  • 1. Data: 2011-09-23 08:13:01
    Temat: Przejazd PKP Intercity - jazda innym pociagiem
    Od: bim-bom <j...@g...pl>

    Dokument:
    http://www.intercity.pl/pubfile/rozklad_2011/RPO-IC%
    20ze%20zmian%C4%85%20nr%203%20od%2001_07_2011.pdf

    § 16. Zwrot kosztów biletu jednorazowego oraz zmiana trasy w przypadku
    opóźnienia pociągu, przerwy w ruchu lub utraty połączenia:

    1. Jeżeli przed rozpoczęciem przewozu lub w czasie jego wykonywania
    zaistnieją okoliczności nie leżące po stronie
    podróżnego, uniemożliwiające jego wykonanie zgodnie z treścią umowy,
    podróżny na podstawie uzyskanego
    poświadczenia na bilecie, ma prawo:
    1) odbyć przejazd do stacji przeznaczenia pociągiem/na miejscu wyższej
    kategorii, dłuższą drogą, w wagonie
    wyższej klasy;
    2,3)...

    2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1:
    1) pkt 1 i 3 - podróżny, który uzyskał poświadczenie o opóźnieniu
    pociągu/utracie połączenia, może rozpocząć
    lub kontynuować przerwany przejazd w tej samej lub wyższej kategorii
    pociągu i/lub drogą dłuższą
    albo inną, bez uiszczania opłat.
    Na pociąg/wagon objęty rezerwacją miejsc, kasjer wydaje bezpłatnie
    miejscówkę, a na bilecie na przejazd,
    zamieszcza poświadczenie w brzmieniu: ,,Przejazd poc. ... w dniu ... wydano
    miejscówkę nr ...";

    No i pytanie: czy to oznacza, ze jesli kupilem bilet na TLK na jakiejs
    trasie, i jest opoznienie tego pociagu, a wczesniej wjechal na stacje
    pociag IC jadacy tam dokad mam bilet, to czy moge na podstawie tego
    przepisu pojechac nim?

  • 2. Data: 2011-09-24 00:08:39
    Temat: Re: Przejazd PKP Intercity - jazda innym pociagiem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Sep 2011, bim-bom wrote:

    > Dokument:
    > http://www.intercity.pl/pubfile/rozklad_2011/RPO-IC%
    20ze%20zmian%C4%85%20nr%203%20od%2001_07_2011.pdf

    [...]
    > 2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1:
    > 1) pkt 1 i 3 podróżny,
    > który uzyskał poświadczenie o opóźnieniu
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> [...]
    > albo inną, bez uiszczania opłat.
    [...]
    > No i pytanie: czy to oznacza, ze jesli kupilem bilet na TLK na jakiejs

    Powinieneś wpaść na krytyczne pytanie: od jakiego opóźnienia i pod
    jakimi innymi warunkami wydają "poświadczenie".
    "Uzyskania poświadczenia" tylko dlatego, że podano iż pociąg ma opóźnienie
    szacowane na 25 minut nikt nie obiecywał (w cytowanym tekście), dobrze
    widzę?
    A bez "poświadczenia" uprawnienie nie przysługuje. Zgadza się?
    A Ty samowolkę chcesz uprawiać, samemu uznać że "pociąg się spóźnił" :>

    Jak znam życie, w jakimś innym tekście będzie mowa że "poświadczenie"
    wydają po 60 minutach opóźnienia. Czyli tylu, przy ilu zaczyna
    się prawo do zwrotu części opłaty za bilet - wymuszone przepisami.
    Przypadkiem.
    Ale jeśli się mylę to proszę o sprostowanie :)

    pzdr, Gotfryd