  • 1. Data: 2003-04-23 07:34:49
    Temat: Stwierdzenie nabycia spadku
    Od: "K. W." <k...@f...lublin.pl>

    Witam.

    Była sprawa w sądzie o stwierdzenie nabycia spadku.
    Sąd się zebrał, zainteresowane osoby też..... i sąd stwierdził nabycie
    spadku (gospodarstwo rolne).

    Moje pytanie: co dalej? Czy jestem już właścicielem części tego
    gospodarstwa? Czy muszę otrzymać jakieś dokumenty, czy się gdzieś udać....?

    pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 2. Data: 2003-04-23 09:19:03
    Temat: Odp: Stwierdzenie nabycia spadku
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik K. W. <k...@f...lublin.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b85fmt$4cm$...@n...lublin.pl...
    > Witam.
    >

    > Moje pytanie: co dalej? Czy jestem już właścicielem części tego
    > gospodarstwa?

    W pewnym uproszczeniu - tak. Jesli postanowienie jest prawomocne i nikt nie
    zglasza pretensji, to tak mozna przyjac.

    > Czy muszę otrzymać jakieś dokumenty, czy się gdzieś udać....?

    Odpis postanowienia z sekratariatu sadu. Potem wydzial wieczystoksiegowy et
    voila!

    Depi.

  • 3. Data: 2003-04-23 14:53:58
    Temat: Re: Stwierdzenie nabycia spadku
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    > Moje pytanie: co dalej? Czy jestem już właścicielem części tego
    > gospodarstwa? Czy muszę otrzymać jakieś dokumenty, czy się gdzieś udać....?

    jeszcze trzeba pójść do US i zapłacić lub nie podatek od spadku.
    US właściwy dla ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego