  • 1. Data: 2007-04-19 19:14:59
    Temat: Jak zrezygnować z umowy zakupu?
    Od: "Danuta Ociepka" <d...@w...pl>

    Na prezentacji Przeds.Handlowego "Eko-Live" zakupiłam odkurzacz.2 dni temu
    przyszedł akwizytor, zrobil prezentację, na której zakupiłam odkurzacz.
    Prezentacja odbywała się u mnie w domu. Podpisałam potwierdzenie kupna
    sprzedaży no i umowę kredytową w HSBC Bank Polska, nie wpłacałam żadnej
    gotówki. Na drugi dzięń stwierdziłam, że nie jestem zbyt zadowolona z tak
    drogiego sprzętu jak również z ilości rat, których miało być 36 /no bo okres
    3 lat chyba ma 36 rat a nie 40/.Miał kosztować 4100, razem z urądzeniem
    /matą ozonowo-tlenową/, przeliczając raty na drugi dzień kwota do splat
    wynosi 5800,00. Akwizytor zostawił tylko potwierdenie zawarcia umowy kupna,
    natomiast umowę zabrał celem wysłania do centali do Bielska -Białej.
    Dzwoniąc do firmy dowiedziałam się, że powinnam ją otrzymać za jakiećś 2
    dni.

    Chciałabym zrezygnować z całości zakupu.
    Proszę o pomoc?

  • 2. Data: 2007-04-19 19:25:40
    Temat: Re: Jak zrezygnować z umowy zakupu?
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Thu, 19 Apr 2007 21:14:59 +0200, Danuta Ociepka napisał(a):
    (...)
    > Chciałabym zrezygnować z całości zakupu.
    > Proszę o pomoc?

    Przeczytaj rozdział pierwszy z ustawy "o ochronie niektórych praw
    konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt
    niebezpieczny"

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2007-04-19 20:14:04
    Od: "Danuta Ociepka" <d...@w...pl>

> [...]
    >
    > Przeczytaj rozdział pierwszy z ustawy "o ochronie niektórych praw
    > konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt

    Dziękuę. Przeczytałam, wiem o tym ale chodzi mi oto co mam zrobić czy
    rezygnację wysłać listem poleconym a odkurzcz odwięść do firmy? Co z umową
    bankową / kredytem/ czytałam niezbyt ciekawe opinie o tym banku.

  • 4. Data: 2007-04-20 00:05:06
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Danuta Ociepka napisał(a):

    > Dziękuę. Przeczytałam, wiem o tym ale chodzi mi oto co mam zrobić czy
    > rezygnację wysłać listem poleconym a odkurzcz odwięść do firmy? Co z umową

    Polecony z potwierdzeniem odbioru (tzw. "zwrotka").

    > bankową / kredytem/ czytałam niezbyt ciekawe opinie o tym banku.

    Wysyłasz poleconym za potwierdzeniem odbioru podobne pismo co do tych
    naciągaczy od odkurzaczy. Umów kredytowych ta ustawa też dotyczy.

    Odkurzacz odwieź (masz max. 14 dni) i oddaj ZA POKWITOWANIEM (brak
    zastrzeżeń co do stanu i kompletności itepe). Weź dyktafon lub kamerę na
    wypadek, gdyby oszuści odmawiali przyjęcia sprzętu i pokwitowania odbioru.

    Ewentualnie możesz odesłać kurierem z ubezpieczeniem.

  • 5. Data: 2007-04-25 09:41:14
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Fri, 20 Apr 2007 02:05:06 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    [...]>
> [...]
    > zastrzeżeń co do stanu i kompletności itepe). Weź dyktafon lub kamerę na
    > wypadek, gdyby oszuści odmawiali przyjęcia sprzętu i pokwitowania

    Apropos tych max 14 dni - jeżeli akwizytor nie zostawił formularza
    rezygnacji z zakupu (czy jak go tam zwał), to czy ten okres nie jest
    jakoś znacznie dłuższy?

    p. m.

  • 6. Data: 2007-04-25 09:57:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    mvoicem napisał(a):
> [...]
    >
    > Apropos tych max 14 dni - jeżeli akwizytor nie zostawił formularza
    > rezygnacji z zakupu (czy jak go tam zwał), to czy ten okres nie jest

    10 dni na odstąpienie umowy - o ile akwizytor na piśmie o tej możliwości
    poinformował. A te 14 dni to na zwrot towaru po odstąpieniu od umowy.