  • 11. Data: 2006-05-12 17:57:28
    Temat: Re: Jak pogonić Polsat
    Od: dziennikarz<j...@o...pl>

    No wiesz, nikt nie musi lokatorów pytać o zgodę- można wejśc na klatkę schodową
    i sobie nakręcić co się chce. Pogonić Polsat czy jakąkolwiek ekipę możesz sobie z
    własnego, prywatnego mieszkania a nie z publicznego podwórka- nawet jesli to
    studnia ( tak mówi prawo prasowe)
    A poza tym może mieli ( choć nie musieli)zgodę prezesa wspólnoty czy spółdzielni a
    Ty o tym nie wiesz ?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 12. Data: 2006-05-12 18:00:03
    Od: dziennikarz<j...@o...pl>

    Aha a o żądaniu pieniędzy za nakręcony materiał nie masz co marzyć. Jakim
    cudem ? Na jakiej podstawie? Że ktoś nakręcił publiczne podwórko ?
    Cholera, czego to ludzie nie wymyślą aby wyciągnąć kasę:)

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 13. Data: 2006-05-12 18:48:40
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dziennikarz" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > studnia ( tak mówi prawo prasowe)
    > A poza tym może mieli ( choć nie musieli)zgodę prezesa wspólnoty czy

    Publiczne podwórko? To nie jest publiczne podwórko, to jest własność
    spółdzielni. Moim zdaniem lokatorzy powinni ich wywalic na zbity pysk.
    Wleźli na cudzą własność bez pozwolenia.

  • 14. Data: 2006-05-12 18:49:22
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

> [...]
    > studnia ( tak mówi prawo prasowe)
    > A poza tym może mieli ( choć nie musieli)zgodę prezesa wspólnoty czy

    Mało wiedzy kolego,

    teren spóldzielni to własnośc prywatna zgodnie z ustawą prawo spółdzielcze.
    Wzywac policje za naruszenie własności.
    Klatka schodowa czy wewnętrzny dziedziniec
    nie są miejscami publicznymi a przedmiotem
    prawa własności przysługującego sp-ni.
    Jak własciciel nie życzy sobie wstepu to musi tylko
    swoja wolę wyraźić w sposób czytelny dla ewentualnego
    chętnego do wejścia - czyli np. stosowna tablicą albo ogrodzeniem.
    Jeżeli sp-na dała zgodę, to wtedy nic nie poradzisz,
    ale z drugiej strony sp-nia nie może dawać takiej zgody bez zgody
    mieszkańców albo wberw ich woli.

    Czyli jednak policja powinna być wezwna
    za naruszenie własności prywatnej,

    m.

  • 15. Data: 2006-05-12 18:53:04
    Od: dziennikarz<j...@o...pl>

    Nie masz racji. Moje podwórko- też jest własnością spółdzielni, a każdy może sobie
    po nim chodzić i kręcić kamerą co chce. Jeżeli coś NIE jest własnością PRYWATNĄ -
    droga wolna. Tak mówi prawo prasowe i już. Lokatorzy mają g... do tego.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 16. Data: 2006-05-12 18:58:21
    Od: "mądrala" <jarekm_jasien(_wytnij_to_)@o2.pl>

> [...]
    PRYWATNĄ -
    > droga wolna. Tak mówi prawo prasowe i już. Lokatorzy mają g... do tego.

    Gościu,
    poczytaj ustawę prawo spółdzielcze,
    gdzie wołami napisano, że majątek spółdzielni jest
    prywatna własnościa jej członków a więc
    jednak nie masz racji
    o czym wiedzieć lepiej za wczasu zanim dostanie sie w
    twarz od któregos z włascicieli. .

    m.

  • 17. Data: 2006-05-12 19:00:22
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

> [...]
    > PRYWATNĄ -
    > droga wolna. Tak mówi prawo prasowe i już. Lokatorzy mają g... do tego.

    Proponuje douczyć się z form własności. Ale dziennikarze słyną ze znajomości
    tematów po łebkach. Dalej twierdzę, że wleźli na cudzą własność bez
    pozwolenia. Aaaa, moze nie wiesz co to znaczy cudza własność? To taka
    własność, ze jak wejdziesz nieproszony to możesz dostać z dwururki solniaka
    w tyłek.

  • 18. Data: 2006-05-12 19:02:32
    Od: dziennikarz<j...@o...pl>

    Mylisz się niestety. Zgodę na sfilmowanie czegokolwiek musisz uzyskać w
    momencie, gdy wchodzisz na teren prywatny. Czyli jakbym chciał wejść np. do
    ogrodu pani Niemczyckiej- muszę mieć jej zgodę. Już zza płotu wolno mi sfilmować
    wszystko. Podwórko nie jest własnością prywatną- każdy może po nim chodzić.
    A jak może chodzić to i może filmować. Uważasz, że robiąć materiał o np.
    osiedlowych placach zabaw trzeba wydzwaniać z prośbą o zgodę do prezesa
    spółdzielni a on ma się niby pytać o zgodę lokatorów ? Hehe, dobre sobie.
    A policję raz na mnie jedna wariatka nasłała- jak kręciłem wnętrze klatki
    schodowej, a ona się darła ,że sobie nie zyczy. Owszem przyjechała i
    powiedziała,że do jej mieszkania nie wchodzę i mam do tego pełne prawo.
    Oczywiście policję wezwałem ja, bo baba niemal operatorowi usiłowała zniszczyć
    kamerę.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 19. Data: 2006-05-12 19:03:25
    Od: "Boombastic" <b...@p...onet.pl>

    A jak już tak sie podpierasz prawem to powinieneś wiedzieć, że
    fotografowanie nieruchomości wymaga zezwolenia jej właściciela, chyba, że
    stoisz poza ta nieruchomością np. na drodze publicznej. A robienie zdjęć na
    czyjejś nieruchomości bez zgody jej własciciela jest niezgodne z prawem.

  • 20. Data: 2006-05-12 19:06:24
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 12 May 2006 21:00:22 +0200, Boombastic napisał(a):

    > Proponuje douczyć się z form własności.

    No właśnie, doucz sie. Plac Defilad w Warszawie albo Wawel w Krakowie też
    są czyjąś własnością. Nie przeszkadza to jednak używać ich jako tematów do
    zdjęć/filmów.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl