)

    prawo przewozowe:
    Art. 75. 1. Dochodzenie roszczeń w postępowaniu sądowym na podstawie
    ustawy lub przepisów wydanych w jej wykonaniu przysługuje uprawnionemu
    po bezskutecznym wyczerpaniu drogi reklamacji, przewoźnikowi zaś - po
    bezskutecznym wezwaniu zobowiązanego do zapłaty.
    2. Reklamacje lub wezwanie do zapłaty uważa się za bezskuteczne, jeżeli
    dłużnik nie zapłacił dochodzonych należności w terminie 3 miesięcy od
    dnia doręczenia reklamacji lub wezwania do zapłaty.
    (..)

    Art. 77. 1. Z zastrzeżeniem ust. 2 oraz art. 78 roszczenia dochodzone na
    podstawie ustawy lub przepisów wydanych w jej wykonaniu przedawniają się
    z upływem roku.
    2. Roszczenia z tytułu zwłoki w przewozie, która nie spowodowała ubytku
    lub uszkodzenia przesyłki, przedawniają się z upływem 2 miesięcy od dnia
    wydania przesyłki.
    3. Przedawnienie biegnie dla roszczeń z tytułu:
    1) utraty przesyłki - od dnia, w którym uprawniony mógł uznać przesyłkę
    za utraconą,
    2) ubytku, uszkodzenia lub zwłoki w dostarczeniu - od dnia wydania
    przesyłki,
    3) szkód nie dających się z zewnątrz zauważyć - od dnia protokolarnego
    ustalenia szkody,
    4) zapłaty lub zwrotu należności - od dnia zapłaty, a gdy jej nie było -
    od dnia, w którym powinna była nastąpić,
    5) niedoboru lub nadwyżki przy likwidacji przesyłek - od dnia dokonania
    likwidacji,
    6) innych zdarzeń prawnych - od dnia, w którym roszczenie stało się
    wymagalne.
    4. Bieg przedawnienia zawiesza się na okres od dnia wniesienia
    reklamacji lub wezwania do zapłaty do dnia udzielenia odpowiedzi na
    reklamację lub wezwania do zapłaty i zwrócenia załączonych dokumentów,
    najwyżej jednak na okres przewidziany do załatwienia reklamacji lub
    wezwania do zapłaty.

    KG

  • 8. Data: 2003-04-23 23:43:29
    Od: "Marcin Kapski" <a...@i...olkusz.pl>

    A jak to jest z ochroną Danych osobowych.

    jeżeli jakiś przewoźnik, np Miejski Zakład Komunikacji sprzeda swoje długi
    egzekutorowi, to może udostepnić bazę daych osobowych dłużników, czy nie ?
    Bo w Chwili wypisywania mandatu nie podpisujesz zgody na ich przetwarzanie

  • 9. Data: 2003-04-24 01:57:22
    Od: "Sly" <s...@p...fm>

    Użytkownik "Kamil Gołaszewski" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dłużnik nie zapłacił dochodzonych należności w terminie 3 miesięcy od
    > dnia doręczenia reklamacji lub wezwania do zapłaty.

    Musi chyba byc jakis dowod doreczenia tego dluznikowi, prawda ? Czyli
    powinno to chyba przyjsc listem poleconym.
    Ja osobiscie dostalem juz chyba z 6 wezwan za rozne "dzikie" przejazdy, ale
    nigdy nie byl to list polecony. Zwykle koperty ze znaczkiem za zlotowke. W
    takim wypadku raczej trudno ustalic date doreczenia no i chyba sam fakt
    doreczenia. Czy w czasie kiedy przychodza mi te "pozdrowienia" ze ZDiK-u
    normalnie leci czas do przedawnienia ?

    pozdrawiam notorycznie nie posiadajacych biletu :)))
    Sly