  • 11. Data: 2016-05-19 14:45:52
    Temat: Re: [KSH] Czy sp cyw moze byc udzialowcem sp z oo ?
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Na pewno można kiedys było mieć rachunek bankowy dla sp.c. (I. połowa lat 90-tych).
    Z rachunkami maklerskimi pojawił się problem.
    BTW kupiłem kiedyś akcje Banku Śląskiego na sp.c., nawet udało się kupić (w sensie
    zapłacić ;)) lecz później nie było ich gdzie ulokować.
    Jak ktoś ma pomysł, czy mogę z tym coś zrobić oprócz kapelusika, to proszę o
    podpowiedzi :-)

    Wracając do tytułowego tematu: właśnie miałem przed oczami uchwałę wspólników sp. z
    o.o., gdzie jednym ze wspólników była sp.c.
    Sp.c. miała zdecydowanie poniżej 10% udziałów w sp.z o.o., więc sąd rejestrowy nie
    miał okazji wypowiedzić się na temat tego "wspólnika".

    -----

  • 12. Data: 2016-05-19 15:10:47
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-19 o 10:48, ąćęłńóśźż pisze:
    > Który konkretnie przepis wymaga podmiotowości prawnej od udziałowca (wspólnika) sp.
    z o.o.?

    Jeśli potrafisz dokonać czynności prawnej (na przykład zakupu spółki)
    bez posiadania osobowości prawnej... to do dzieła.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2016-05-19 15:32:36
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    A gdzie np. jest przepis zabraniający wniesienia do spółki cywilnej wkładu w postaci
    aportu (np. udziałów w spółce z o.o.)?

    Np. KSH zabrania, aby jedynym wspólnikiem sp. z o.o. była inna sp. z o.o., a w
    praktyce jest takich przypadków bardzo dużo, ponieważ zakaz działa tylko w chwili
    rejestracji spółki.

    -----
    > Jeśli potrafisz dokonać czynności prawnej bez posiadania osobowości prawnej... to
    do dzieła.

  • 14. Data: 2016-05-19 15:49:32
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-19 o 15:32, ąćęłńóśźż pisze:
    > A gdzie np. jest przepis zabraniający wniesienia do spółki cywilnej wkładu w
    postaci aportu (np. udziałów w spółce z o.o.)?

    Nie ma, przecież właścicielem wkładu są wspólnicy.

    > Np. KSH zabrania, aby jedynym wspólnikiem sp. z o.o. była inna sp. z o.o.,

    Nie zabrania. Pewnie znów mnie okrzykniesz gburem i hejterem, ale
    naprawdę - przed rozpoczęciem dyskusji warto byś chociaż ogarnął taką
    umiejętność jak czytanie ze zrozumieniem:

    § 2. Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością nie może być zawiązana
    wyłącznie przez inną jednoosobową spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością.

    > a w praktyce jest takich przypadków bardzo dużo, ponieważ zakaz działa tylko w
    chwili rejestracji spółki.

    A to swoją drogą - stąd jednoosobowe spółki z o.o. będące jedynym
    właścicielem innej sp. z o.o.

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2016-05-20 07:59:02
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2016-05-19, ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> wrote:

    > Np. KSH zabrania, aby jedynym wspólnikiem sp. z o.o. była inna sp. z o.o.,
    > a w praktyce jest takich przypadków bardzo dużo, ponieważ zakaz działa
    > tylko w chwili rejestracji spółki.

    W sprawch nieuregulowanych KSH odsyła do K.C.
    W tymże KC spółka cywilna jest opisana i interpretacje już Ci
    podrzuciłem gdzieś w tym wątku.

    Ale możesz przecież spróbować wygooglać interpretację przeciwną,
    to będziemy mieli pole do dyskusji i rozważań. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 16. Data: 2016-05-20 11:15:07
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 19 May 2016 12:52:24 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > No fakt, konto w banku wspolnicy otwieraja osobiscie wspolne.

    Tak samo w przypadku zoo osoba/y uprawniona do reprezentacji musi
    otworzyć osobiście, żadna.różnica.

    --
    Marek

  • 17. Data: 2016-05-20 11:49:31
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Na aledrogo co piąty sprzedawca to sp. cyw. (z jakichś przyczyn, może chodzi o bycie
    odrębnym podmiotem dla celów VAT?).
    Kupując od sp. cyw. zawierasz umowę sprzedaży z "podmiotem nie mającym osobowości
    prawnej".
    Zawierasz?
    BTW są jednostki organizacyjne nie posiadające osobowosci prawnej, a wystepujące w
    obrocie (przykładowo wspólnota mieszkaniowa), mogące pozywać i być pozywanymi.
    Ciekawe, czy WM może być wspólnikiem (udziałowcem) sp. z o.o. ;-))

    -----

  • 18. Data: 2016-05-20 12:25:00
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-05-20 o 11:49, ąćęłńóśźż pisze:
> [...]
    bycie odrębnym podmiotem dla celów VAT?).
    > Kupując od sp. cyw. zawierasz umowę sprzedaży z "podmiotem nie mającym osobowości

    Nie.

    > Zawierasz?

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2016-05-20 13:31:25
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Ciekawe, komu odesłać towar jakby co.

    -----

  • 20. Data: 2016-05-20 15:33:27
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2016-05-20, ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> wrote:

    > Na aledrogo co piąty sprzedawca to sp. cyw.

    No i?

> [...]
    > Kupując od sp. cyw. zawierasz umowę sprzedaży z "podmiotem nie mającym osobowości

    Nie. Zawierasz ją z osobami prowadzącymi wspomnianą spółkę.
    I w razie czego te osoby pozywasz itd. A nie "spółkę".

    > BTW są jednostki organizacyjne nie posiadające osobowosci prawnej,
    > a wystepujące w obrocie (przykładowo wspólnota mieszkaniowa), mogące pozywać i być
    pozywanymi.

    A sp. cywilna nie może. No i?

    > Ciekawe, czy WM może być wspólnikiem (udziałowcem) sp. z o.o. ;-))

    A czy małżeństwo może być wspólnikiem?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl