  • 1. Data: 2004-04-11 21:20:36
    Temat: Jaka kara za wypadek drogowy
    Od: Andrzej<a...@g...pl>

    Czy sie ktos orientuje jaka kare moze sad wymierzyc za spowodowanie
    wypadku drogowego art 177 §1 w ktorym jedna osoba zostala ranna
    na okres powyzej dni 7 ??
    Zagapilem sie i nie zdazylem wyhamowac przed skrzyzowaniem.
    Najechalem na tyl samochodu ktory sie przede mne zatrzymal.
    Samochod zostal niewiele uszkodzony, ale pasazerka tego
    samochodu doznala wstrzasnienia mozgu i zlamania reki.
    Wlasnie dostalem akt oskarzenia. Moja wina jest oczywista i
    zamierzam sie od razu przyznac zeby wiecej do sadu nie jezdzic.
    Na jaka kare moge liczyc jesli sie od razu przyznam na pierwszej
    rozprawie?

    Andrzej

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-04-11 21:27:42
    Temat: Re: Jaka kara za wypadek drogowy
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" napisał w wiadomości :

> [...]
    > zamierzam sie od razu przyznac zeby wiecej do sadu nie jezdzic.
    > Na jaka kare moge liczyc jesli sie od razu przyznam na pierwszej

    Jesli chcesz sie od razu przyznac to mozesz zlozyc jeszcze przed
    rozprawa wniosek o wymierzenie kary bez przeprowadzania rozprawy i sam
    mozesz zaproponowac kare. Oczywiscie sad i prokurator sie musza na nia
    zgodzic.

    Co do kary to poniewaz byla powaznie ranna osoba to chyba prokurator
    nie zgodzi sie na mniej niz 1 rok w zawieszeniu na 2.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2004-04-11 22:41:58
    Od: "PiotrR" <wuwekNOSPAM@@@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej" <a...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zamierzam sie od razu przyznac zeby wiecej do sadu nie jezdzic.
    > Na jaka kare moge liczyc jesli sie od razu przyznam na pierwszej

    Za taki sam artykuł prokurator z urzędu zaproponował mi na sprawie
    6 miesięcy w zawieszeniu na 2 lata i 1000 zł grzywny.
    Tyle że były mniejsze obrażenia.
    Jak na razie moja sprawa nie rozwiązana - od prawie 3 lat.

    W pierwszej kolejności będziesz miał rozprawę o warunkowe
    umorzenie - zobowiązujesz się, że w ciągu np. 2 lat nie spowodujesz
    podobnego "przestepstwa" i po tym okresie spokój - bez wpisu w akta.
    Jak coś spowodujesz to powinni wznowić tą pierwszą sprawę.

    Jeśli chcesz samoukarania to proponujesz wyrok dla siebie, ale
    druga strona i prokurator musi się na to zgodzić - niedawno zrobił to
    pewien biskup po jeździe po pijaku, potrąceniu dziecka i ucieczce
    z miejsca wypadku.

    W wypadku przyznawania się zdecydowanie proponuję adwokata
    bo Ci prokurator będzie chciał sie wykazać i może dokopać
    leżacemu (czyli Tobie).

    Piotr

  • 4. Data: 2004-04-12 07:06:42
    Od: Dredd<...@...pl>

    > W pierwszej kolejności będziesz miał rozprawę o warunkowe
    > umorzenie

    Niekoniecznie - posiedzenie dot. warunkowego umorzenia
    postępowania odbywa się tylko wtedy gdy prokurator zamiast aktu
    oskarżenia wniesie do sądu wniosek o warunkowe umorzenie.
    Jeśli tu obrażenia były poważniejsze to szanse na to maleją.

    > W wypadku przyznawania się zdecydowanie proponuję adwokata
    > bo Ci prokurator będzie chciał sie wykazać i może dokopać
    > leżacemu (czyli Tobie).

    To z kolei bym określił jako dyskusyjny pogląd :)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 5. Data: 2004-04-12 08:26:43
    Od: "PiotrR" <wuwekNOSPAM@@@poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Dredd" <...@...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oskarżenia wniesie do sądu wniosek o warunkowe umorzenie.
    > Jeśli tu obrażenia były poważniejsze to szanse na to maleją.

    Taki jest tryb.

    > To z kolei bym określił jako dyskusyjny pogląd :)

    Można podyskutować - np. zza kratek.

  • 6. Data: 2004-04-12 16:40:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "PiotrR" <wuwekNOSPAM@@@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > W wypadku przyznawania się zdecydowanie proponuję adwokata
    > bo Ci prokurator będzie chciał sie wykazać i może dokopać
    > leżacemu (czyli Tobie).

    Z tym się nie zgodzę. W opisanej sytuacji próba wykazania swojej
    niewinności nie ma żadnego sensu. Sprawa jest zbyt oczywista. A
    prokuratorowi akurat podejrzewam, ze będzie średnio zależało na
    dokopywaniu komukolwiek.

  • 7. Data: 2004-04-12 22:33:45
    Od: "PiotrR" <wuwekNOSPAM@@@poczta.onet.pl>

> [...]
    > niewinności nie ma żadnego sensu. Sprawa jest zbyt oczywista. A
    > prokuratorowi akurat podejrzewam, ze będzie średnio zależało na

    Ja miałem dotychczas 3 prokuratorów przeciwko sobie i dokładnie
    gucio ich obchodziła moja osoba (na jednej z rozpraw to wyszedł
    po odczytaniu listy obecności) - a żądanie pół roku więzienia
    w mojej sprawie to ewidentne olewanie swoich obowiązków
    (nie bedę przytaczał szczegółów).

    Piotr