  • 1. Data: 2003-06-14 09:54:08
    Temat: S.C F.H.U - ILE TEGO! Pomozcie!
    Od: "djmaro" <f...@p...fm>

    WItajcie

    Mam szybkie pytanko! Chce zalozyc firme zajmujaca sie handlem i uslugami. Ta
    firma bedzie spolka cywilna i moje pytanie brzmi, czy musimy dawac obok
    NAZWY handlowej (loga) napis F.H.U??? Bo S.C napewno trzeba dawac.

    Prosze o odpowiedz bo juz nie wiem jak w umowie spolki pisac "Nazwa s.c" czy
    tez "Nazwa s.c F.H.U"

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2003-06-14 10:53:01
    Temat: Re: S.C F.H.U - ILE TEGO! Pomozcie!
    Od: "Ali Gator" <a...@i...pl>

    Użytkownik "djmaro" <f...@p...fm> napisał w wiadomości
    > Prosze o odpowiedz bo juz nie wiem jak w umowie spolki pisac "Nazwa s.c"
    czy
    > tez "Nazwa s.c F.H.U"

    Wystarczy samo "SC".

    Pzdr

    A.

  • 3. Data: 2003-06-14 14:38:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jun 2003, djmaro wrote:

> [...]
    >+ firma bedzie spolka cywilna i moje pytanie brzmi, czy musimy dawac obok

    Żadnych dopisków być nie musi.

    >+ Bo S.C napewno trzeba dawac.

    Ale to jest *odrębny* element, nie "nazwa działalności" :)
    Zajrzyj do PrawaDziałanościGospodarczej:
    ++++
    Art. 4. [ Definicje ]

    Użyte w ustawie określenia oznaczają:
    7) oznaczenie przedsiębiorcy - firmę lub nazwę przedsiębiorcy ze
    wskazaniem formy prawnej, a w przypadku osoby fizycznej - imię i nazwisko
    przedsiębiorcy oraz nazwę, pod którą wykonuje działalność gospodarczą.
    ----

    Ponieważ status S.C. jest ostatnio dość porąbany :], to pełne
    "oznaczenie" ma postać:
    nazwa S.C. lista_wspólników
    np:
    COSIK S.C. Jan Kowalski Adam Nowak
    gdzie:
    - COSIK to "nazwa"
    - S.C. to "forma prawna"
    - Jan Kowalski Adam Nowak to "przedsiębiorcy", bo S.C. przedsiębiorcą
    nie jest :)

    >+ Prosze o odpowiedz bo juz nie wiem jak w umowie spolki pisac "Nazwa s.c" czy
    >+ tez "Nazwa s.c F.H.U"

    Możesz sobie wybrać :)
    BTW: w wielu miejscach nie musisz używać "oznaczenia", wystarczy sama
    "nazwa" - choć czasami musi być udostępniona cała informacja
    zawarta w "oznaczeniu" !
    I rozważ czy nie pasuje wam "nazwa skrócona" - coś takiego istnieje
    i *o ile zostanie wpisane* do ewidencji - może być używane jako
    pełnoprawna "nazwa" w dokumentach (np. na fakturach itp) równolegle
    z "nazwą właściwą".
    PS: potocznie używane określenie "firma" dla S.C. i 1.os.DG jest
    nieprawidłowe, ale to już na marginesie :) bo pewnie wiesz.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-06-14 17:17:39
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > PS: potocznie używane określenie "firma" dla S.C. i 1.os.DG jest
    > nieprawidłowe, ale to już na marginesie :) bo pewnie wiesz.

    Jeszcze kilka miesięcy...

    KG

  • 5. Data: 2003-06-16 09:48:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 14 Jun 2003, Kamil Gołaszewski wrote:

> [...]
    >+ > PS: potocznie używane określenie "firma" dla S.C. i 1.os.DG jest
    >+ > nieprawidłowe, ale to już na marginesie :) bo pewnie wiesz.

    ...i ? KH zmienią ??
    (bo jak rozumiem - roztaczany obraz zrównania podatkowego DG OF
    i spółek handlowych nic do tego nie ma :))

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2003-06-16 10:48:57
    Od: Kamil Gołaszewski <k...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:
    > ....i ? KH zmienią ??

    uchylą, przepisy o firmie wchodzą do kc i dotyczą każdego przedsiębiorcy

    KG