  • 1. Data: 2003-02-19 15:56:02
    Temat: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
    Od: "[> MAK <]" <N...@p...pl>

    Mam pytanko jak jest z wymianą sprzętu (karta graficzna do
    komputera) jeśli została zakupiona bez możliwości
    sprawdzenia czy i jak działa. Czy po sprawdzenia w domu
    można ją oddać lub wymienić w sklepie, którą ją sprzedał i
    co może być powodem wymiany (awaryjne działanie, czy
    działanie niezgodne z oczekiwaniami klienta)....

    A może ktoś zna konkretne przepisy w tej kwestiii, konkretne
    paragrafy.

    Drugie pytanie o przepisy gwarancyjne. Czy gwarancję zawsze
    realizujemy tam gdzie kupiliśmy (czy to ich obowiązek) czy
    możemy usłyszeć: gwarancja to sprawa producenta (i sprzętu
    musimy wysyłać do producenta/serwisu producenta)....

    Proszę o pomoc. Poważny problem! (konkretne paragrafy mile
    widziane)

    Mariusz Korodaj
    m...@p...pl

  • 2. Data: 2003-02-19 16:16:43
    Temat: Re: Jak to jest z wymianą sprzętu po zakupie
    Od: "mario" <v...@i...pl>

> [...]
    > co może być powodem wymiany (awaryjne działanie, czy
    > działanie niezgodne z oczekiwaniami klienta)....
    możesz powoływać się na niezgodność z umową, ale musisz potrafić
    to udowodnić

    gwarancja a niezgodność to dwie sprawy

    ,m,

  • 3. Data: 2003-02-19 16:29:27
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > co może być powodem wymiany (awaryjne działanie, czy
    > działanie niezgodne z oczekiwaniami klienta)....

    przysluguje Ci prawo zwrotu bez podawania przyczyny w przypadku sprzedazy
    wysylkowej; jesli karte kupowales osobiscie to mozesz ja reklamowac wg
    nowych przepisow powolujac sie, tu cytuje, na "niezgodnosc z opisem"
    (pamietaj ze nie ma juz rekojmi) taka reklamacja jest rozpatrywana przez
    sprzedawce w trybie chyba 14 dni

    > A może ktoś zna konkretne przepisy w tej kwestiii, konkretne
    > paragrafy.

    przeczytaj ustawe (np na stronach ww.rp.pl albo stronach sejmu)

> [...]
    > możemy usłyszeć: gwarancja to sprawa producenta (i sprzętu
    > musimy wysyłać do producenta/serwisu producenta)....

    to zalezy od tego co masz w papierach; jesli gwarantem jest sprzedawca to u
    sprzedawcy; jesli gwarantem jest producent to w autoryzowanych serwisach
    producenta; zawsze mozesz wrocic do sprzedawcy powolujac sie na "niezgodnosc
    z opisem" nawet w przypadku jesli masz juz podbita i podpisana gwarancje
    producenta

    na koniec dobra rada; nie awanturuj sie od razu i nie rzucaj paragrafami, o
    ktore tu prosisz; sprawy reklamacji sprzetu komputerowego to delikatna
    sprawa we wszystkich sklepach komputerowych duzych i malych; przepisy (w
    szczegolnosci nowe) maja luki i sa nieprecyzyjne i zupelnie nie
    przystosowane do branzy IT; porozmawiaj na spokojnie, przedstaw swoj problem
    opisujac dokladnie swoja sytuacje, tak czesto udaje sie dojsc do konsensusu
    pod warunkiem ze sprzedawca jest inteligentny i posiada odrobine dobrej woli
    (wiem z autopsji)

    pozdr. Wojtek

  • 4. Data: 2003-02-19 22:39:13
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    [> MAK <] wrote:

> [...]
    > co może być powodem wymiany (awaryjne działanie, czy
    > działanie niezgodne z oczekiwaniami klienta)....

    Witaj.

    Sorry, ale rada na przyszlosc. Jak juz kupujesz cos takiego jak karte
    grafiki albo/i monitor to kupuj to w przyzwoitym sklepie, tam gdzie
    mozesz je sprawdzic, bo szkoda wzroku i pieniedzy jak trafisz jakies
    badziewie.

    Prawnie tylko sprzedaz internetowa umozliwia wymiane od razu sprzetu.
    W innym przypadku musi trafic do serwisu. Tylko dobra wola sprzedawcy
    spowoduje, ze wymieni Ci sprzet na nowy od razu.

> [...]
    > możemy usłyszeć: gwarancja to sprawa producenta (i sprzętu
    > musimy wysyłać do producenta/serwisu producenta)....

    Gdy kupujesz w powaznej firmie - nawet na gieldzie komputerowej sie
    takie firmy zdazaja - to dostajesz gwarancje. Tam masz wyszczegolnione
    ktora czesc komputerowa jest na gwarancji producenta (zwykle powyzej 1
    roku) czy tez na zwyklej gwarancji sprzedawcy, i gdzie oddajesz do serwisu.
    Jesli masz gwarancje producenta to jest ona czyms odrebnym (dokument)
    niz gwarancja sprzedawcy i od razu powinienes ja dostac przy kupnie.

    Faktem jest, ze w czesci firm nie informuja Ciebie podczas sprzedazy
    gdzie masz oddac zepsuty sprzet - jedziesz do serwisu firmy i nagle
    okazuje sie, ze musisz dralowac na druga czesc miasta albo wyslac sprzet
    do gwaranta w Polske albo co najgorsze za granice.

    A tak na marginesie:
    Juz zupelna glupota sprzedawcow jest dawanie gwarancji producenta z data
    in blanco. Potem taki sprzet (uzywany) jest czesto sprzedawany na
    gieldzie albo "po znajomosci" jako nowy, bo komus sie nie chcialo wpisac
    daty.

    Pozdroofki !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

  • 5. Data: 2003-02-20 11:05:41
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "hal2000" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > nowych przepisow powolujac sie, tu cytuje, na "niezgodnosc z opisem"
    > (pamietaj ze nie ma juz rekojmi)

    To nieprawda. Rekojmia dalej istnieje jak najbardziej. Jednynie do sprzedazy
    konsumenckiej nie stosuje sie przepisów Kodeksu cywilnego a przepisy ustawy
    o szczególnych warunkach sprzedazy konsumenckiej, co jest de facto rekojmia,
    ale o innym charakterze i sztywniejsza, niz ta zwykla.

    > przeczytaj ustawe (np na stronach ww.rp.pl albo stronach sejmu)

    http://www.rp.pl/prawo/doc/kon0916.html

    Szczególnie art. 4.

    Depi.

  • 6. Data: 2003-02-20 11:08:42
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    "Mackosa" <mackosa@wp._NOSPAM_.pl> wrote in message

    > Prawnie tylko sprzedaz internetowa umozliwia wymiane od razu sprzetu.
    > W innym przypadku musi trafic do serwisu. Tylko dobra wola sprzedawcy
    > spowoduje, ze wymieni Ci sprzet na nowy od razu.

    Dalczego tak twierdzisz? Ustawa w art. 8 daje alternatywę konsumentowi -
    może żadać naprawy badż wymiany na nowy. Wniosek - możesz od razy kazać dać
    sobie nowy sprzęt. Tak ja to widzę.

    Depi.

  • 7. Data: 2003-02-20 13:25:52
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <b32cm9$lrk$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marcin Olender wrote:
    > Dalczego tak twierdzisz? Ustawa w art. 8 daje alternatywę konsumentowi -
    > może żadać naprawy badż wymiany na nowy. Wniosek - możesz od razy kazać dać
    > sobie nowy sprzęt. Tak ja to widzę.

    Faktycznie tak to wygląda....hmmm. Poprzednio była wyrazna klauzula dająca
    wybór sprzedawcy. Teraz jej jakby nie ma.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2003-02-20 17:30:13
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marcin Debowski wrote:

    > Faktycznie tak to wygląda....hmmm. Poprzednio była wyrazna klauzula dająca
    > wybór sprzedawcy. Teraz jej jakby nie ma.

    gdzie była? przy rękojmi wybór cały czas należał do kupującego
    A czy przy nowej ustawie może żądać wymiany - teoretycznie tak, ale...
    nadmierne koszty itd. - przecież tak naprawdę nie wiadomo co to pojęcie
    oznacza

    KG

  • 9. Data: 2003-02-21 01:17:39
    Od: Marcin Debowski <a...@n...net>

    In article <3...@p...onet.pl>, Kamil Golaszewski wrote:

    > gdzie była? przy rękojmi wybór cały czas należał do kupującego

    Art. 560. § 1.

    > A czy przy nowej ustawie może żądać wymiany - teoretycznie tak, ale...
    > nadmierne koszty itd. - przecież tak naprawdę nie wiadomo co to pojęcie
    > oznacza

    No też jestem ciekaw praktyki.

    --
    Marcin

  • 10. Data: 2003-02-21 12:06:56
    Od: "hal2000" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    rekojmia,
    > ale o innym charakterze i sztywniejsza, niz ta zwykla.

    moze nie wyrazilem sie precyzyjnie, nie ma juz rekojmi w tym konkretnym
    przypadku o ktorym rozmawiamy; nie mozna natomiast mowic (lub pisac :) ze
    cos jest "de facto" rekojmia jesli nie jest...

    pozdr/ Wojtek