  • 41. Data: 2011-09-25 03:03:15
    Temat: Re: Jeszcze raz Play
    Od: PlaMa <m...@w...pl>

    W dniu 2011-09-23 15:52, adamw2 pisze:

    > Może uderzyć do p. Streżyńskiej, wiele dobrego już zrobiła. Moim zdaniem
    > trzeba zobligować operatorów żeby zaraz po sygnale połączenia odzywała
    > się miła panienka i obwieszczała "Witamy w sieci .... " (do wyboru Play,
    > Plus, Orange, Radio Maryja i inne). Po takim komunikacie można
    > kontynuować albo szybko zrezygnować.

    Ślicznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i
    jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak temu
    zaradzić?

  • 42. Data: 2011-09-25 13:43:19
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-25 05:03:15 +0200, PlaMa <m...@w...pl> said:

    > licznie... a co z smsami? Są przecież pakiety smsów wewnątrz sieci i
    > jakaś biedula może się naciągnąć wysyłając smsy na inną sieć... jak
    > temu zaradzić?

    Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?
    --
    Bydlę

  • 43. Data: 2011-09-25 15:43:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?

    Np. drozsza od najdrozszej u tego, ktory ma ceny zroznicowane.

    Ale co tam, wiem ile place - to nic, ze kilka razy drozej :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 44. Data: 2011-09-25 15:44:25
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości

    > Przydałoby się jeszcze coś podobnego przez USSD. Wklepujesz jakieś
    > *cośtam*numer# i masz informację. A może ktoś ma taką usługę?

    Orange ma - dzwonisz na *555 - wciskasz jakas cyferke, wprowadzasz numer i
    Ci mowi w jakiej sieci jest numer.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 45. Data: 2011-09-25 16:46:30
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-09-25 17:43:40 +0200, "SDD" <s...@t...pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Np. drozsza od najdrozszej u tego, ktory ma ceny zroznicowane.

    Też można - miałem na myśli świadome dobieranie sobie usługi,
    którą chce się kupić. Bo często jest tak, że ludzie najpierw coś
    ordynują, a potem zaczynają myśleć, po co to zrobili i dlaczego jest im
    z tym źle.
    :-)

    --
    Bydlę

  • 46. Data: 2011-09-25 18:18:48
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "adam" <a...@g...pl>

    > Nie reklama tylko informacja. Tak jak np często słyszysz że abonent
    > właśnie prowadzi rozmowę albo ma wyłączony telefon. I wcale za to nie
    > płacisz.

    Ale o czym Ty gadasz ?!

    Reklama oczywiście jest informacją, ale z reguły niechcianą. Nie jest nawet
    prawdą, że za nią nie płacę, bo czas konieczny na jej wysłuchanie jest
    realnym kosztem. I jak mowa o przedstawianiu się operatora to prawie pewne
    jest, że informowanie o kosztach będzie poprzedzone właśnie reklamą.

  • 47. Data: 2011-09-25 18:25:56
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Po pierwsze, to nie "wina operatora" lecz konceptu który pozwala na
    > różnicowanie opłat *między* operatorami, co ci starają się
    > pokazać klientom :>

    Ale jak Ty sobie wyobrażasz brak zróżnicowania ? Przecież pomijając tych
    operatorów i połączenia na numery specjalne nadal masz zróżnicowanie
    wynikające np z innych faktycznych kosztów realizacji połączenia czy to
    zagranica czy telefon satelitarny.

    > Tak właśnie ;)
    > Jeśli tak nie będzie, to tylko dlatego, że mało kto ma osobne drzwi dla
    > poczty, osobne dla poczteksu, osobne dla kurierów z UPS.... :)
    > A z telefonami jest ten kłopot, że *do* danej osoby często można
    > się dodzwonić tylko przez jednego operatora, mających 2 aparaty
    > różnych sieci (lub aparat dwukartowy) jest niewielu, a "więcejkomorkowi"
    > są chyba rzadkością.

    Ale Ty możesz mieć dwa telefony tylko nadal nie wiesz ile kosztowałaby Cię
    rozmowa na każdym z nich.

  • 48. Data: 2011-09-25 18:30:23
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

    > Kupować usługi w firmach mających jedną cenę do wszystkich?

    Która sieć nie ma żadnego zróżnicowania kosztów ? Chyba tylko taka, co po
    prostu części połączeń nie realizuje.

  • 49. Data: 2011-09-25 18:38:13
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com>

> [...]
    > się kupić. Bo często jest tak, że ludzie najpierw coś ordynują, a potem
    > zaczynają myśleć, po co to zrobili i dlaczego jest im z tym źle.

    To nie jest jedna usługa tylko wiele z różnymi cenami i wszędzie brakiem
    informacji o koszcie połączenia w momencie jego nawiązywania. Coś jak
    oddanie samochodu do mechanika. Możesz znać cały cennik na pamięć i nic z
    tego nie wynika.

  • 50. Data: 2011-09-26 06:53:49
    Od: "dK" <c...@w...pl>

    Użytkownik "John Kołalsky" <j...@k...invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > operatorów i połączenia na numery specjalne nadal masz zróżnicowanie
    > wynikające np z innych faktycznych kosztów realizacji połączenia czy to

    Nie mam nic przeciwko zróżnicowaniu. Z tym, że wybierając numer 801xxxxxxx,
    +42xxxxxxx, czy 70xxx
    wiem PRZED wybraniem, że jest to rozmowa nie wliczana w abonament za którą
    operator doliczy mi stosowną opłatę i jest wszystko OK.
    Problemem jest to, że wybierając 601xxxxxx nie mam pewności, że jest to Plus
    a nie np. Play do którego przeniósł się nieszczęśnik po drugiej stronie. O
    tym dowiaduje się albo PO fakcie rozmowy z bilingu, albo korzystając PRZED
    rozmową z niepewnego źródła internetowego jaki mi zaproponował mój
    "profesjonalny" operator. Niepewnego, bo to niezależna od operatora firma.
    Nie mam nawet szans zareklamowania w takim przypadku błędnego wskazania
    sieci.

    Rozwiązaniem byłaby obligatoryjna krótka zapowiedź operatora (bez
    jakichkolwiek reklam!!) do jakiej sieci dzwonię i jaki jest koszt minuty
    potem zgoda lub odzrucenie z opcją by operator nie zapowiadał jej, jeśli
    sobie tego nie życzę.
    Rozmawiając z setkami osób tygodniowo uzbiera sie całkiem spora kupka takich
    co są w takiej sieciowej .... partyzantce ... i trochę to kosztuje - uważam
    jednak, że ten zarobek jest niesłuszny dla operatora, bo zdobyty jednak
    przez pewnego rodzaju podstęp. A w skali całej sieci jest to pewnie spora
    sumka.

    Wysłałem zapytanie do UKE z prośbą o ich interpretacje tego zachowania się
    operatora. Zobaczymy, czy i co odpowie...

    dK