  • 1. Data: 2006-11-01 09:37:19
    Temat: Jak odzyskać należność od niesolidnego kontrahenta?
    Od: "Joan" <c...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Witam i proszę uprz. o pomoc w następującej sprawie:
    W styczniu tego roku moja firma ABC wykonała usługę dla firmy XYZ, za co
    wystawiona została faktura VAT , której podpisanie i osobisty odbiór wraz z
    wykonaną usługą nastąpiło w dniu 24 stycznia przez właścicielkę firmy XYZ
    panią M. Pomimo upływu terminu płatności w dniu 7 marca, nie otrzymaliśmy
    zapłaty za wykonaną pracę. W dniu 7 czerwca wysłaliśmy wezwanie do zapłaty,
    nie otrzymując na nie żadnej odpowiedzi.Dnia 19 września wysłaliśmy II
    wezwanie - także bez odpowiedzi. W pierwszych dniach października p. M
    zadzwoniła do nas z prośbą o możliwość zapłaty " do końca tygodnia" połowy
    kwoty, zaś w następnym - reszty.Wyraziliśmy zgodę, ale jak łatwo się domyślić
    żadne pieniądze do dnia dzisiejszego nie wpłynęły.Widać wyraźnie, że
    kontrahentka nie zamierza zapłacić, przez co naszym zdaniem to zdarzenie nosi
    ewidentne cechy wyłudzenia. Z uwagi zaś na relatywnie niską kwotę ( 970 zł),
    choć dla nas znaczącą, pani ta liczy prawdopodobnie na to, że nie podejmiemy
    żadnych kroków w celu odzyskania należności.Być może zachodzi też
    niebezpieczeństwo wyłudzania towarów i usług u innych kontrahentów.
    Co robić?

  • 2. Data: 2006-11-01 10:29:28
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Joan" <c...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    Złożyć w sądzie pozew o wydanie nakazu zapłaty.

  • 3. Data: 2006-11-01 11:25:18
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Joan wrote:

    > Co robić?

    To moze czas isc do sadu? Po to sady sa, ze jak zawioda dobrowolne
    metody rozwiazywania konfliktów to tam sie idzie?

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 4. Data: 2006-11-01 13:04:37
    Od: "Joan" <c...@g...pl>

    Hikikomori San <h...@g...pl> napisał(a):

    > To moze czas isc do sadu? Po to sady sa, ze jak zawioda dobrowolne
    > metody rozwiazywania konfliktów to tam sie idzie?

    A czy szybszym sposobem nie byłoby złożenie zawiadomienia do prokuratury?

  • 5. Data: 2006-11-01 13:38:29
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Joan wrote:

    > A czy szybszym sposobem nie byłoby złożenie zawiadomienia do prokuratury?

    Ale wlasciwie dlaczego doprokuratury? Co przemawa za tym, zeby isc do
    prokuratury?

  • 6. Data: 2006-11-01 18:54:07
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Joan" <caltanisetta.
    > A czy szybszym sposobem nie byłoby złożenie zawiadomienia do prokuratury?

    Prokuratura nie zalatwi zwrotu pieniedzy.

    --
    --pozdr.czes

  • 7. Data: 2006-11-01 18:58:32
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.
    > Złożyć w sądzie pozew o wydanie nakazu zapłaty.

    Trzeba uzbierac cala kupke roznych dokumentow.
    M.in. odpis z rejestru prowadzenia DG dluznika, udokumentowane 2 wezwania do
    zaplaty etc.
    Nie jest pewne, ze sad szybko i sprawnie sprawe rozpozna i zakonczy.

    Moze lepiej na wezwaniu do zaplaty zalatwic pieczatke jakiejs kancelarii
    prawniczej zajmujacej sie sciaganiem dlugow.
    --
    --pozdr.czes

  • 8. Data: 2006-11-01 19:42:20
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "mr.all" <jakchci

    > Moze lepiej na wezwaniu do zaplaty zalatwic pieczatke jakiejs kancelarii
    > prawniczej zajmujacej sie sciaganiem dlugow.

    Tylko nie Kaczmarski - dluznicy sie smieja z nich.
    --
    --pozdr.czes

  • 9. Data: 2006-11-01 21:11:38
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "mr.all" <j...@p...onet.pl> napisał

    > M.in. odpis z rejestru prowadzenia DG dluznika,

    Po co?

    > udokumentowane 2 wezwania do zaplaty

    Po co?

    > etc.

    Po co?

  • 10. Data: 2006-11-01 21:52:46
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alek" <alek67@
    > Po co?

    A jak chcesz rzecz zalatwic w sądzie?
    Powiesz sedziemu, ze masz dluznika i chcesz sądowy nakaz zaplaty, a on Ci go
    wystawi?

    > Po co?

    Zeby wywrzec nacisk na dluznika. W niektorych przypadkach dziala.
    --
    --pozdr.czes