  • 31. Data: 2006-05-12 23:14:37
    Temat: Re: Jak pogonić Polsat
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Wiem. Prezes zszedł i pogonił.

    Nastepnym razem niech pozwoli nakrecic i oswiadczy ze zabrania w imieniu
    czlonkow sp-ni / wspolnoty wykorzystania budynku w filmie (bo nie bylo
    filmowane z ulicy tylko z terenu sp-ni/wspolnoty). Beda chcieli sie dogadac
    (zeby nie wybulic drugie razy tyle na plan filmowy) i zafundujecie sobie
    malowanie klatek schodowych na ich koszt.

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 32. Data: 2006-05-13 00:20:56
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 12 May 2006 22:23:50 +0000 (UTC), Wojciech Czaplicki napisał(a):

    > Przepraszam, ale trafiłeś kulą w płot.

    Nie :)

    > Wawel to muzeum, żeby wejść musisz
    > kupić bilet.

    Nie mówimy o robieniu zdjęć _w_ muzeum.

    > Teraz w muzeach pobiera się już opłaty od samej możliwości
    > robienia zdjęć i filmowania na użytek własny (nb. to kompletny idiotyzm,
    > który tylko przepłasza turystów, ale opłaty za zdjęcia pobierają już nawet w
    > Kościele Mariackim).

    Opłaty za możliwość robienia zdjęć można rozumieć dwojako. Po pierwsze, nie
    wolno przecież reprodukować zebranych tam dzieł sztuki - czyli wejde do
    muzeum i zrobie aparatem zdjęcia obrazów - tak nie moge. W takim wypadku
    "opłata za robienie zdjęć" jak rozumiem stwarza mi możliwość robienia zdjęc
    eksponatów? Nie wiem jak to sie ma do prawa autorskiego i prasowego.

    Jeśli nie chodzi o zezwolenie na fotografowanie eksponatów, to: -> Po
    drugie, jeśli nie robię zdjęc eksponatom, a chciałbym np. zrobić fotki
    podłodze czy sufitowi, to zasadniczo nikt ode mnie nie może za to żądać
    pieniędzy. Tak samo nikt nie może mi tego uniemożliwić. Takie opłaty są
    nielegalne.

    > Bez zgody zarządzającego nie ma możliwości nakręcenia
    > filmu komercyjnego na Wawelu,

    Zrozumiałe.

    > można natomiast zrobić to z Wawelem w tle.

    Dochodzisz do sedna sprawy. Wawel jest ogólnodostępny, tak jak i otwarte
    podwórko. Nie mówię że to dobrze, że Polsat wszedł na wasze podwórko i
    cośtam sobie robił. Ale jeśli było otwarte (a nie wiesz napewno, że nie
    było!) i oni weszli, to raczej nie naruszyli żadnych przepisów bo
    skorzystali po prostu z ogólnodostępnego miejsca.

    > Plac Defilad...? Widziałeś gdzieś tam
    > jakiś płot, domofon, bramę? Nie? To filmuj sobie ile wlezie! W naszym wypadku
    > było jednak zupełnie co innego.

    Tego nie wiem napewno ani ja, ani Ty. Być może brama była otwarta.

    > Niezłe!

    Wiem :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 33. Data: 2006-05-13 07:16:20
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    > Poważnie mówie, doucz sie albo nie wypowiadaj sie na tematy o których nie
    > masz pojęcia.

    Nie ośmieszaj się.

  • 34. Data: 2006-05-13 08:21:05
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 May 2006 21:03:25 +0200, Boombastic napisał(a):

    > A jak już tak sie podpierasz prawem to powinieneś wiedzieć, że
    > fotografowanie nieruchomości wymaga zezwolenia jej właściciela, chyba, że
    > stoisz poza ta nieruchomością np. na drodze publicznej. A robienie zdjęć na
    > czyjejś nieruchomości bez zgody jej własciciela jest niezgodne z prawem.

    Patrzenie na nieruchomość też jest zabronione z terenu prywatnego? ;-)
    Podaj lepiej podstawę prawną bo na razie to opowiadasz o "chciejstwie
    właścicieli", a nie o prawie.

    Henry

  • 35. Data: 2006-05-13 08:34:01
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 13 May 2006 02:20:56 +0200, scream napisał(a):

> [...]
    > "opłata za robienie zdjęć" jak rozumiem stwarza mi możliwość robienia zdjęc
    > eksponatów? Nie wiem jak to sie ma do prawa autorskiego i prasowego.

    PA mówi o zakazie rozpowszechniania utworów, a nie widziałem tam nic
    o reprodukcji (fotografowanie to nie reprodukcja tylko utrwalanie)
    Czyli nadal nie wiem jakim prawem muzea zabraniają fotografować...

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 36. Data: 2006-05-13 08:38:18
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 12 May 2006 19:02:32 +0000 (UTC), dziennikarz napisał(a):

    > i Niemczyckiej- muszę mieć jej zgodę. Już zza płotu wolno mi sfilmować
    > wszystko. Podwórko nie jest własnością prywatną- każdy może po nim chodzić.
    > A jak może chodzić to i może filmować.

    Mylisz miejsce publiczne z miejscem udostępnionym. Jak mi się drzwi
    zepsują to zanim je naprawię moje mieszkanie też nie będzie własnością
    prywatną bo każdy może wejść?

    Za to masz rację że nie potrzebujesz zgody na filmowanie. Nawet jeśli
    fotografujesz prywatny plac zabaw.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 37. Data: 2006-05-13 08:40:43
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Sat, 13 May 2006 01:14:37 +0200, Tiger napisał(a):

> [...]
    > (zeby nie wybulic drugie razy tyle na plan filmowy) i zafundujecie sobie
    > malowanie klatek schodowych na ich koszt.

    A możesz podać paragraf na podstawie którego zabronią wykorzystania
    budynku w filmie?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 38. Data: 2006-05-13 10:00:12
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 13 May 2006 09:16:20 +0200, Boombastic napisał(a):

    > Nie ośmieszaj się.

    Jak na razie to Ty sie ośmieszasz. Przeczytaj stosowną ustawe, a potem
    dyskutuj.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 39. Data: 2006-05-13 10:00:29
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 13 May 2006 10:21:05 +0200, Henry (k) napisał(a):

    > Patrzenie na nieruchomość też jest zabronione z terenu prywatnego? ;-)
    > Podaj lepiej podstawę prawną bo na razie to opowiadasz o "chciejstwie
    > właścicieli", a nie o prawie.

    Daj spokój, on wie lepiej.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 40. Data: 2006-05-13 10:01:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Sat, 13 May 2006 10:34:01 +0200, Henry (k) napisał(a):

    > Czyli nadal nie wiem jakim prawem muzea zabraniają fotografować...

    Taka konkluzja wyniknęła kiedyś z dyskusji tu na grupie, podejrzewam ze nie
    bezpodstawnie :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl