  • 1. Data: 2011-06-14 06:18:32
    Temat: buty
    Od: ŁR <l...@W...pl>

    Witam szanowne grono :)
    Krótko opis sytuacji:
    kupiłem buty w sklepie i przy pierwszym użyciu okazało się że z lewym
    butem coś jest nie tak (mierzyłem inną parę przy zakupie i podobnego
    problemu nie było), tzn. w miejscu gdzie jest szew występuje małe
    zgrubienie co powoduje zadzieranie paznokcia (dla uszczypliwych :)
    paznokcie obcięte). Buty oddałem do sklepu bo są oczywiście na
    gwarancji, jednak po tygodniu przyszła odpowiedź iż rzeczoznawca uznał
    że wszystko jest ok i nie ma podstaw do wymiany na nowe. I teraz pytanie
    co mogę w tej sytuacji zrobić? Reklamować reklamację, złożyć kolejną
    (ale pewnie skutek będzie podobny)? Ogólnie jakie kroki podjąć aby
    wymienili mi tego buta na "sprawny".

    Za wszelkie informacje dziękuję.

    Łukasz

  • 2. Data: 2011-06-14 06:20:32
    Temat: Re: buty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-06-14 08:18, ŁR pisze:
> [...]
    > co mogę w tej sytuacji zrobić? Reklamować reklamację, złożyć kolejną
    > (ale pewnie skutek będzie podobny)? Ogólnie jakie kroki podjąć aby

    Kolejnym etapem jest sąd.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-06-14 12:22:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Kolejnym etapem jest sąd.

    Przy czym wygoda obuwia ne podlega reklamacji, więc boję się, że nic z tego
    nie wyniknie. Zamiast sądu można jeszcze iść po poradę do Rzecznika Praw
    Konsumenta, który powinien być przy Urzędzie Miasta / Gminy / Dzielnicy.

  • 4. Data: 2011-06-14 15:22:34
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > nic z tego nie wyniknie. Zamiast sądu można jeszcze iść po
    > poradę do Rzecznika Praw Konsumenta, który powinien być przy

    Ale wadliwe wykonanie, np. miejscowe zgrubienie skóry, nieprawidłowo
    zeszyta skóra - już jak najbardziej podlega.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 5. Data: 2011-06-14 16:57:35
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości grup
    > Ale wadliwe wykonanie, np. miejscowe zgrubienie skóry, nieprawidłowo
    > zeszyta skóra - już jak najbardziej podlega.

    Pod gwarancję?

  • 6. Data: 2011-06-14 17:00:13
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    qwerty wrote:

    > Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości grup
    >
    > Pod gwarancję?

    A to zalezy od zapisów gwarancji.

    Natomiast na pewno podlega pod niezgodność towaru z umową.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 7. Data: 2011-06-14 17:17:21
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A to zalezy od zapisów gwarancji.
    >
    > Natomiast na pewno podlega pod niezgodność towaru z umową.

    Wygoda buta?

  • 8. Data: 2011-06-14 17:58:48
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości grup
    > A to zalezy od zapisów gwarancji.
    >
    > Natomiast na pewno podlega pod niezgodność towaru z umową.

    No to gwarant odpisze, że w sklepie była możliwość przymierzenia.
    Akurat miałem podobną sytuację co ŁR. Gwarant może też odpisać, że tak ma być i
    po problemie.

  • 9. Data: 2011-06-14 18:31:46
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Robert Tomasik wrote:

    > Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Wygoda buta?

    Nie wygoda, tylko fakt iż dany egzemplarz został źle uszyty.
    Zdarza się - maszyna przy szyciu złapie podwójnie skórę i ją
    zawinie, z zewnątrz nie widać, a w środku się robi fałda.

    Sam na tej podstawie wymieniałem buty (akurat sportowe) - w środku na
    pięcie lewy miał pionowy "garb" (fałdę skóry), w pierwszej chwili
    nie wyczuwalny, ale po pół godzinie mocno odgniatający sie na
    skórze.

    Jak się porównało prawy i lewy, różnica była oczywista.
    Pokazałem, pomacali - "rzeczywiście, zaraz przyniosę inną parę".
    sprawdziliśmy i druga była w porządku.

    --
    Pozdro
    Massai

  • 10. Data: 2011-06-14 18:33:20
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    qwerty wrote:

    > Użytkownik "Massai" napisał w wiadomości grup

    > No to gwarant odpisze, że w sklepie była możliwość przymierzenia.

    Wada nie musi być od razu rozpoznawalna, w praktyce masz na to pół
    roku...

    > Akurat miałem podobną sytuację co ŁR. Gwarant może też
    > odpisać, że tak ma być i po problemie.

    No i wtedy się trzeba sądzić.
    Jak kupisz buty i na drugi dzień puszczą szwy to też uznasz "tak ma
    być i po problemie"?

    --
    Pozdro
    Massai