eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo › Jak najskuteczniej powalczyc z Daewoo? /zerwany pasek rozrzadu/
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 40

  • 1. Data: 2003-06-14 12:58:49
    Temat: Jak najskuteczniej powalczyc z Daewoo? /zerwany pasek rozrzadu/
    Od: Lukasz Polomski <l...@W...net>

    Witam
    Sprawa jest nastepujaca i choc podejrzewam, ze pewnie i tak nic nie
    wskoram, to chcialbym zasiegnac jezyka, bo nie za bardzo jestem pewien
    na czym sie oprzec, a chcialbym chocby troche powalczyc z Daewoo...
    Moze ktos ma na to jakis pomysl albo tez juz cos podobnego przerabial.

    Stan faktyczny:
    Stojac na swiatlach silnik w Lanosie nagle zgasl i juz nie dal sie
    uruchomic... Powod: zerwany pasek rozrzadu (konsekwencje dosc powazne
    dla silnika -> naprawa. ok. 2500-3000 zl w ASO)
    Lanos: prod. '98, gwarancja sie skonczyla, przebieg w momencie awarii 59
    980 km, kupiony w salonie, regularnie serwisowany zawsze na czas w tej
    samej ASO, najwazniejsze w tym wszystkim, ze ksiazka zaleca wymiane
    paska po 90 000 km (sic!), jak sie dowiedzialem w serwisie "mieli
    sygnaly, zeby proponowac klientom wymiane przy przegladzie 60 000 km"
    (najgorsze, ze pewnie nazajutrz pojechalbym do przegladu i tam pewnie
    bym sie zgodzil na wymiane za 500 zl...)

    Problem:
    Skonczyla sie gwarancja, rekojmi nie ma, ustawa o sprzedazy
    konsumenckiej tu chyba raczej tez nie ma nic do rzeczy, ot, zdarzylo sie
    - to tylko auto, itd, ale...
    ... dlaczego, dochowujac wszelkich zalecen producenta (regularny serwis,
    wszystko wymieniane zawsze co trzeba) mam ja tylko i wylacznie ponosic
    ujemne konsekwencje tego, ze Daewoo najwyrazniej blednie przewidzialo
    przebieg do wymiany rzeczonego paska (ponoc moj przypadek nie jest
    odosobniony i "to czesto sie zdarza" - jak powiedziala mi pani w
    warsztacie - stad propozycje wczesniejszych wymian) i nastepila taka
    powazna awaria, mimo przestrzegania absolutnych wyszystkich czynnosci
    zalecanych i wymaganych przez producenta, ktore jak sie okazuje wcale
    nie gwarantuja "bezawaryjnej eksloatacji" (choc oczywiscie w ksiazce
    pisze dokladnie odwrotnie ;-(

    Pozdrawiam
    Lukasz


  • 2. Data: 2003-06-14 13:32:52
    Temat: Re: Jak najskuteczniej powalczyc z Daewoo? /zerwany pasek rozrzadu/
    Od: "xmarcel" <x...@n...gazeta.pl>

    no coz, gwarancja sie skonczyla, wiec chyba nic nie wywojujesz (to jeszcze
    zalezy od dobrej woli "twojego" ASO). poprostu miales pecha.
    IMHO jak sie konczy gwarancja to najlepiej wypytac znajomych o jakis dobry,
    nieautoryzowany serwis, zrobia to samo, a moze i lepiej, sporo taniej
    500zl za wymiane paska rozrzadu to bandytyzm
    pozdro



  • 3. Data: 2003-06-14 14:28:35
    Temat: Re: Jak najskuteczniej powalczyc z Daewoo? /zerwany pasek rozrzadu/
    Od: "JacekP" <j...@t...pl>


    Uzytkownik "Lukasz Polomski" <l...@W...net> napisal w
    wiadomosci news:bcf671$hst$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Sprawa jest nastepujaca i choc podejrzewam, ze pewnie i tak nic nie
    > wskoram, to chcialbym zasiegnac jezyka, bo nie za bardzo jestem pewien
    > na czym sie oprzec, a chcialbym chocby troche powalczyc z Daewoo...
    > Moze ktos ma na to jakis pomysl albo tez juz cos podobnego przerabial.
    >
    > Stan faktyczny:
    > Stojac na swiatlach silnik w Lanosie nagle zgasl i juz nie dal sie
    > uruchomic... Powod: zerwany pasek rozrzadu (konsekwencje dosc powazne
    > dla silnika -> naprawa. ok. 2500-3000 zl w ASO)
    > Lanos: prod. '98, gwarancja sie skonczyla, przebieg w momencie awarii 59
    > 980 km, kupiony w salonie, regularnie serwisowany zawsze na czas w tej
    > samej ASO, najwazniejsze w tym wszystkim, ze ksiazka zaleca wymiane
    > paska po 90 000 km (sic!)

    Kolega kupil fiata i mial podobny przypadek wywalczyl zwrot 50% kosztow

    pozdrooo
    Jacek



  • 4. Data: 2003-06-14 16:16:57
    Temat: Re: Jak najskuteczniej powalczyc z Daewoo? /zerwany pasek rozrzadu/
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>

    > Lanos: prod. '98, gwarancja sie skonczyla, przebieg w momencie awarii 59
    > 980 km, kupiony w salonie, regularnie serwisowany zawsze na czas w tej
    > samej ASO, najwazniejsze w tym wszystkim, ze ksiazka zaleca wymiane
    > paska po 90 000 km (sic!), jak sie dowiedzialem w serwisie "mieli
    > sygnaly, zeby proponowac klientom wymiane przy przegladzie 60 000 km"
    > (najgorsze, ze pewnie nazajutrz pojechalbym do przegladu i tam pewnie
    > bym sie zgodzil na wymiane za 500 zl...)

    500 zl ?
    Przecie to rozbój w bialy dzien.
    Ja wymienialem w Nexii po 60000km i zaplacilem 50zl za robocizne. Pasek zas
    kosztowal 20 czy 30 zl - nie pamietam dokladnie, ale koszty groszowe.
    Zmien warsztat.

    Pozdrawiam
    Jacek "Plumpi"



  • 5. Data: 2003-06-14 16:25:53
    Temat: Re: Jak najskuteczniej powalczyc z Daewoo? /zerwany pasek rozrzadu/
    Od: "Jakub Zawiła-Niedźwiecki" <j...@a...net>

    Jacek "Plumpi" <p...@w...pl> wrote:
    >> Lanos: prod. '98, gwarancja sie skonczyla, przebieg w momencie
    >> awarii 59 980 km, kupiony w salonie, regularnie serwisowany zawsze
    >> na czas w tej samej ASO, najwazniejsze w tym wszystkim, ze ksiazka
    >> zaleca wymiane paska po 90 000 km (sic!), jak sie dowiedzialem w
    >> serwisie "mieli sygnaly, zeby proponowac klientom wymiane przy
    >> przegladzie 60 000 km" (najgorsze, ze pewnie nazajutrz pojechalbym
    >> do przegladu i tam pewnie bym sie zgodzil na wymiane za 500 zl...)
    >
    > 500 zl ?
    > Przecie to rozbój w bialy dzien.
    > Ja wymienialem w Nexii po 60000km i zaplacilem 50zl za robocizne.
    > Pasek zas kosztowal 20 czy 30 zl - nie pamietam dokladnie, ale
    > koszty groszowe. Zmien warsztat.
    >
    >

    Chyba cos Ci się jednak pozajączkowało, pasek rozrządu za 30PLN? Chyba
    jednak jakis napęd pompy wody czy alternatora. Nie wierzę że pasek rozrządu
    może byc taki tani...



    --
    Jakub "Azrael" Zawiła-Niedźwiecki
    Ford Escort RS Cosworth '96 (renowacja na ukończeniu- Ludwiczak Cosworth
    Serwis)
    GG:506628




    Serwis Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/


  • 6. Data: 2003-06-14 18:39:03
    Temat: Re: Jak najskuteczniej powalczyc z Daewoo? /zerwany pasek rozrzadu/
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

    cc> Przecie to rozbój w bialy dzien.
    > Ja wymienialem w Nexii po 60000km i zaplacilem 50zl za robocizne. Pasek
    zas
    > kosztowal 20 czy 30 zl - nie pamietam dokladnie, ale koszty groszowe.
    > Zmien warsztat.
    >

    A jak ja mialem wymieniany PODOBNO pasek przy 120 tys a mam nabite 154 tys
    to powinienem zmienic????
    Pozdrawiam
    P.S.Zmieniac tez rolki czy tylko pasek..........
    Słonik




  • 7. Data: 2003-06-14 18:40:06
    Temat: Re: Jak najskuteczniej powalczyc z Daewoo? /zerwany pasek rozrzadu/
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>


    > Chyba cos Ci się jednak pozajączkowało, pasek rozrządu za 30PLN? Chyba
    > jednak jakis napęd pompy wody czy alternatora. Nie wierzę że pasek
    rozrządu
    > może byc taki tani...

    Z tego co ja sie dowiadywałem w InterCarsie to pasek Continentala kosztuje
    około 40-60 zł a oryginalny daewoo około 180-200 zł :) Dziwne..........
    Pozdrawiam
    Słonik




  • 8. Data: 2003-06-14 19:52:15
    Temat: Re: Jak najskuteczniej powalczyc z Daewoo? /zerwany pasek rozrzadu/
    Od: Mirek Ptak <m...@n...net>

    Czołem!

    U mnie było podobnie - w poprzedniej bryce (pisałem juz o tym) przy
    80000 pękł mi pasek - samochód był podobnie jak w twoim przypadku
    serwisowany zawsze na czas (przebieg :) ) i był pozbawiony gwarancji.
    Zapomniałem dodać, że to była Astra 1.6 16V.
    Odholowałem ja do Pinelesa w Bytomiu i o dziwo, bez większych starań
    z mojej strony (takie tam pomrukiwanie, że książka zaleca wymianę
    później) załatwili to z GM Polska i koszta holowania to było wszystko
    co moja firma za to zapłaciła.

    Walcz - być może coś wskórasz, ale DU jest poniżej granicy zapaści,
    więc niestety może Ci się nie udać :(


    --
    Mirek Ptak - Astra II '03 kombi 1.8, oklejona

    WB36127(at)rejestracje.pl


  • 9. Data: 2003-06-14 20:04:50
    Temat: Re: Jak najskuteczniej powalczyc z Daewoo? /zerwany pasek rozrzadu/
    Od: "Jacek \"Plumpi\"" <p...@w...pl>



    --
    Pozdrawiam

    Jacek "Plumpi"
    p...@w...pl
    Usuń iksa - zabezpieczenie antyspamowe
    Użytkownik "Słonik" <s...@h...tv> napisał w wiadomości
    news:bcfovu$1snb$1@news2.ipartners.pl...
    >
    > > Chyba cos Ci się jednak pozajączkowało, pasek rozrządu za 30PLN? Chyba
    > > jednak jakis napęd pompy wody czy alternatora. Nie wierzę że pasek
    > rozrządu
    > > może byc taki tani...
    >
    > Z tego co ja sie dowiadywałem w InterCarsie to pasek Continentala kosztuje
    > około 40-60 zł a oryginalny daewoo około 180-200 zł :) Dziwne..........
    > Pozdrawiam
    > Słonik

    Chyba coś przesadzasz.
    Dla przykładu znalazłem coś takiego w necie, pierwszy wygooglowany link -
    cennik pasków rozrządu do samochodów Daewoo:
    http://www.republika.pl/automar3/cennik.html
    PASEK ROZRZĆDU 58054x17 TYP BOSCH

    21,91


    PASEK ROZRZĆDU 1.8/2.0 ESP
    10068553
    61,10


    PASEK ROZRZĆDU 1.8/2.0 ESP.5449
    5449
    47,82


    PASEK ROZRZĆDU 2.0 DOHC 5408XS LEG.
    LEGA-7561
    64,75


    PASEK ROZRZĆDU LAN/NEX 1.5;1.6

    38,71


    PASEK ROZRZĆDU 1.6 16V LANOS

    38,10


    PASEK ROZRZĆDU MATIZ

    30,76


    PASEK ROZRZĆDU TICO 5434XS

    31,95



    A nawet licząc ten twój pasek za 200zł + 100zł robocizna to razem jest
    300zł, a nie 500zł.
    No chyba, że jeszcze do tego doliczą wymianę rolki dociskowej paska.

    Nie dajcie się robić w bambuko cwaniaczkom, którzy liczą kasę za:
    ekspertyzę, za wjazd na podnośnik, otwarcie auta, i za każdą czynność
    oddzielnie.

    Wiecie to jest najbardziej wkurzające w tym kraju, że niektórzy wmawiają, że
    muszę kupić i zamontować to co najdroższe nie dając mi wyboru.
    W końcu to ja, jako właściciel decyduję czy chcę mieć podzespół oryginalny,
    czy też produkt 10 razy tańszy innej firmy i często wcale nie gorszy, a
    wręcz przeciwnie. Oczywiście w przypadku okresu gwarancyjnego jest to w
    pewnym stopniu zrozumiałe, ale po .... ? przepłacać ? tymbardziej, że
    niektóre części bywają lepsze od oryginalnych, zwłaszcza oplowskie.

    Akurat ja się zaopatruję u kumpla, który prowadzi hurtownię części Daewoo i
    zaopatruje on szereg autoryzowanych serwisów Daewoo w regionie śląskim.
    Tak więc pewna różnica cenowa może wynikać z tego, jednak nie sądzę, aby ona
    była większa jak 10-20zł. A już cena 180-200zł to zupełny kosmos.


    Pozdrawiam
    Jacek "Plumpi"



  • 10. Data: 2003-06-14 20:08:13
    Temat: Re: Jak najskuteczniej powalczyc z Daewoo? /zerwany pasek rozrzadu/
    Od: ErkA <U...@p...onet.pl>

    Słonik napisał(a):

    > P.S.Zmieniac tez rolki czy tylko pasek..........
    >

    najlepiej calosc. Lepiej nie oszczedzac przy tak powaznej wymianie, bo
    to sie moze obrocic przeciwko tobie.

    --
    pozdrawiam rafi
    Zdecydowanie nalezy mowic prawde zawsze na swoja korzysc ;))

strony : [ 1 ] . 2 ... 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1