  • 1. Data: 2003-10-26 18:24:00
    Temat: Jaki VAT od taksy notarialnej?
    Od: "Adles" <a...@g...pl>

    Witam,

    Mam pytanie dot. wysokości VAT-u od taksy notarialnej przy nabyciu
    mieszkania (chodzi o umowe ustanowienia i przeniesienia odrębnej własności
    lokalu mieszkalnego).

    Co do zasady do taksy notarialnej należy doliczyć 22% VAT-u. Spotkałem się
    jednak z opinią, że stawka wynosi 7%, gdy kupujący nie ma innego mieszkania
    (patrz: http://prawo.interia.pl/nieruchomosci/transakcje?aid
    =6015&s=2).

    Czy ktoś coś wie na ten temat? Z jakiego przepisu wynika niższa stawka
    VAT-u?

    Pzdr,

    Les

  • 2. Data: 2003-10-27 11:25:42
    Temat: Re: Jaki VAT od taksy notarialnej?
    Od: Radzisz <n...@l...spamu.invalid.pl>

    Adles wrote:

    > Mam pytanie dot. wysokości VAT-u od taksy notarialnej przy nabyciu
    > mieszkania (chodzi o umowe ustanowienia i przeniesienia odrębnej własności
    > lokalu mieszkalnego).
    22 %
    > Co do zasady do taksy notarialnej należy doliczyć 22% VAT-u. Spotkałem się
    > jednak z opinią, że stawka wynosi 7%, gdy kupujący nie ma innego mieszkania
    jakieś 2-3 lata temu tak było ... teraz jest zawsze 22 % ...

    Radzisz