  • 11. Data: 2010-11-30 09:55:22
    Temat: Re: Jak na podstawie terminu porodu pracodawca..... błagam
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.11.2010 10:35, Mordzia pisze:
    > "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał

    > Dobrze się czujesz?

    A co nie? Pracodawca ją zatrudnił do końca grudnia. Takie miał potrzeby,
    taki biznesplan. Tak skalkulował sobie koszty. A teraz dostanie w
    gratisie alimenty do płacenia za cudze dziecko.

    Kiedyś na tej grupie też była podobna sprawa omawiana, gdy pani została
    zatrudniona sezonowo na lato czy tam zimę w punkcie zajmującym się
    sezonową sprzedażą: powiedzmy punkt sprzedaży lodów na plaży. W efekcie
    jej ciąży pracodawca zbankrutował i musiał zlikwidować działalność. A
    jakby zaszła nie z nim.

    Zauważ, że nie napisałem ,,oszukania'' tylko ,,naciągnięcia''. Zgodnie z
    prawem, ale niestety porąbanym prawem, babka chce naciągnąć pracodawcę
    na płacenie za nie jego dziecko.

    > Nie chcą zatrudniać, bo prawo pracy w tej kwestii jest dość porąbane.

    Ano. W ogólności Kodeks Pracy jest obrzydliwym dokumentem, a Umowa o
    Pracę powinna zostać zlikwidowana już dawno.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 12. Data: 2010-11-30 10:02:11
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (11/30/2010 08:58 AM), Krzysztof wrote:
    > "Ania " <p...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Ustawa obliczająca wiek ciąży? No proszę Cię :)

    Przy okazji ciężarnej żony zorientowałem się że arytmetyka ciążowa jest
    skomplikowana i ciutkę odmienna od tej stosowanej w powszechnym użyciu.

    Od lekarza mamy 3 dane - termin porodu, początek ciąży i obecny tydzień
    ciąży - i nijak jedne do drugich nie pasują. Jak dla mnie rozrzut jest
    ze 2 tygodnie.

    Nie zdziwiłbym się jakby jakiś przepis określał który konkretnie sposób
    się "uważa w przepisach". W końcu np. KC definiuje rzecz tak podstawą
    jak się liczy dzień i tydzień (zwykły, nie ciąży :D)

    p. m.

  • 13. Data: 2010-11-30 10:09:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Zauważ, że nie napisałem ,,oszukania'' tylko ,,naciągnięcia''. Zgodnie z
    > prawem, ale niestety porąbanym prawem, babka chce naciągnąć pracodawcę
    > na płacenie za nie jego dziecko.

    Ale jakby się spytać tego naciągniętego pracodawcy, na kogo głosował w
    wyborach, to pewnie powie, że na którąś z sejmowych partii rządzących
    lub opozycyjnych.

    Powiem krótko: jak ktoś głupi, to może i dobrze, że się z niego
    pieniądze ciągnie.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2010-11-30 10:21:58
    Od: "Kotlet wieprzowy" <p...@o...pl>

    tyle ze on ma w 100% racje.

  • 15. Data: 2010-11-30 10:24:32
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 30.11.2010 11:09, Liwiusz pisze:

    > Ale jakby się spytać tego naciągniętego pracodawcy, na kogo głosował w
    > wyborach, to pewnie powie, że na którąś z sejmowych partii rządzących
    > lub opozycyjnych.

    Liwiusz: Skup się. Twój idol jest już silnie zaawansowany wiekiem, a do
    tego głosi poglądy skrajnie utopijne. I ma poparcie w granicach błędu
    statystycznego. Głos na niego to głos zmarnowany, bo on się i tak nie
    dostanie nigdzie.

    Nie ma w Polsce żadnej rozsądnej alternatywy dla lsdowych popisów.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 16. Data: 2010-11-30 11:29:11
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

> [...]

    > taki biznesplan. Tak skalkulował sobie koszty. A teraz dostanie w
    > gratisie alimenty do płacenia za cudze dziecko.

    Całkowicie się zgadzam, że jest to sqrwysyństwo, ale nie ze strony tej
    kobiety, bo ona niczemu nie jest winna, tylko ze strony naszego ukochanego
    opiekuńczego Państwa. Taki szczodry dziad z cudzej torby :)

    > Zauważ, że nie napisałem ,,oszukania'' tylko ,,naciągnięcia''. Zgodnie z
    > prawem, ale niestety porąbanym prawem, babka chce naciągnąć pracodawcę
    > na płacenie za nie jego dziecko.

    Chce czy nie chce - ma do tego prawo i nie musi się z niczego tłumaczyć.

    > Ano. W ogólności Kodeks Pracy jest obrzydliwym dokumentem,

    No niestety.

  • 17. Data: 2010-11-30 11:30:12
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    > Nie zdziwiłbym się jakby jakiś przepis określał który konkretnie sposób
    > się "uważa w przepisach". W końcu np. KC definiuje rzecz tak podstawą jak
    > się liczy dzień i tydzień (zwykły, nie ciąży :D)

    Koniec świata ...
    (by Popiołek ;-)

  • 18. Data: 2010-11-30 11:33:03
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > Ale jakby się spytać tego naciągniętego pracodawcy, na kogo głosował w
    > wyborach, to pewnie powie, że na którąś z sejmowych partii rządzących lub
    > opozycyjnych.

    A są jakieś inne opcje z szansą dojścia do władzy większą niż 0.6%? ;-)

    > Powiem krótko: jak ktoś głupi, to może i dobrze, że się z niego pieniądze
    > ciągnie.

    Naprawdę wierzysz, że wszystko zależy od tego, na kogo się głosuje?
    Bo ja już dawno pozbyłem się złudzeń.

  • 19. Data: 2010-11-30 11:34:21
    Od: "Mordzia" <m...@n...pl>

    "Przemysław Adam Śmiejek" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > dostanie nigdzie.
    > Nie ma w Polsce żadnej rozsądnej alternatywy dla lsdowych popisów.

    Odpowiem nieetykietowo - zgadzam się w 100%.

  • 20. Data: 2010-11-30 11:41:02
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2010-11-30 12:33, Mordzia pisze:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał

    > A są jakieś inne opcje z szansą dojścia do władzy większą niż 0.6%? ;-)

    W Warszawie ostatnio było około 5%. To już próg wyborczy.

    > Naprawdę wierzysz, że wszystko zależy od tego, na kogo się głosuje?
    > Bo ja już dawno pozbyłem się złudzeń.

    Jeśli połowa ma polityków gdzieś, to niech 1/5 z nich zagłosuje na
    kogoś, kto jest uznawany za wariata, to już będzie dobrze.

    --
    Liwiusz