  • 1. Data: 2011-06-14 07:14:09
    Temat: Jak sprawdzić, czy fundacja faktycznie istnieje?
    Od: Danco <d...@y...com>

    Sytuacja jest następująca... Ktoś puka do mnie do domu i prosi o wpłacanie
    pieniędzy na konto. Nie przedstawia się z imienia i nazwiska. Podaje się za
    przedstawiciela fundacji "X". Jak sprawdzić, czy fundacja faktycznie istnieje?

  • 2. Data: 2011-06-14 07:28:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    W dniu 14-06-2011 09:14, Danco pisze:
> [...]
    > wpłacanie pieniędzy na konto. Nie przedstawia się z imienia i
    > nazwiska. Podaje się za przedstawiciela fundacji "X". Jak sprawdzić,

    A co o to niby za fundacja, której przedstawiciel krążą po domach?
    I jeszcze się nie przedstawiają?

    A tak na poważnie - spuścić na drzewo wyłudzacza.
    Chociaż lepiej może wezwać policję, a nuż pójdzie gdzie indziej i
    naciągnie jakiegoś staruszka?

    A jak już tak strasznie wierzysz, że warto, to sprawdź w wyszukiwarce
    KRS, każda fundacja musi być tam zarejestrowana.
    http://krs.ms.gov.pl

    W dzisiejszych czasach praktycznie każda ma też stronę, na której są
    wszystkie dane.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2011-06-14 07:40:31
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.06.2011 09:28), Maddy wrote:

    > A co o to niby za fundacja, której przedstawiciel krążą po domach?
    > I jeszcze się nie przedstawiają?

    Bywają i takie. Poważna fundacja może mieć całkiem niepoważnego
    wolontariusza.

    Ja zawsze proszę o numer konta i nazwę fundacji. Zazwyczaj to jest
    prawdziwa fundacja i jej numer konta.

    p. m.

  • 4. Data: 2011-06-14 07:50:28
    Od: Roman Rumpel <r...@s...gazeta.pl>

    W dniu 2011-06-14 09:40, mvoicem pisze:

> [...]
    > wolontariusza.
    >
    > Ja zawsze proszę o numer konta i nazwę fundacji. Zazwyczaj to jest

    Poguglać pod hasłem "zbiórka publiczna"

    Przede wszystkim istniejąca, poważna fundacja musi spełnić ustawowe
    warunki organizowania zbiórki. Najważniejsze informacje są tu:

    http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/88/265/

    Najłatwiej zatem weryfikować imprezę żądając podania numeru zezwolenia
    na organizacje zbiórki i określenia organu, który wydał zezwolenie.

    No i każdy pukający do drzwi, aby był w zgodzie z prawem musi miec
    legitymację z której wynikają m. in. te dane, bowiem:

    Legitymacja osoby przeprowadzającej zbiórkę publiczną powinna zawierać:

    numer kolejny,
    nazwę przeprowadzającego zbiórkę i jego adres,
    cel zbiórki publicznej,
    nazwę organu, który udzielił pozwolenia,
    numer i datę wydanego pozwolenia,
    fotografię osoby przeprowadzającej zbiórkę publiczną,
    jej imię, nazwisko i adres oraz
    określenie terminu ważności legitymacji.
    podpis przez osoby czy osób uprawnionych do reprezentowania
    przeprowadzającego zbiórkę publiczną i
    pieczęć tej instytucji.

    No- to jak pukający ma taką legitymację, to można (za wyjątkiem
    fałszerstw oczywiście) oczekiwać, ze sprawa jest ok, do nas należy
    ocena, czy na ten cel chcemy coś dać. Jak pukający do drzwi nie ma
    takiej legitymacji, albo nie chce nam jej pokazać, to można dzwonić na
    policję

  • 5. Data: 2011-06-14 08:05:06
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (14.06.2011 09:50), Roman Rumpel wrote:
> [...]
    > ocena, czy na ten cel chcemy coś dać. Jak pukający do drzwi nie ma
    > takiej legitymacji, albo nie chce nam jej pokazać, to można dzwonić na

    Prośba o numer konta jest prostsza - nie da się go sfałszować :). Więc
    nawet jak cel (pukającego) jest niecny, to skutek zbożny.

    p. m.

  • 6. Data: 2011-06-14 08:19:42
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 6/14/2011 2:14 AM, Danco wrote:
> [...]
    > wpłacanie pieniędzy na konto. Nie przedstawia się z imienia i nazwiska.
    > Podaje się za przedstawiciela fundacji "X". Jak sprawdzić, czy fundacja

    google?