  • 1. Data: 2007-04-19 15:26:09
    Temat: Małżeństwo niechciane
    Od: s...@o...pl

    Witam serdecznie !
    Czy to możliwe, aby ustawa ograniczła aż w tak drastyczny sposób prawa
    obywatelskie zagwarantowane w Konstytucji?:
    Wójt gminy nie może poślubić dyrektorki szkoły ponieważ po wejściu w związek
    małżeński jedno z nich musi stracić pracę. O co chodzi?
    Wytłumaczcie mi to proszą, ponieważ się pogubiłem.
    Podstawa prawna:art.1 pkt 3 ustawy z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach
    samorządowych.
    "małżonkowie oraz osoby pozostające ze sobą w stosunku pokrewieństwa do
    drugiego stopnia lub stosunku powinowactwa pierwszego stopnia i
    przysposobienia, opieki i kurateli – nie mogą być zatrudnieni u pracodawców
    samorządowych, jeśli powstałby między tymi osobami stosunek bezpośredniej
    podległości służbowej"
    pozdrawiam S

  • 2. Data: 2007-04-19 17:12:55
    Temat: Re: Małżeństwo niechciane
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    s...@o...pl pisze:

    > Czy to możliwe, aby ustawa ograniczła aż w tak drastyczny sposób prawa
    > obywatelskie zagwarantowane w Konstytucji?:

    A gdzie w konstytucji jest napisane że oboje małżonkowie mogą pracować w
    instytucjach samorządowych w taki sposób by jedno z nich było podwładnym
    drugiego?

    > Wójt gminy nie może poślubić dyrektorki szkoły ponieważ po wejściu w związek
    > małżeński jedno z nich musi stracić pracę.

    W sumie wystarczy że dyrektorka zrezygnuje z funkcji. Nauczycielem może
    być nadal.

    > O co chodzi?

    O co chodzi to wie tylko autor, czyli posłowie.

    --
    @2007 Johnson
    j...@p...com