  • 1. Data: 2003-02-19 13:38:29
    Temat: Spadek - polisa PZU a sad
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

    Mam taki problem. Moja babcia zmarla w grudniu zeszlego roku. Miala polise
    PZU na syna (1500 zl). Syn nie odebral pieniedzy i zmarl w styczniu tego
    roku. Ja udalem sie do PZU z prosba o wyplacenie mi tych pieniedzy. Pani po
    glebokim (godzinnym) namysle powiedziala ze musze miec postanowienie ze
    sadu.
    Moje pytanie brzmi: o jakie postanowienie chodzi tej pani?
    Jaki mam zlozyc wniosek do sadu?
    Ile moze to kosztowac (czy warto wogole o to wystepowac)?
    i czy przy wydaniu takowego postanowienia musza byc osobiscie wszyscy
    spadkobiercy (tj. ja i moja siostra-niestety jest troche daleko)?

  • 2. Data: 2003-02-19 13:56:54
    Temat: Re: Spadek - polisa PZU a sad
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Enope" <e...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > sadu.
    > Moje pytanie brzmi: o jakie postanowienie chodzi tej pani?

    Noo o nabyciu spadku po zmarlym SYNU.

    > Ile moze to kosztowac (czy warto wogole o to wystepowac)?
    > i czy przy wydaniu takowego postanowienia musza byc osobiscie wszyscy
    > spadkobiercy (tj. ja i moja siostra-niestety jest troche daleko)?

    Musza byc wymienieni spadkobiercy ustawowi...
    (a ten SYN to panski ojciec ?)

    Boguslaw

  • 3. Data: 2003-02-19 13:58:52
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

    > Musza byc wymienieni spadkobiercy ustawowi...
    > (a ten SYN to panski ojciec ?)

    tak moj ojciec

  • 4. Data: 2003-02-19 14:05:13
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    "Enope" <e...@g...pl> wrote in message

    > tak moj ojciec

    No to spadek po ojcu..
    Jesli ne zostawoil testamentu dziedziczycie
    po 1/3
    Pan, siostra i mama.

    Spadek i tak warto przeprowadzic jesli jest cos wiecej - np mieszkanie.

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-02-20 06:27:33
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

    > Spadek i tak warto przeprowadzic jesli jest cos wiecej - np mieszkanie.

    Zbyt wiele sie nie dowiedzialem wiec spytam ponownie, ile moze kosztowac
    taka sprawa (pani w PZU mowila cos o 50zl). Czy jest konieczne by moja
    siostra byla na niej?

  • 6. Data: 2003-02-20 06:37:19
    Od: "Enope" <e...@g...pl>

    Juz mam odpowiedz ze sadu.
    20zl wniosek
    20zl od osoby zainteresowanej
    18zl orzeczenie
    nie jest tak drogo

    siostra niestety musi byc, chyba ze minie pol roku od smierci - moze ktos
    wie czy da sie to obejsc?

  • 7. Data: 2003-02-20 17:27:18
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Enope wrote:
    > siostra niestety musi byc, chyba ze minie pol roku od smierci - moze ktos
    > wie czy da sie to obejsc?

    siostra może złożyć oświadczenie o przyjęciu/odrzuceniu spadku przed
    sądem lub notariuszem w miejscu, gdzie mieszka

    KG