  • 1. Data: 2012-10-12 19:11:56
    Temat: Jawny handel danymi obywateli. Czy to legalne?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Witam.
    Dostałem przed chwilą ciekawego maila. Zwykły spam, jakiego wiele.
    Ale ten zwrócił moja uwagę ze względu na oferowany towar. Otóż firma Euro Data
    oferuje mi w nim bazy danych obywateli, jako potencjalnych odbiorców moich
    towarów i usług.
    Nie mam żadnych towarów, i nie świadczę żadnych usług, i w zasadzie traktuję to
    jako zwykły SPAM, ale zastanawia mnie, czy jakakolwiek firma ma prawo handlować
    bazami danych obywateli? Jak to się ma do ustawy o ochronie danych osobowych?
    Zastanawiam sie, czy nie przesłać kopii tego maila do biura Generalnego
    Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Dołączam obrazek wiadomości. Co o tym
    sądzicie?

  • 2. Data: 2012-10-21 17:55:02
    Temat: Re: Jawny handel danymi obywateli. Czy to legalne?
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Inspektora Ochrony Danych Osobowych. Dołączam obrazek wiadomości. Co o tym

    Nikt nie potrafi odpowiedzieć?

  • 3. Data: 2012-10-21 19:24:33
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    > Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nikt nie potrafi odpowiedzieć?
    Jeśli osoby wyraziły zgodę to firma moze handlować takim danymi. Można tylko
    się domyślać, że większkość osób, których dane dotyczą, nie wyraziła na to
    zgody. Sprawę możesz zgłosić również do prokuratury jako podejrzenie
    popełnienia przstęstwa.
    Pzodrawiam,

  • 4. Data: 2012-10-22 21:46:22
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nikt nie potrafi odpowiedzieć?

    Zapewne przez ten obrazek Twoja wiadomość nie rozpropagowała się
    na serwerach news.
    Grupy w hierarchii pl.* nie są grupami binarnymi; dołączanie obrazków
    to lamerstwo.

    --
    Pozrdawiam

    Piotr

  • 5. Data: 2012-10-23 11:27:43
    Od: "Ajgor" <n...@...pl>

    Użytkownik "PiotRek" <b...@g...pl.invalid> napisał w wiadomości

    > Zapewne przez ten obrazek Twoja wiadomość nie rozpropagowała się
    > na serwerach news.
    > Grupy w hierarchii pl.* nie są grupami binarnymi; dołączanie obrazków
    > to lamerstwo.

    Dostałem wiadomość w formie obrazka pokrojonego na mniejsze obrazki. Trudno by
    było go opisywać :)
    Lepiej po prostu pokazać

  • 6. Data: 2012-10-23 16:21:52
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    Ajgor <n...@...pl> wrote:

    > Dostałem wiadomość w formie obrazka pokrojonego na mniejsze obrazki. Trudno by
    > było go opisywać :)
    > Lepiej po prostu pokazać

    Na drugi raz wrzuć te obrazki na jakiś darmowy serwer hostujący obrazki
    i wklej linki do wiadomości.

    --
    Gof
    http://www.chmurka.net/

  • 7. Data: 2012-10-23 18:51:22
    Od: "PiotRek" <b...@g...pl.invalid>

    Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Ajgor" <n...@...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nikt nie potrafi odpowiedzieć?

    Ad meritum - ja na tym obrazku nie widzę informacji o tym,
    że to są dane _obywateli_. Są to raczej dane instytucji
    (skoro są pogrupowane m.in. wg branż).

    Piotr