  • 1. Data: 2006-05-12 12:47:03
    Temat: Problem z transportem mebla...
    Od: "$$Szalony_Kapelusznik$$" <szalony_kapelusznik@_nie_lubie_spamu_wp.pl>

    Zakupiłem mebel dość pokaźnych rozmiarów i podczas wnoszenia mebla do
    mieszkania zostały poczynione przez osoby wnoszące istotne szkody. Mebel
    zakupiony był w salonie meblowym reprezentującym producenta. W "Warunkach
    Zamówienia" mam taki oto punkt:

    "Transport i wniesienie mebli pod blok/dom/mieszkanie w obrębie Warszawy
    odbywają się na koszt przyjmującego zamówienie. Przyjmujący zamówienie
    zobowiązuje się ponadto, w miarę możliwości wynikających z charakterystyki
    bloku/domu/mieszkania Zamawiającego do wniesienia na swój koszt mebli pod
    warunkiem, że warunki tego bloku/domu/mieszkania umożliwiają wniesienie
    całości mebli"

    Warunki bloku/domu/mieszkania określone są w dodatkowej tabelce wymiarowej.
    I moje mieszkanie wszystkie te wymagania z naddatkiem spełnia.

    Tak więc podczas wnoszenia mebla zostały poczynione szkody - głównie
    porysowana boazeria. Jak również _prawdopodobnie_ uszkodzony został sam
    mebel (serwisant w protokole naprawczym wpisał, że uszkodzenia powstały w
    trakcie transportu). Już na protokole odbiorczym zaznaczyłem, że transport
    odbył się w sposób dalece niewłaściwy i opisałem powstałe uszkodzenia.
    Sprzedawca (salon producenta) poprosił o skierowanie pisma bezpośrednio do
    fabryki. Tak też uczyniłem w dniu 18 marca, i oto dziś mam odpowiedź.

    Ogólnie mają mnie w..., ale zacytuje:

    "W pierwszej kolejności zmuszony jestem oświadczyć, iż Spółka [...] nie jest
    pomiotem odpowiedzialnym ze ewentualną doznaną przez Pana szkodę i w
    konsekwencji nie może być obciążana kosztami jej naprawiania. Usługi
    dostarczania Klientom zakupionych w Spółce [...] mebli realizowane są za
    pomocą innych podmiotów zawodowo zajmujących się wykonywaniem tego typu
    usług. Podmioty te - przedsiębiorcy - w oparciu o zawarte ze spółką [...]
    umowy, wykonują usługi transportu wraz z wniesieniem i montażem (tj
    rozpakowaniem i ustawieniem) mebli w miejscu wskazanym przez Klienta.
    Postanowienia tych umów przesądzają jednoznacznie, iż od chwili pokwitowania
    przez danego przewoźnika odbioru mebla z magazynu bądź Salonu Meblowego
    Spółki [...], za wszelkie szkody powstałe w ramach transportu mebla do
    klienta odpowiada ten właśnie zawodowy przewoźnik."

    Tutaj następuje podanie szczegółowych danych przewoźnika i wskazówka, żeby
    tam kierować ewentualne roszczenia. I czytamy dalej:

    "Tym samym, na podstawie art. 429 kodeksu cywilnego, Spółka [...] nie ponosi
    winy w wyborze oraz jest zwolniona z odpowiedzialności za jakiekolwiek
    szkody wyrządzone przez pracowników tego przedsiębiorstwa lub przez osoby,
    którym się on posłużył do wykonania usługi."

    Moje pytania:

    (1) Mają rację?

    (2) Na jakiej podstawie mam wystąpić o odszkodowanie do przewoźnika, skoro
    nie ma z nim żadnej umowy i nie jest on dla mnie stroną?

    (3) Czy fakt, że na pismo z 18 marca odpowiedzieli 9 maja ma jakieś
    znaczenie?

    (4) Jakie można podjąć dalsze działania? Macie jakieś wskazówki, najchętnie
    z podstawą prawną poproszę.

    MAd Hat

    ter

  • 2. Data: 2006-05-12 12:57:00
    Temat: Re: Problem z transportem mebla...
    Od: "kjvirtual" <k...@g...com>

    Na przyszlosc: płacić kartą kredytowa i jak spiepszacos - zablokowac
    transakcje. Najlepiej miec karte, ktora jest ubezpieczona od kupna rzeczy wadliwych.