  • 1. Data: 2006-02-28 12:43:57
    Temat: Jak moge odzyskac pieniadze majac wyrok prawomocny??
    Od: "Tapio" <t...@g...pl>

    Witam,
    Kiedys na Allegro kupilem telefon. Wplacilem pieniazki na konto i nic.
    Oszukanych tak jak ja bylo wiecej wiec ktos zalozyl sprawe w sadzie i tak
    wyszlo ze zlapali goscia (pelnoletni byl jesli to ma znaczenie). Dzis
    dostalem uzasadnienie wyroku wraz z klauzura wykonalnosci. Gosc za 9 takich
    walkow dostal 2 lata w zawieszeniu na 5. I co mnie normalnie smieszy to fakt
    ze ma zwrocic te pieniadze kazdemu ale ma na to az 4 lata! Kwota nie jest az
    tak wielka bo 450zl a razem wszystkiego ma do zwrotu ok 3000zl. I smieszy
    mnie to ze sad daje az tyle czasu badz co badz przestepcy aby oddal to co
    wczesnie ukradl (juz nie wspomnie o odsetkach) I w zwiazku z tym mam pytanie
    czy moge jakos wczesniej odzyskac te pieniadze? nawet nie chodzi mi tyle o
    te pieniadze co o sam fakt tego, ze gosciu ma tyle czasu.
    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2006-03-03 20:48:34
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Tapio wrote:
> [...]
    > walkow dostal 2 lata w zawieszeniu na 5. I co mnie normalnie smieszy to fakt
    > ze ma zwrocic te pieniadze kazdemu ale ma na to az 4 lata!

    Skąd wziąłeś te 4 lata? Klauzula wykonalności oznacza, że ma zapłacić
    _już_.

    > I w zwiazku z tym mam pytanie
    > czy moge jakos wczesniej odzyskac te pieniadze?

    Jak sam nie spłaca, to z klauzulą wykonalności możesz śmiało walić do
    komornika.

  • 3. Data: 2006-03-03 22:04:45
    Od: " jb" <j...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Tapio <t...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > czy moge jakos wczesniej odzyskac te pieniadze? nawet nie chodzi mi tyle o
    > te pieniadze co o sam fakt tego, ze gosciu ma tyle czasu.

    Skoro naprawienie szkody zostało orzeczone na podst. art. 72 par. 2 kk, to nie
    nadaje sie temu klauzuli wykonalności.
    Możesz mu założyć sprawę cywilną, ale licz sie wtedy z kosztami...