  • 1. Data: 2012-10-10 22:00:34
    Temat: udostępnienie bazy Płatnika
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Czy biuro rachunkowe obsługujące firmę X jest zobligowane do
    udostępnienia bazy danych Płatnika na prośbę firmy X? Firma X chce
    wprowadzić poprawki na własną rękę po czym oddać tak zmodyfikowaną bazę
    danych biuru rachunkowemu. Wszelkie dokumenty zostały już przekazane w
    formie papierowej.

    Czy biuro rachunkowe ma obowiązek udostępnienia (tj. "wypożyczenia")
    prowadzonej przez siebie elektronicznej bazy danych Płatnik? Jeśli może
    odmówić to na jakiej podstawie?

    Krystian

  • 2. Data: 2012-10-10 22:05:56
    Temat: Re: udostępnienie bazy Płatnika
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał w wiadomości
    .com...
> [...]
    >
    > Czy biuro rachunkowe ma obowiązek udostępnienia (tj. "wypożyczenia")
    > prowadzonej przez siebie elektronicznej bazy danych Płatnik? Jeśli może

    To, w jaki sposób biuro księguje, to jego sparwa. Kto bedzie odpowiadał za
    dokonane zmiany? Biuro, czy płatnik? Kto będzie później weryfikował, jakich
    dokładnie zmian dokonano?

  • 3. Data: 2012-10-10 23:49:10
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

> [...]
    >
    > Czy biuro rachunkowe ma obowiązek udostępnienia (tj. "wypożyczenia")
    > prowadzonej przez siebie elektronicznej bazy danych Płatnik?
    NIE
    Jeśli może
    > odmówić to na jakiej podstawie?

    Umowa z biurem zazwyczaj zawiera formułkę o odpowiedzialności biura, a twoja
    ingerencja wpływa na tę odpowiedzialność.
    Możesz oczywiście się oświadczać na papierze itp ale jak przyjdzie kłopot to
    na biuro zrzucisz winę bo będziesz uważał, że ta sprawa z tamtą nie ma nic
    wspólnego.
    Poza tym po co ci biuro jak sam w zusie kombinujesz? Głupi jesteś czy
    kłopotów szukasz?

  • 4. Data: 2012-10-11 07:31:30
    Od: Krystek <k...@u...pl>

    Arturro wrote:
    > Poza tym po co ci biuro jak sam w zusie kombinujesz? Głupi jesteś czy
    > kłopotów szukasz?

    LOL. Kłopotów nie szukam, w ogóle nie jestem uwikłany w tę sprawę. Jakie
    to typowe dla Usenetu, że ktoś wyskoczy z takim tekstem, he he.

    Krystian

  • 5. Data: 2012-10-11 19:19:40
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał w wiadomości
    .com...

    > LOL. Kłopotów nie szukam, w ogóle nie jestem uwikłany w tę sprawę. Jakie
    > to typowe dla Usenetu, że ktoś wyskoczy z takim tekstem, he he.

    Jeżeli uważasz, że to był tekst obraźliwy to sorry.
    Typowe jest, że zawsze ktoś pisze w czyimś imieniu he he.

  • 6. Data: 2012-10-11 22:39:08
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    "Krystek" <k...@u...pl> wrote in message
    .com...
    > Czy biuro rachunkowe obsługujące firmę X jest zobligowane do udostępnienia
    > bazy danych Płatnika na prośbę firmy X?

    sadze ze nie, chyba ze umowa stanowi inaczej

    > Firma X chce wprowadzić poprawki na własną rękę po czym oddać tak
    > zmodyfikowaną bazę danych biuru rachunkowemu.

    na jakiej podstawie firma chce sie wtracac w prace biura?

    kto poniesie odpowiedzialnosc za modyfikacje bazy jezeli po
    jej zaimportowaniu okaze sie ze dane sa z sufitu?

    > Wszelkie dokumenty zostały już przekazane w formie papierowej.

    wiec biuro rachunkowe odpowiada za rozliczenia na podstawie tych
    dokumentow, danie komukolwiek tego co zrobili do tej pory a nastepnie
    zaakceptowanie naniesionych przez firme zmian to strzal do wlasnej
    bramki

    > Czy biuro rachunkowe ma obowiązek udostępnienia (tj. "wypożyczenia")
    > prowadzonej przez siebie elektronicznej bazy danych Płatnik?

    czemu mialo by miec? jezeli zamowisz zrobienie dajmy na to ulotki to o ile
    umowa nie stanowi inaczej masz dostac gotowy projekt i nie masz podstawy
    domagac sie szkicow, kopii roboczych ani czegokolwiek innego

    nie maja (kolejny raz - o ile umowa nie stanowi inaczej) obowiazku
    udostepniac bazy, brudnopisow, danych z innych programow, komputera,
    miejsca parkingowego ani robic kawy jak sie do nich zajrzy

    czesc z tych rzeczy robia bo inaczej straca klienta, ale po kiego im
    klienci ktorzy chca sie w sumie rozliczyc sami a zrzucic na nich
    ewentualna odpowiedzialnosc?

    > Jeśli może odmówić to na jakiej podstawie?

    na jakiej podstawie odmowisz mi udostepnienia swojego samochodu
    na weekendy?

    to zadajacy ma wykazac na jakiej podstawie czegos sie domaga nie na odwrot

  • 7. Data: 2012-10-11 23:29:44
    Od: "Bastion" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Krystek" <k...@u...pl> napisał w wiadomości
    .com...
    > Czy biuro rachunkowe obsługujące firmę X jest zobligowane do udostępnienia
    > bazy danych Płatnika na prośbę firmy X?

    Rozumiem, ze chodzi o baze danych programu platnik
    a nie baze danych gdzie przechowywane sa dane firmy X bedacej
    platnikiem ZUS i US.

    Abstrahujac od zagadnien prawnych.
    Technicznie jest to bardzo skomplikowane, praktycznie dla laika
    niewykonywalne.
    Biura rachunkowe w bazie programu platnik trzymaja dane
    kilku- kilkudziesieciu- kilkuset firm, wiec nie moze Ci ich udostepnic.

    Oczywiscie informatyk- bazodanowiec poradzi sobie z
    wyeksportowaniem czesci danych dotyczacych Twojej firmy i
    jest w stanie zaimportowac je z powrotem do systemu platnik
    ale to jest praca na 3-4 dni, co wiaze sie z duzymi kosztami robocizny.

    Zreszta zupelnie nie rozumiem sensu takiej operacji.
    Przeciez, wszystkie dane zostaly juz (15 dnia kazdego miesiaca)
    przeslane do ZUS. Zmiana danych w bazie nic nie zmieni.
    Moze powinienes pomyslec o wyslaniu do ZUS korekty (RMUA, ZUA, RCA)?

  • 8. Data: 2012-10-11 23:43:13
    Od: "Arturro" <a...@o...pl>

    Użytkownik "Bastion" <n...@m...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jest w stanie zaimportowac je z powrotem do systemu platnik
    > ale to jest praca na 3-4 dni, co wiaze sie z duzymi kosztami robocizny.

    Człowieku skąd się urwałeś?
    Takie poradniki piszesz w necie? Ucz się!!!
    Zajmuje to 1-10min jak wiesz jak, jak nie wiesz to Google i w zależności jak
    lotny jesteś to zrobisz to w 30-60min.

  • 9. Data: 2012-10-12 00:14:34
    Od: "Bastion" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Arturro" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Zajmuje to 1-10min jak wiesz jak, jak nie wiesz to Google i w zależności
    > jak lotny jesteś to zrobisz to w 30-60min.

    Wiesz o czym piszesz? Eksportem i importem danych pomiedzy bazami danych
    zajmuje sie tym od przeszlo 7 lat. Platnik to jedno z bardziej upierdliwych
    zagadnien.
    Jezeli jestes w stanie wyeksportowac i zaimportowac dane z platnika w 30-60
    minut
    to albo jestes mistrzem albo nie masz pojecia o czym piszesz.
    Znasz strukture bazy danych platnika- masz dokumentacje techniczna?

    Mistrzu!!
    Mozesz podac nazwe przynajmniej jednej tablicy (z ponad 30), ktore trzeba
    zaimportowac?
    Mozesz podac nazwe przynajniej jednego pola (ze srednio 20-30 ), w jednej z
    ponad 30 tablic,
    ktore trzeba zaimportowac?

    Mam przekonanie graniczace z pewnoscia, ze nie wiesz o czym do mnie
    rozmawiasz.
    Radze, zebys nie wypowiadal sie o sprawach o ktorych NIE masz pojecia.

  • 10. Data: 2012-10-12 08:39:13
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 11 Oct 2012 23:29:44 +0200, Bastion napisał(a):

> [...]
    > czesci danych dotyczacych Twojej firmy i jest w stanie zaimportowac je z
    > powrotem do systemu platnik ale to jest praca na 3-4 dni, co wiaze sie z

    A widziałeś kiedyś program Płatnika? I zauważyłaś tam może takie funkcje
    jak archiwizacja całości danych dotyczących jednego płatnika do
    oddzielnego pliku? A potem odtworzenie z archiwum? Przecież to się robi w
    kilka minut. I zapewniam cię, że zwykły użytkownik potrafiący sobie
    poradzić z eksploratorem windows poradzi sobie ze skopiowaniem powstałej
    kopii na pendrive bez pomocy bazodanowca.