  • 1. Data: 2003-04-23 04:51:36
    Temat: APELACJA od wyroku Sądu Rejonowego
    Od: "monika_pro" <m...@p...onet.pl>

    Zapadł wyrok w Sądzie rejonowym. Chcę wnieść apelację do sądu Okręgowego.
    1. Osoba domniemanie poszkodowana podała w trakcie prowadzonego śledztwa
    fałszywe dane osobowe co uniemożliwiło jej wezwanie i stawiennictwo do Sądu.
    Jednak Sąd Rejonowy dał wiarę jej zeznaniom i skazał oskarżonego mimo braku
    jakichkolwiek dowodów. Sąd ograniczył się do odczytamia zeznań złożonych na
    Policji.Czy mogę wnosić o odszukanie
    tej osoby w apelacji?
    2. Gdzie mogę znaleźć wzory pism dot. apelacji na stronach www?
    3.Czy jest możliwe wznowienie śledztwa.
    4. W postepowaniu przygotowawczym prokurator popełnił szereg błędów w
    ustaleniach faktycznych czy poruszyć to w apelacji?

    Pozdrawiam i dziękuję
    Monika

  • 2. Data: 2003-04-23 08:35:56
    Temat: Re: APELACJA od wyroku Sądu Rejonowego
    Od: "Pawel" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > 4. W postepowaniu przygotowawczym prokurator popełnił szereg błędów w
    > ustaleniach faktycznych czy poruszyć to w apelacji?

    Slonko odaj o co chodzi w tej sprawie krok po kroku opisz wszystko a
    wszczegolnosci:
    1) kto jest poszkodowany
    2) kto jest tym ktory wyzadzil szkode
    3) jakie sledztwo ma byc prowadzone

    pozdrawiam
    Pawel

  • 3. Data: 2003-04-23 09:35:51
    Temat: Odp: APELACJA od wyroku Sądu Rejonowego
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Pawel <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b85ja2$5s7$...@a...news.tpi.pl...

    > Slonko ... [ciach!]

    A po co Ci to, Slonko? I posty sie tnie. Slonko.

    --
    Depi.

  • 4. Data: 2003-04-23 10:06:51
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik monika_pro <m...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:b8563a$b26$...@n...news.tpi.pl...
> [...]
    braku
    > jakichkolwiek dowodów. Sąd ograniczył się do odczytamia zeznań złożonych

    Hem. Nie mozna w apelacji "wnosic" ze skutkiem wiazacym dla sadu. Mozesz
    podnosic, ze taka okolicznosc jest a) uchybieniem prawa proceduralnego
    mogacym miec wplyw na wynik sprawy b) ze sa to bledne ustalenia faktyczne.
    Ten drugi zarzut wydaje mi sie niezle umotywowany, szczegolnie jesli
    pokrzywdzony podal falszywe dane - sad ewidentnie zaniedbal sprawe.

    > 2. Gdzie mogę znaleźć wzory pism dot. apelacji na stronach www?

    O ile mi wiadomo nie ma takowych, bo za duzo jest mozliwych sytuacji.
    Apelacja musi odpowiadac ogolnym wymogom pisma procesowego i zawierac
    konkretne zarzuty dot. zaskarzanego wyroku - tzn. co ci sie nie podoba i
    czego w takim razie zadasz ( uchylenia wyroku, zmiany wymiaru kary etc. ).
    Wiec i tak sama 'tresc' musisz wyprodukowac sama - wzor pomoze Ci najwyzej
    spelnic warunki formalne pisma ( tzn. oznaczenie stron i sadu itp ale to
    chyba juz wszystko wiesz :-) ).

    > 3.Czy jest możliwe wznowienie śledztwa.

    Zalezy to od oceny sadu. Teoretycznie mozliwe jest nawet uzupelnienie
    materialu dowodowego przez sad odwolawczy i wydanie ostatecznego wyroku.
    Bardziej jednak prawdopodobnym wedlug mnie bedzie uchylenie wyroku przez II
    inst i przekazanie sprawy do ponownego rozpoznania przez rejonowke ze
    wskazaniam ( wiazacym ), ze nalezy uzupelnic postepowanie dowodowe. Czy sad
    Rejonowy zwroci akta prokuratorowi do uzupelnienia jest juz sprawa
    dyskusyjna - wedlug mnie powinien tak wlasnie zrobic ( chyba oczywiscie, ze
    nie uzna tego za konieczne ).

    > 4. W postepowaniu przygotowawczym prokurator popełnił szereg błędów w
    > ustaleniach faktycznych czy poruszyć to w apelacji?

    Oczwyscie, ze tak. To jedna z tzw. podstaw apelacji, jak pisalem powyzej. W
    tym wypadku najwazniejsza - im wiecej i dopbitniej napiszesz o tym ,tym
    lepiej.

    Przepraszam, ze tak skrotowo, ale apelacja to temat-rzeka a nie znam
    caloksztaltu okolicznosci faktycznych :-) I sorry, ze nie podaje numerkow
    artykulow, ale nie pamietam, a troche nie chce mi sie teraz szukac. Wez
    sobie Kodeks postepowania karnego ( albo sciagnij z sieci, jak nie masz ) i
    poczytaj Dzial IX Postepowanie odwolawcze ( od art. 425 ), tam wszystko
    stoi. No i rada numer jeden - wez sobie papuge :-)))))

    Depi.

  • 5. Data: 2003-04-23 16:04:26
    Temat: Re: Odp: APELACJA od wyroku Sądu Rejonowego
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
> [...]
    > czego w takim razie zadasz ( uchylenia wyroku, zmiany wymiaru kary etc. ).

    Ee tam musi, to proces karny. Starczy "Nie zgadzam się z wyrokiem" albo
    "Jestem niewinny" + wszystkie elementy formalne :)

    KG

  • 6. Data: 2003-04-23 20:13:35
    Temat: Odp: Odp: APELACJA od wyroku Sądu Rejonowego
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > Ee tam musi, to proces karny. Starczy "Nie zgadzam się z wyrokiem" albo
    > "Jestem niewinny" + wszystkie elementy formalne :)

    No czyli bedzie : "Zaskarzam wyrok w calosci" lub "zaskarzam wyrok w czesci
    dot. winy" ;-))) Jasne, ze Ci przyjma, ale warto jednak troche sie wysilic i
    wyjasnic o co nam chodzi. Nie promuj tu prawnego bylejactwa ;-)))

    Depi.

  • 7. Data: 2003-04-23 21:09:16
    Temat: Re: Odp: Odp: APELACJA od wyroku Sądu Rejonowego
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Olender wrote:
    > No czyli bedzie : "Zaskarzam wyrok w calosci" lub "zaskarzam wyrok w czesci
    > dot. winy" ;-)))

    czyli też w całości :)

    > Jasne, ze Ci przyjma, ale warto jednak troche sie wysilic i
    > wyjasnic o co nam chodzi. Nie promuj tu prawnego bylejactwa ;-)))

    No warto, ale jak nie wie się jak to każdy sposób dobry ;)

    KG

  • 8. Data: 2003-04-23 21:29:45
    Temat: Odp: Odp: Odp: APELACJA od wyroku Sądu Rejonowego
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    Użytkownik Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:3...@p...onet.pl...

    > czyli też w całości :)

    Ha ha - no wlasnie :-D

    > No warto, ale jak nie wie się jak to każdy sposób dobry ;)

    W sumie... :-)

    Depi.

  • 9. Data: 2003-07-05 20:13:20
    Od: "Łukasz C." <u...@o...pl>