  • 1. Data: 2003-02-19 13:02:46
    Temat: Wyższe uczelnie
    Od: "Anton" <a...@p...onet.pl>

    Witajcie
    Mam pytanie o odsetki od nieterminowego zapłacenia czesnego. Czy uczelnia
    naliczając odsetki jest zobligowana do pobierania ich w wysokości odsetek
    ustawowych, czy może sama ustalić wysokość odsetek, np. 3zł za jeden dzień
    zwłoki, przy kwocie zaległości 300zł.
    Co a to polskie prawo????
    Bardzo dziękuję, za wszelkie fachowe odpowiedzi.

  • 2. Data: 2003-02-19 14:33:52
    Temat: Re: Wyższe uczelnie
    Od: "Stan_Z" <s...@g...pl>

    Jak wiadomo powszechnie wszystko zależy od tego co podpisało się z uczelnią.
    Jeśli w umowie jaką posiadasz nie masz nic napisane o odsetkach za nie
    terminowe płacenie czesnego to płacisz odsetki ustawowe na zasadach
    zawartych w KC art.481 § 2

    Stan_Z.

  • 3. Data: 2003-02-19 15:12:01
    Od: "Anton" <a...@p...onet.pl>